Σελίδες

Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2014

Σύγχρονες ανθρωποθυσίες (στην άσφαλτο) !

   Το χθεσινό μακελειό στην Εγνατία Οδό, γιατί μόνο έτσι μπορεί κανείς να το χαρακτηρίσει και λόγω αποτελεσμάτων και λόγω του τρόπου, που έγινε, δεν συνιστά φυσικά "τραγωδία" (είναι παρήγορο ότι μειώθηκε η χρήση του αδόκιμου αυτού όρου, από τα ΜΜΕ), αλλά είναι αποτέλεσμα σειράς (εγκληματικών) πράξεων και παραλείψεων !
 Το ζήτημα της οδικής (μη) ασφάλειας, στην Ελλάδα, με τους εκατοντάδες νεκρούς, κάθε χρόνο, σε τροχαία, είναι ένας τεράστιος φάκελος, που ανοίγει και κλείνει, κάθε τόσο και θα χρειαζόταν να γράψει κανείς ολόκληρο βιβλίο, πάνω σε αυτό (ποιότητα δρόμων, εκπαίδευση οδηγών, παραβίαση ΚΟΚ κλπ).
  Θα περιοριστούμε στο χθεσινό συμβάν, που άλλωστε είναι ένα μεγάλο συμβάν (και από συγκυρίες δεν ήταν μεγαλύτερο, όπως παραδέχονται όλοι), με πολλές και σύνθετες νομικές προεκτάσεις και είναι βέβαιο ότι θα απασχολεί τα αστικά και ποινικά Δικαστήρια, για αρκετά χρόνια !
  Γιατί, δεν είναι μόνο οι συγγενείς, που θρηνούν τους νεκρούς τους, αλλά και κάποιοι έχουν χάσει τον ύπνο τους, εξ αιτίας των τεράστιων αποζημιώσεων, που θα κληθούν να καταβάλουν (για υλικές ζημίες, ηθικές βλάβες και ψυχικές οδύνες) ή επειδή θα κινδυνεύσουν με φυλάκιση...
   Δεν είμαστε δικαστές, αλλά από όσα έχουν γίνει γνωστά, η κύρια ευθύνη, βαρύνει τους διαχειριστές της Οδού και όσους ήταν ...υπεύθυνοι, για τα συγκεκριμένα έργα και όχι τόσο τον οδηγό της μοιραίας νταλίκας (και μάλιστα άσχετα, αν είχαν πρόβλημα τα φρένα του ή όχι).
   Οι ευθύνες του οδηγού της νταλίκας, είναι ένα θέμα προς διερεύνηση, ωστόσο το φιάσκο της εκτέλεσης των έργων, βγάζει μάτια, οι ευθύνες εκεί είναι οφθαλμοφανείς και πολύ σοβαρές !
   Τα ερωτήματα, που ζητούν απάντηση, είναι πολλά και αμείλικτα :
-Γιατί τέτοια έργα, στην Ελλάδα, γίνονται μέρα-μεσημέρι και όχι σε κάποια άλλη ώρα, με λιγότερη κίνηση.
-Έπρεπε να υπάρξει πλήρης ανάσχεση της κυκλοφορίας, ώστε η εθνική οδός να θυμίζει πάρκινγκ ;
-Γιατί επελέγη το συγκεκριμένο σημείο, που είναι επικίνδυνο, είναι στροφή, με περιορισμένη ορατότητα, για το τι γίνεται μπροστά και με επιτρεπόμενη ταχύτητα, τα 120 χ.α.ω ;
-Για πόση ώρα, ήταν προγραμματισμένο να κλείσει ο δρόμος και πόσο τελικά διήρκησε το κλείσιμο ;
-Και φυσικά, το τεράστιο ερώτημα, πως οι οδηγοί, που έρχονταν, με τόσο μεγάλες ταχύτητες, προειδοποιούνταν ότι έμπροσθεν, γίνονται έργα και υπάρχει ανάσχεση της κυκλοφορίας ;
  Δεν ξέρω ποια θα είναι η φύση των κατηγοριών, που τελικά θα απαγγελθούν (πλημμελήματα ή κακουργήματα), ωστόσο οι ευθύνες είναι τόσο κραυγαλέες και δολοφονικές, που και να θες, είναι δύσκολο, να μην τις αναγνωρίσεις !
  Τα νομικά ζητήματα, που τίθενται, για το ποιος είναι τελικά υπεύθυνος, αν έχουμε αμέλεια (και τι είδους), ποιος είναι ο νομικά ορθός χαρακτηρισμός της κατηγορίας, αλλά και στο αστικό σκέλος, ποιος είναι αυτός, που θα κληθεί να αποζημιώσει τα θύματα, είναι πολλά και σύνθετα και είναι νωρίς να συζητάμε για αυτά, προτού ολοκληρωθεί η ανάκριση (ένα τέτοιο συμβάν, δεν μπορεί, παρά να ανατεθεί σε τακτικό ανακριτή).
   Η γνώμη-αίσθησή μου, είναι ότι τελικά, θα ασκηθούν κακουργηματικές διώξεις, όχι για ανθρωποκτονία (δεν υπάρχει ο δόλος), αλλά για ένα άλλο αδίκημα, που λέγεται "έκθεση", διότι οι ανεγκέφαλοι, που "σχεδίασαν" τα έργα με αυτόν τον τρόπο, εξέθεσαν τα θύματα, σε μεγάλο κίνδυνο (ζωής), ο οποίος και επήλθε !
   Μία δίωξη, για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κλπ (πλημμελήματα), θεωρώ ότι ίσως δεν καλύπτει το μέγεθος της ανευθυνότητας και δεν ικανοποιεί το περί δικαίου αίσθημα, όχι μόνο θυμάτων και συγγενών, αλλά και της κοινωνίας...
   Βέβαια, αυτή είναι απλά η άποψή μου, με τα λίγα δεδομένα, που έχουμε υπόψη μας, ας έχουμε εμπιστοσύνη ότι η Δικαιοσύνη θα κάνει καλά τη δουλειά της και θα αποδώσει τις σωστές ευθύνες, στα πρόσωπα, που πρέπει, δε μου αρέσει να κάνω τον Εισαγγελέα !
  Το μόνο βέβαιο και αυτό είναι το πιο απαισιόδοξο μήνυμα, είναι πως αυτό, δεν πρόκειται να είναι το τελευταίο (μεγάλο ή μικρότερο) τροχαίο, στην Ελλάδα, άνθρωποι, θα συνεχίσουν να θυσιάζονται στην άσφαλτο, διότι κάποιοι δεν αντιλαμβάνονται την έννοια "ευθύνη" έναντι των άλλων, ο συνδυασμός κακών δρόμων, ανεγκέφαλων οδηγών, αλλά και διαχειριστών της Οδού, σκοτώνει και μάλιστα τις περισσότερες φορές αθώους και αμέριμνους χρήστες των δρόμων, που πληρώνουν τα λάθη και τις παραλείψεις των άλλων...

