Σελίδες

Τρίτη 19 Σεπτεμβρίου 2017

ποιος θα πληρώσει τη ζημιά ;

    Το "μεγάλο γεγονός" των ημερών ΚΑΙ από νομικής απόψεως, είναι ασφαλώς η θαλάσσια ρύπανση, που προκλήθηκε από το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου, στην Σαλαμίνα, καθώς έχει σημαντικές πτυχές, ποινικής και κυρίως αστικής φύσεως (ζητήματα αποζημιώσεων).
  Δε νομίζω να έχει ξανά συμβεί, κυβερνητικοί παράγοντες και δη Υπουργοί, να καλούν τον κόσμο, να ασκήσει αγωγές αποζημίωσης, εν είδει γκρουπιέρηδων ("βάλτε τώρα, που γυρίζει").
  Πριν πάμε, στο ποιος είναι υπεύθυνος και υπόλογος, προς αποζημίωση, είναι σημαντικό να καταλάβουμε ότι ο κύκλος των προσώπων, που θα μπορούσαν να ακούσουν τις υπουργικές προτροπές και ...να δοκιμάσουν την τύχη τους, στα Δικαστήρια, είναι εξαιρετικά ευρύς !
   Πέρα, από το πιο αυτονόητα, όπως οι ψαράδες ή οι επιχειρηματίες της παραλιακής ζώνης, που καταστράφηκαν και υπέστησαν τη λεγομένη "αποθετική ζημία", κοινώς "διαφυγόντα κέρδη", εμμέσως ζημιώθηκαν π.χ και οι Δήμοι, που είχαν να εισπράττουν ενοίκια, από αυτούς, ενώ θα μπορούσαν να εγερθούν και αγωγές ηθικής βλάβης, από χιλιάδες (κυριολεκτικά) πολίτες.
   Έτσι π.χ θα μπορούσε να ασκήσει αγωγή, αυτός, που έχασε το μπάνιο (και το μάτι) του ΣΚ και μάλιστα σε ένα ασυνήθιστα ζεστό, για την εποχή, ΣΚ, αυτός, που συνήθιζε να περπατάει στο Φλοίσβο και τώρα βλέπει τα μαυρισμένα βράχια και μυρίζει μαζούτ, αυτός που έπαθε σοκ, βλέποντας νεκρά ψάρια, αυτός, που παρά ή και χωρίς απαγόρευση, μαύρισε, από την πίσσα, βουτώντας στην θάλασσα, αυτός, που έχει σπίτι στην παραλιακή και θεωρεί ότι μειώθηκε η αξία του και χίλιες άλλες περιπτώσεις.
   Αν ζούσαμε στην Αμερική, όπου η βιομηχανία των αγωγών ηθικής βλάβης ανθεί και είναι εξαιρετικά επικερδής, θα γινόταν χαμός, αλλά και εδώ, αν σκεφτούμε ότι 10 χιλιάδες τυχόν αγωγές, ύψους 10 χιλιάδων ευρώ, η κάθε μία, μας κάνουν 100 εκατομμύρια ευρώ, καταλαβαίνουμε σε τι ύψη θα μπορούσαν να φτάσουν οι απαιτήσεις (και μην ξεχνάμε ότι η ασφαλιστική κάλυψη, ανέρχεται σε 5, το πολύ, εκατομμύρια ευρώ...).
    Τώρα, αν θέλαμε να δούμε, όμως, ποιος θα τα πληρώσει τελικά, αυτά τα λεφτά (δηλαδή όσα τυχόν επιδικαστούν), η απάντηση ίσως να είναι ...το Ελληνικό Δημόσιο, που με την ολιγωρία των υπηρεσιών του, άφησε την κηλίδα, να πάει, από την Σαλαμίνα, ως τη Γλυφάδα !
    Ουσιαστικά, δηλαδή, λέγοντας ο Σαντορινιός, στον κόσμο, "κάντε αγωγές", μάλλον θα δει τους δικαστικούς επιμελητές, να μπαινοβγαίνουν, σαν τρελοί, στο Υπουργείο του (χαχα), για να του επιδώσουν τα μπουγιουρντί...
    Οι ευθύνες των αρμόδιων κρατικών Υπηρεσιών, για τον περιορισμό της ρύπανσης, είναι τεράστιες, τις παραδέχονται ΌΛΟΙ, ειδικοί και μη και οι μόνοι, που δεν τις βλέπουν ή κάνουν πως δεν τις βλέπουν, είναι οι Κουρουμπλής και Σαντορινιός.
     Συνεπώς, ίσως θα ήταν προτιμότερο, όσοι θέλουν να αποζημιωθούν, να στραφούν, στα Διοικητικά Δικαστήρια, κατά του Ελληνικού Δημοσίου, παρά στα αστικά, εναντίον της ναυτιλιακής εταιρίας και της ασφαλιστικής, που ασφάλιζε το βυθισμένο πλοίο !
     Ευθύνες, το ελληνικό Δημόσιο, έχει, φυσικά και στο ότι επέτρεπε σε ένα επικίνδυνο σαπάκι, να πλέει, δηλαδή όχι μόνον μετά το συμβάν, αλλά και πριν...
     Και φυσικά, αν στο Δικαστήριο, οι δικηγόροι του Δημοσίου, επαναλάβουν όσα τραγελαφικά, έλεγε ο Κουρουμπλής, ήτοι ότι έφταιξαν τα κρύα ρεύματα ή το μαϊστράλι ή το ...φεγγάρι, θα γελάνε και τα παράθυρα.
      Έτσι, είναι πλέον σίγουρο, ότι όσοι επιλέξουν τα αστικά Δικαστήρια, θα αποκρουστούν, θα αντιμετωπίσουν την ένσταση, εκ μέρους της εταιρίας, για την τεράστια συνυπαιτιότητα ή και αποκλειστική ευθύνη της Πολιτείας (ειδικά, αν οι ενάγοντες, είναι από Γλυφάδα μεριά, χαχα).
      Στην αρχή, βέβαια, ο πλοιοκτήτης, έλεγε παραμύθια, πιο άσχημα και από τους Υπουργούς, ότι δηλαδή ίσως υπήρξε και άλλο υπαίτιο πλοίο, αλλά τώρα (πρέπει να) ξέρει τι πρέπει να υποστηρίξει, για να περιορίσει τις (αστικές) συνέπειες.
      Όσο αφορά τώρα, στις ποινικές ευθύνες, οι διώξεις που ασκήθηκαν ήταν πλημμεληματικού χαρακτήρα, αρχικά τουλάχιστον, διότι στην πορεία, θα μπορούσαν να μετατραπούν σε κακουργήματα, ΕΆΝ αποδειχθεί, αυτό, που ψιθυρίζεται, ότι δηλαδή το πλοίο, το βούλιαξαν οι ίδιοι, με δόλο-πρόθεση.
     Αυτό δεν είναι εύκολο να αποδειχτεί και προφανώς συναρτάται με κάποιο κίνητρο, που πρέπει να βρεθεί, αλλά αν έχουμε ανατροπή και πάμε σε κακουργηματικές διώξεις, για πρόκληση ναυαγίου και ρύπανσης, από πρόθεση, τότε μοιραία, θα χαθεί και το "μαξιλάρι" των  5 εκατομμυρίων, της ασφαλιστικής κάλυψης...(για όσους επιλέξουν τα αστικά Δικαστήρια)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.