Σελίδες

Πέμπτη 9 Οκτωβρίου 2014

Πάλι εξιλαστήριο θύμα (;)

   Η είδηση της προφυλάκισης του Ρουμάνου οδηγού της νταλίκας, που "έσπειρε" το θάνατο, στην Εγνατία Οδό, μου προκαλεί ανάμεικτα συναισθήματα, απογοήτευσης, θλίψης και κυρίως θυμού !
 Βασικά, φαινόταν, "για το που πάει η δουλειά", μετά την άφεση ελεύθερου, του "υπεύθυνου", για τα έργα (αν ήταν αυτός, δεν ξέρω) και φαντάζομαι ότι θα τους βόλευε όλους, αν ο Ρουμάνος, είχε απανθρακωθεί, μαζί με τη νταλίκα του...
  Γνώμη μου είναι, ότι δεν θα γίνει ποτέ κράτος, η Ελλάδα, όσο οι υπηρεσίες της (όπως η Δικαιοσύνη, που συχνά δεν ξεφεύγει από τη γενικότερη μετριότητα και προχειρότητα) λειτουργούν έτσι, όσο οι ευθύνες, θα γίνονται μπαλάκι και δεν θα αποδίδονται, όσο οι πραγματικοί ένοχοι, θα μένουν ατιμώρητοι, επειδή έχουν "άκρες" ή λεφτά !
  Όπως είχαμε επισημάνει και παλιότερα, παρόλο που ο οδηγός της μοιραίας νταλίκας, βαρύνεται με κατηγορίες, σε βαθμό πλημμελήματος, εντούτοις, υπάρχει εξαίρεση, στον κανόνα ότι προφυλάκιση επιβάλλεται μόνον σε κακουργήματα (και μάλιστα με αυστηρές επιπλέον προϋποθέσεις).
  Αυτό εξ αιτίας, ειδικής πρόβλεψης, που προστέθηκε, μετά το πολύνεκρο ναυάγιο του "Εξπρές Σάμινα", στην Πάρο και παρέχει τη δυνατότητα προσωρινής κράτησης, σε όσους κατηγορούνται για ανθρωποκτονίες εξ αμελείας, αλλά κατά συρροή, όπου δηλαδή τα θύματα είναι πολλά και πρέπει η οργή των συγγενών και της κοινωνίας, να ..εκτονώνεται !
   Με τους δικούς μας ανευθυνοϋπεύθυνους, να αλληλοκατηγορούνται και να νίπτουν (τα λερωμένα με αίμα) χέρια τους, όπως πάντα, ο "κλήρος" έπεσε, σε έναν αλλοδαπό, που δε γνώριζε, ούτε τη γλώσσα μας, ούτε τους ελληνικούς δρόμους και φυσικά δεν θα μπορούσε ποτέ να φανταστεί, ότι κλείνει μία εθνική οδός και μετατρέπεται σε πάρκινγκ, ημέρα Κυριακή, ημέρα αργίας, όπου το, ούτως ή άλλως, ράθυμο, Δημόσιο, υπολειτουργεί...
   Τα λάθη του Ρουμάνου οδηγού, ήταν δύο : πρώτον, ότι δεν ..σκοτώθηκε, κατά τη σύγκρουση και δεύτερον, ότι δεν επικαλέστηκε το δικαίωμα σιωπής και έδωσε κατάθεση, προτού συμβουλευτεί δικηγόρο !
   Διότι, θεωρώ μάλλον εσφαλμένη την εξαρχής υπερασπιστική του γραμμή, ότι δεν έπιασαν τα φρένα ή ότι είχαν χαλάσει αυτά, πολύ πριν : έπρεπε να πει την αλήθεια, ότι δηλαδή αιφνιδιάστηκε, ότι μόλις είδε τα ..παρκαρισμένα στην Εθνική Οδό αυτοκίνητα και κατάλαβε τι συμβαίνει, δεν είχε κανένα χρόνο ή περιθώριο αντίδρασης (κάποιοι λένε, με μοναδική ευκολία, ότι έπρεπε να αυτοκτονήσει, για να σωθούν οι άλλοι, ενδεικτικό και αυτό της νοοτροπίας μας)...
    Όπως και να έχει, τα αμείλικτα ερωτήματα, για τις ευθύνες, όσων "σχεδίασαν και εκτέλεσαν" το κλείσιμο της οδού, για μισή ώρα, αντί για δέκα λεπτά, χωρίς σήμανση και προειδοποίηση, παραμένουν αναπάντητα, ακόμα και μετά την προφυλάκιση του νταλικιέρη !
    Γνώμη μου είναι, ότι πρέπει η υπόθεση να φτάσει στο κόκκαλο και να ανατεθεί σε ειδικό εφέτη ανακριτή (λόγω σοβαρότητας), της Θεσ/νικης, να φύγει η υπόθεση από τοπικό επίπεδο, όπου μπορεί -υποθέτω- κάποιοι και να γνωρίζονται μεταξύ τους και να ερευνηθεί σωστά και σε βάθος, αλλιώς σύντομα, θα λέμε πάλι τα ίδια...

2 σχόλια:

  1. Η χώρα μας, έχει μακρά παράδοση, στα λεγόμενα "κουκουλώματα" των υποθέσεων, ειδικά όταν εμπλέκονται κρατικοί υπάλληλοι και μένει να φανεί, αν θα συνεχιστεί αυτό ή όχι και σε δύο άλλες σημαντικές υποθέσεις, που είναι υπό διερεύνηση : πρώτον, ο θάνατος του Λαρισαίου πυροσβέστη, στο Π. Φάληρο και δεύτερον, το θανατηφόρο συμβάν, με τους 3 πεζοναύτες ! Όσο οι υποθέσεις θα συγκαλύπτονται, τόσο θα διαιωνίζεται και η κατάσταση και τίποτα δεν θα βελτιώνεται...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αρχικά νόμιζα ότι την Εγνατία Οδό, διαχειρίζεται κάποιος ιδιώτης, όταν όμως συνειδητοποίησα, ότι βρίσκεται υπό κρατικό έλεγχο, λύθηκαν αρκετές απορίες μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.