2 σχόλια:

  1. Το θέμα αυτού του απίστευτου τροχαίου, όπως και γενικότερα της οδικής ασφάλειας, είναι πραγματικά ανεξάντλητο : π.χ η ειρωνεία χθες, ήταν, πως αρκετοί άνθρωποι σήμερα ζουν, επειδή ..παρανόμησαν οι ίδιοι, διότι δε νομίζω ότι είναι και τόσο προβλεπόμενο, να βγαίνεις από το αυτοκίνητο και να σουλατσάρεις, στην Εθνική Οδό ! Από την άλλη, αν θέλει κανείς να σκαλίσει το ζήτημα, θα δει, ότι οι ευθύνες ξεκινάνε από ψηλά και σε πολύ πρώιμο στάδιο : π.χ ένας δρόμος πάει σε στροφή και όχι ευθεία, για να μην "κόψει" το οικόπεδο ή το περιβόλι κάποιου, που έχει άκρες, σε βουλευτές και υπουργούς...Η οδική ασφάλεια όλων πάει περίπατο, μπροστά σε ελεεινά και μικρά συμφέροντα ορισμένων !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Επειδή την προηγούμενη βδομάδα, ταξίδεψα, μετά από πολύ καιρό, οδικώς, στη Θεσ/νικη και μάλιστα με το ΚΤΕΛ, έχω να πω τα εξής : πρώτον, τα δύο επικίνδυνα κομμάτια της Εθνικής είναι πέριξ της Στυλίδας και από τα Τέμπη έως τη Λεπτοκαρυά (γίνονται εργασίες, οπότε κάποια στιγμή, δεν θα υπάρχει πρόβλημα), ωστόσο και σε κάποια σημεία, που ο δρόμος έχει 2 λωρίδες, ανά κατεύθυνση, η μία ήταν κλειστή, χωρίς αποχρώντα-εμφανή λόγο ενίοτε (!), ενώ το πιο επικίνδυνο, είναι η τοποθέτηση κορίνων και η πορεία σε ζιγκ-ζαγκ...Δεύτερον, στην επιστροφή και μόνον, ένιωσα τέτοια ανασφάλεια, με τον τρόπο οδήγησης του οδηγού του ΚΤΕΛ, που έκανα την προσευχή μου : είχα την εντύπωση, ότι οδηγούσε πιο γρήγορα, από ότι θα έπρεπε (προσπερνούσαμε τα ΙΧ, σαν σταματημένα), νευρικά και δεν άφηνε αποστάσεις, αλλά κόλλαγε κυριολεκτικά πίσω από άλλα οχήματα ! Η αντίδραση ενός οδηγού, όταν βλέπει ξαφνικά από τον καθρέφτη, ένα θηριώδες λεωφορείο κολλημένο πίσω του, δεν είναι πάντα προβλέψιμη και μπορεί να ..επιβραδύνει, αντί να επιταχύνει ! Επομένως, ακόμα και στον καλύτερο αυτοκινητόδρομο, ο τρόπος οδήγησης και ο σεβασμός του ΚΟΚ, είναι θεμελιώδη μεγέθη...Πρέπει επιτέλους και οι επαγγελματίες οδηγοί, είτε μεταφέρουν φρούτα, είτε ζώα, είτε σίδερα, είτε φυσικά ...ανθρώπους, να καταλάβουν ότι πρέπει να οδηγούν με αυξημένη προσοχή και όχι όπως θα οδηγούσαν το ΙΧ τους ! Από εκεί και μετά, μπαίνουν και άλλα ζητήματα, σχετικά με το πόσες ώρες δουλεύει ένας επαγγελματίας οδηγός, πόσο κουρασμένος είναι, αν έχει καταναλώσει ουσίες, πως δίνονται τα διπλώματα, σε τι κατάσταση είναι τα ελαστικά και όχι μόνον των οχημάτων, πόσο αδιάβλητο είναι το σύστημα των ΚΤΕΟ και πολλά άλλα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.