Σελίδες

Τρίτη 25 Φεβρουαρίου 2014

το καρναβάλι των δημοσκοπήσεων !

   Μία από τις παρενέργειες της ανάπτυξης του διαδικτύου, είναι και η διεξαγωγή δημοσκοπήσεων, επί παντός επιστητού, από προτιμήσεις για φαγητά και ποτά, έως πρόθεση ψήφου, από τον καθένα μάλιστα (δημοσιογράφους, μπλόγκερς, "καθηγητές" κ.ο.κ), χωρίς έλεγχο, χωρίς κανόνες και στην τελική, χωρίς αξιοπιστία !
 Αφήνοντας κατά μέρος τις άλλες μετρήσεις της κοινής, υποτίθεται, γνώμης, οι πολιτικού περιεχομένου δημοσκοπήσεις, είναι οι πιο επικίνδυνες, επειδή διαμορφώνουν ένα κλίμα, υπέρ συγκεκριμένων τάσεων, διότι οι άνθρωποι-ψηφοφόροι, έχουν αγελαίες τάσεις και δεν ψηφίζουν με προσωπικά κριτήρια, αλλά συχνά βάσει του ποιος προηγείται, για να ανέβουν υποτίθεται και εκείνοι, στο τρένο του νικητή...(και να μην αισθάνονται μετά "ηττημένοι")
  Τα όσα έρχονται καθημερινά στη δημοσιότητα, ως αποτελέσματα δημοσκοπήσεων, σε κάνουν να αναρωτιέσαι, αν ζεις σε αυτή τη χώρα ή κάπου αλλού, η απόσταση ανάμεσα σε αυτές και στην πραγματικότητα, είναι τόσο μεγάλη, που αρχίζεις και υποψιάζεσαι ότι δεν είναι και τόσο αθώες τελικά, ότι ίσως και να εξυπηρετούν συμφέροντα !
   Για να προλάβω ορισμένους, επειδή νομίζω ότι η άποψη που κυριαρχεί στο διαδίκτυο και στα αντι-σοσιαλ μίντια, είναι πως από τις δημοσκοπήσεις αδικείται η χ.α, σπεύδω να διευκρινίσω ότι δεν αναφέρομαι σε αυτό, αλλά γενικά (στο συγκεκριμένο θέμα, πιστεύω μάλλον το ...αντίθετο)
   Πως να εξηγήσεις π.χ ότι σε κάποιο σάϊτ, θεωρείται σίγουρος για το Β' γύρο της Αθήνας, ο Σακελλαρίδης, που δεν τον ξέρει κανένας και όπου ο συριζα, ποτέ δεν είχε μεγάλα ποσοστά και απήχηση, στην Αθηναϊκή ελίτ (ή και μπουρζουαζία, αν προτιμάτε) του Κολωνακίου και των άλλων, παραδοσιακά "δεξιών" συνοικιών ; (!)
    Έτσι, όπως το βλέπω, οι πιθανότητες να πάει ο Σακελλαρίδης στο δεύτερο γύρο, είναι όσες και να κερδίσει η Ελλάδα το Μουντιάλ της Βραζιλίας...
    Η "απάτη" των διαδικτυακών δημοσκοπήσεων, με την έννοια ότι δίνουν μία απατηλή εικόνα της πραγματικότητας, έχει να κάνει ασφαλώς, με τον τρόπο, που διεξάγονται, αφού ο καθένας δηλώνει ό,τι θέλει, χωρίς ουσιαστικό έλεγχο, πιθανόν να ψηφίζει δύο ή και περισσότερες φορές κλπ, ενώ μεγάλο ρόλο παίζει και η διείσδυση του διαδικτύου, σε νεαρότερα άτομα (μία μεγάλη μάζα των ψηφοφόρων, ούτε ίντερνετ διαθέτει, ούτε ξέρει να ψηφίζει διαδικτυακά).
    Ερωτηματικά βέβαια, εγείρουν και οι λεγόμενες "σοβαρές" δημοσκοπήσεις, που διεξάγονται από μεγάλες και κατά τεκμήριο έγκυρες εταιρίες του χώρου (που ΑΥΤΗ είναι η δουλειά τους), λόγω των αποκλίσεων, που παρουσιάζουν, ωστόσο σίγουρα αποτυπώνουν πιο σωστά τις τάσεις : π.χ επειδή γίνονται συνήθως τηλεφωνικά, σε ψηφοφόρους, που όντως μένουν στην κρίσιμη εκλογική περιφέρεια και δεν δηλώνουν απλά, με το ποντίκι τους, ότι ανήκουν σε αυτήν !
    Στις διαδικτυακές δημοσκοπήσεις, για το Δήμο της Αθήνας π.χ, είμαι σίγουρος ότι ψηφίζουν "Αθηναίοι", από την Ορεστιάδα και την Καστοριά, έως τη Σπάρτη και τη Ρόδο...
     Η διενέργεια δημοσκόπησης, είναι μία επιστημονική εργασία, που (πρέπει να) γίνεται με συγκεκριμένες μεθόδους και εγγυήσεις, ώστε να παρέχει ένα αντιπροσωπευτικό και αξιόπιστο αποτέλεσμα, κάτι που προφανώς δε συμβαίνει στο ίντερνετ και βλέπουμε, όσα βλέπουμε !
     Επομένως και η σημερινή είδηση, ότι αίρεται η απαγόρευση δημοσίευσης δημοσκοπήσεων, 15 μέρες πριν τις εκλογές, μάλλον ως δυσάρεστη εξέλιξη μπορεί να χαρακτηριστεί, διότι οι δημοσκόποι θα ξεφυτρώσουν σαν μανιτάρια, για να βγάλουν μεροκάματο και ο κίνδυνος είναι οι κατά παραγγελία δημοσκοπήσεις, ανάλογα με το ποιος δίνει τα περισσότερα...




 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.