Σελίδες

Τετάρτη 4 Νοεμβρίου 2015

αναφορικά με τα νέα τέλη κυκλοφορίας

   Όπως και με καθετί σε αυτή τη χώρα, έτσι και στα τέλη κυκλοφορίας αυτοκινήτων, επικρατεί ένας παραλογισμός, όπου σαπάκια 15ετίας και 20ετίας, με μηδαμινή πλέον εμπορική αξία, πληρώνουν περισσότερα, από ολοκαίνουργια και πανάκριβα αυτοκίνητα !
  Ο δεύτερος παραλογισμός, έχει να κάνει, με το ότι κάποια αυτοκίνητα, ακόμα και μεγάλης αξίας (π.χ το i8 της bmw έχει, αν δεν κάνω λάθος, πάνω από 150.000), δεν πληρώνουν τέλη, επειδή είναι υβριδικά ή ηλεκτρικά και γενικά, επειδή δεν εκπέμπουν πολλούς ρύπους..
   Και το ερώτημα, φυσικά, που γεννάται, είναι : τι είναι τα τέλη κυκλοφορίας ; ποια είναι η φύση τους ; μήπως είναι φόρος ..περιβαλλοντικός ;
   Δε νοείται, αυτοκίνητο να ..κυκλοφορεί και να μην πληρώνει τέλη ..κυκλοφορίας (ειδικά μετά το σκάνδαλο της VW, όπου φαίνεται ότι οι εκπομπές ρύπων, μπορεί να είναι και πλασματικές..), πρόκειται, όπως το βλέπω, με φόρο, που έχει διττή έννοια : πρώτον, ως φόρος κατοχής Ι.Χ (κάτι αντίστοιχο, με τον ενφια στα ακίνητα) και δεύτερον, ως αντάλλαγμα, για την χρησιμοποίηση του οδικού δικτύου κλπ.
    Συνεπώς, μία ίσως δίκαιη λύση, θα ήταν, όπως έχει ειπωθεί, να πληρώνει ο καθένας, ανάλογα με τα χιλιόμετρα, που διανύει, όσο περισσότερο ..κυκλοφορείς, να πληρώνεις και περισσότερο, όμως το σύστημα αυτό, είναι πολύπλοκο και μάλλον ανεφάρμοστο !
     Όπως με όλους τους φόρους, ο μπούσουλας είναι και εδώ το Σύνταγμα (το θυμάται κανείς ;), ήτοι να πληρώνει ο καθένας, ανάλογα με τις δυνάμεις του...Τι σημαίνει, αυτό, εν προκειμένω ; Ανάλογα, με την αξία, με την τρέχουσα εμπορική αξία, του αυτοκινήτου του, που δείχνει και τις οικονομικές δυνάμεις-δυνατότητες του καθενός.
    Συνεπώς, επειδή ετοιμάζεται τώρα, νέο σύστημα αλλαγής, στα τέλη κυκλοφορίας, γράφεται και ξεγράφεται, ενώ υπάρχουν και διαρροές (εσκεμμένες, για να δουν αντιδράσεις ;), θεωρώ ότι πρέπει να γίνουν τα εξής :
-Να πληρώνουν ΟΛΑ τα αυτοκίνητα, ο,τιδήποτε κυκλοφορεί, πρέπει να πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, χωρίς κανένα περιορισμό (ρύπων κλπ). Σίγουρα, όσοι αγόρασαν, αυτοκίνητο, με απαλλαγή, θα νιώσουν κάπως εξαπατημένοι, ωστόσο δεν είναι λογικό να μην πληρώνουν τίποτα ή ελάχιστα, από τη στιγμή, που το όχημα, μπορεί να αξίζει ακόμα και δεκάδες χιλιάδες ευρώ.
-Να υπάρξουν γενναίες μειώσεις, στα τέλη των παλαιών αυτοκινήτων π.χ δεν είναι δυνατόν ένα 2λιτρο πλέον της 15ετίας, να επιβαρύνεται με 660 ευρώ, ετησίως, όταν η αξία του είναι πλέον μηδαμινή (επειδή πιθανόν, έχει και μεγάλη κατανάλωση βενζίνης), ήτοι τα έξοδα συντήρησης (τέλη, ασφάλεια, βενζίνες) να υπερβαίνουν την εμπορική του αξία. Έτσι, ίσως πάρουν πίσω τις πινακίδες και αρκετοί, που τις είχαν καταθέσει, με επιπλέον όφελος, για την Οικονομία, εν γένει.
-Να επιβληθούν ενιαία τέλη, με βάση την τρέχουσα εμπορική αξία, με κλίμακες π.χ 0 έως 10.000, από 10 έως 20.000, από 20 έως 30.000 κ.ο.κ, ανεξάρτητα από εκπομπές ρύπων ή κυβικά εκατοστά και να υπάρξουν λογικές και προοδευτικές αυξήσεις, σε όσα αξίζουν πάνω από 20.000 ευρώ. Με το σύστημα αυτό, βέβαια, θα πρέπει, κάθε χρόνο, κάποιος να πληρώνει, κατά τι, λιγότερα, εφόσον η αξία του οχήματός του, θα πέφτει..
     Παράλληλα, βέβαια, πρέπει να παταχθεί η παραβατικότητα, να γίνονται έλεγχοι και να επιβάλλονται κυρώσεις, για να μην κυκλοφορούν "Λιάπηδες" χωρίς πληρωμένα τέλη ή με πλαστές πινακίδες, χωρίς ασφάλεια κλπ, αλλά και οι "έξυπνοι", που κυκλοφορούν πανάκριβα αυτοκίνητα, στην ..Ελλάδα, με ..ξένες πινακίδες !
     

1 σχόλιο:

  1. Οποιαδήποτε επιβάρυνση, σε ι.χ, που πληρώνουν ΉΔΗ τέλη και είναι κάτω από 1.500 κ.εκ, θα είναι αλητεία-ληστεία, χαράτσι αισχίστου είδους !

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.