Σελίδες

Πέμπτη 13 Ιανουαρίου 2011

υπόθεση Απόστολου Γκλέτσου (δημάρχου Στυλίδας)

Λίγα λόγια για την τρέχουσα νομική υπόθεση, που απασχολεί τα ΜΜΕ τις τελευταίες ημέρες :
 Ο Απόστολος Γκλέτσος συνελήφθη, απ'όσο μάθαμε από τις τηλεοράσεις τουλάχιστον, κατηγορούμενος για φθορά ξένης (δημόσιας ..μήπως ;) ιδιοκτησίας και για διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών (άρθρο 290 Π.Κ).
  Πρόκειται για πλημμεληματικού χαρακτήρα παραβάσεις, οπότε δεν υπήρχε περίπτωση να προφυλακιστεί, όπως νόμιζαν κάποιοι (και ο ίδιος ίσως, με βάση τις δηλώσεις του).
   Στο σημείο αυτό πρέπει να τονιστεί-κάτι που δεν γνωρίζουν πολλοί-ότι οι δήμαρχοι (όπως και οι δικηγόροι, νομάρχες, αρχιερείς, δικαστές) υπάγονται σε ειδικό καθεστώς, ήτοι δικάζονται από ανώτερα δικαστήρια απ' ότι οι "κοινοί θνητοί" και συνεπώς δεν θα μπορούσε και να "περάσει αυτόφωρο", οπότε μοιραία θα έπρεπε να οριστεί τακτική δικάσιμος και να αφεθεί ελεύθερος, όπερ και (ω του θαύματος !)εγένετο (οι πανηγυρισμοί έξω από τα Δικαστήρια ήταν επομένως "άνευ αντικειμένου", αφού δεν υπήρχε άλλη εναλλακτική για τον Εισαγγελέα).
   Δεν θα σταθώ λοιπόν στους θεατρινισμούς (sic) και στα υπόλοιπα τραγελαφικά που συνέβησαν, με κορναρίσματα, καπνογόνα, σηκωμένες γροθιές κλπ, αλλά στην ουσία και μόνο των κατηγοριών και των δεδομένων, όπως αυτά μεταφέρονται από τα ΜΜΕ και χωρίς να γνωρίζω φυσικά τη δικογραφία :
   Το πρόβλημα των κατοίκων της Στυλίδας, οι οποίοι ψήφισαν τον κ. Γκλέτσο για δήμαρχό τους, είναι προφανώς ότι δεν μπορούν να πληρώνουν -ακριβά- διόδια για να πάνε στα χωράφια τους (και γενικά σε κοντινά μέρη) και είναι απόλυτα κατανοητό και δίκαιο το αίτημά τους και όλοι νομίζω συμφωνούν ότι πρέπει να δοθεί μία λύση και να υπάρχουν εναλλακτικές οδοί, για αυτούς, χωρίς διόδια.
  Η λύση λοιπόν ποιά είναι ; να πάει ο (νταής ;) Γκλέτσος και να ξηλώσει τις προστατευτικές μπάρες της Εθνικής Οδού ; Τι θα συνέβαινε αν έφευγε από το δρόμο στο σημείο εκείνο ένα όχημα και σκοτωνόταν κάποιος ; Η απάντηση είναι ότι απλά ο κ. Γκλέτσος σήμερα θα ήταν στη φυλακή..
  Προφανώς και δεν ήταν αυτό λύση και ορθά το οργανωμένο Κράτος αντέδρασε και τον συνέλαβε (περίμενε βέβαια μήνυση από την Εταιρία και δεν κινήθηκε-ως όφειλε-αυτεπάγγελτα !), άσχετα αν συμφωνεί ή μάλλον διαφωνεί κανείς με την εικόνα του κ. Γκλέτσου με τις χειροπέδες, το οποίο ίσως ήταν υπερβολικό, αλλά δεν ήταν δυστυχώς η μόνη υπερβολή στην υπόθεση αυτή.
   Θα μπορούσε κάλλιστα να δοθεί στους κατοίκους μία κάρτα ελεύθερης διεύλευσης ή να δημιουργηθεί ανισόπεδος κόμβος στο σημείο εκείνο, χωρίς να κινδυνεύει κανείς και να είναι όλοι ευχαριστημένοι.
   Συνεπώς, για να μη μακρηγορώ, θεωρώ ότι η συμπεριφορά του κ. Γκλέτσου υπήρξε παράνομη και λογικά και βάσει του Νόμου, θα καταδικαστεί, αν όχι για τη φθορά, σίγουρα για τη διάτάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών.
   Διότι, ανάμεσα στο συμφέρον των κατοίκων της Στυλίδας να γλιτώσουν 2 ή 5 ή 20 ή 100 ευρώ και μιας ανθρώπινης ζωής, υπερτερεί προφανώς η δεύτερη και σκοπός του Κράτους είναι-εκτός των άλλων-να την προστατεύσει, επιβάλλοντας το Νόμο και την Τάξη.
   Πώς θα ένιωθαν άραγε όλοι οι θερμοκέφαλοι που συμμετείχαν σε αυτό το "πανηγύρι" και "πραξικόπημα", εάν οδηγούσαν με αυξημένη ταχύτητα, βράδυ και έβλεπαν, εντελώς ξαφνικά, ένα τρακτέρ, χωρίς φώτα, να εισέρχεται στο ρεύμα κυκλοφορίας τους από το σημείο, όπου είχαν αφαιρεθεί οι μπάρες, χωρίς να έχουν δυνατότητα πέδησης ή άλλου ελιγμού ;
   ακραίο ; δε νομίζω..
  Το μόνο που μένει να αποδειχθεί είναι αν ο κ. Γκλέτσος θα κρατήσει το λόγο του και σε περίπτωση καταδίκης με εξαγοράσιμη ποινή, δεν θα την εξαγοράσει, αλλά θα πάει "μέσα" !
   Εσείς τι λέτε ; εγώ πάντως δεν θα στοιχημάτιζα υπέρ αυτού του ενδεχομένου, άσχετα αν η φυλακή, είναι, όπως λένε, για τους "λεβέντες"..