Σελίδες

Τρίτη 10 Μαρτίου 2020

οι τα πάντα κρίνοντες και μη (;) κρινόμενοι

        Το ζήτημα των αξιολογήσεων επιχειρήσεων και επαγγελματιών, από χρήστες, στην google, παρουσιάζει αρκετά μεγάλο (και) νομικό ενδιαφέρον !
  Καταρχήν, για το πως λειτουργεί, αν διασφαλίζεται ότι αυτός που κάνει κριτική, υπήρξε όντως πελάτης, στο αν παρέχεται (μάλλον όχι) δυνατότητα αφαίρεσης κακόβουλων ή άδικων κριτικών, στο γιατί κάποιος να μπορεί να βάζει ένα αστέρι, χωρίς ...να αιτιολογεί και ένα σωρό άλλα ζητήματα.
 Νομικά, αν κάποιος θίξει την τιμή και την υπόληψη, ενός επαγγελματία ή μιας επιχείρησης, εκεί, θα βρεθεί αντιμέτωπος με μηνύσεις για δυσφήμιση (απλή ή συκοφαντική, ανάλογα) ή/και με αγωγές αποζημίωσης !
 Να πούμε επίσης, ότι ο Ποινικός Κώδικας, προβλέπει επαυξημένες ποινές, όταν η δυσφήμιση γίνεται δημόσια ή/και μέσω διαδικτύου, όπως στην εξεταζόμενη περίπτωση των αξιολογήσεων της google.
   Από εκεί και μετά, για την κατάφαση της δυσφήμισης, απαιτείται να αναφέρονται (ψευδή) γεγονότα, όχι προσωπικές κρίσεις, ωστόσο και εδώ, μπορεί, υπό τις περιστάσεις, να προκύπτει σκοπός εξύβρισης !
   Πέρα από το νομικό σκέλος, βέβαια, υπάρχει και το κοινωνικό και το ψυχολογικό : ποιοι είναι αυτοί, που κρίνουν, με μοναδική ευκολία, από τον περιπτερά και το σουβλατζίδικο της γειτονιάς, μέχρι το γιατρό και το δικηγόρο...Τι επαγγέλονται οι ίδιοι ; Είναι καλοί στη δική τους δουλειά ; Αν έχουν, γιατί η προσωπική μου εμπειρία, δείχνει, ότι όσοι κάνουν τις πιο αρνητικές κριτικές, κατά κανόνα, είναι ανεπάγγελτοι (άεργοι, εισοδηματίες κλπ).
   Επίσης, γιατί το κάνουν ; Το επιχείρημα ότι το κάνουν "για να προστατέψουν" άλλους (!), είναι "άκυρο", διότι βλέπουμε επιχειρήσεις με κακές κριτικές, να δουλεύουν μια χαρά, πέρα από το υποκειμενικό στοιχείο (δεν μπορεί να αρέσουν όλα σε όλους), υπάρχει η Αγορά, που αν δεν είσαι σωστός, θα σε πετάξει εκτός και αυτό συνέβαινε και ...προ google !
  Κάτι αντίστοιχο, δεν συμβαίνει και με τους ...επαγγελματίες κριτικούς, που κρίνουν ταινίες κλπ ; Πόσες ταινίες με κακές κριτικές, έχουν σπάσει ταμεία και το αντίστροφο ; Εδώ να ανοίξω παρένθεση, για να πω, ότι όταν βγήκα από το σινεμά, στα τέλη του 2019, έχοντας δει τα "Παράσιτα", παρατήρησα μια αφίσα που έλεγε πως έχει βραβευτεί και έβαλα αυθόρμητα τα γέλια...
   Πριν ένα μήνα, ακριβώς, ήμουν σε ένα μαγαζί "καλό" της παραλιακής, στα νότια παράσιτα και παρήγγειλα με τον καφέ, ένα τοστ, που συνοδευόταν από πατάτες : αυτές, λοιπόν, μπορώ να πω με σιγουριά, ότι ήταν οι χειρότερες τηγανητές πατάτες, που έχω δοκιμάσει στη ζωή μου (και έχω φάει πολλές, στα 44 μου χρόνια), με χάλια γεύση και μυρωδιά !
   Τι έπρεπε να κάνω, λοιπόν ; Να βγάλω το κινητό και να "σηκώσω", εκείνη τη στιγμή ή αργότερα, αρνητική κριτική ; Σε πρώτη φάση, το είπα στο σερβιτόρο, να το μεταφέρει στην κουζίνα, ενώ θα μπορούσα να το πω και στον υπεύθυνο-μετρ...
   Την ίδια μέρα, προφανώς, έφαγαν πατάτες και άλλοι, πριν, ταυτόχρονα ή μετά από εμένα, δεν ξέρω αν το παρατήρησαν και εκείνοι, αλλά θέλω να πω, ότι θα μπορούσε να είναι και ένα λάθος της στιγμής ή της ημέρας εκείνης : να είχαν προμηθευτεί λάδι χαμηλής ποιότητας ή να είχαν τηγανίσει πριν, ψάρι ή κρέας, στο ίδιο λάδι με τις πατάτες και να πήραν αυτή την απαίσια γεύση και μυρωδιά !
    Σε κάθε περίπτωση, έκρινα ότι δεν πρέπει να το κάνω "βούκινο", αυτά τα ζητήματα μπορεί να λύνονται απευθείας με την επιχείρηση, δεν υπάρχει λόγος να δημοσιοποιούνται (ειδικά όταν λύνονται σχετικά εύκολα)...
  Αντίθετα, θεωρώ ότι πρέπει να δημοσιοποιούνται οι καλές κριτικές, όταν έχεις λάβει εξαιρετικές υπηρεσίες ή προϊόντα και αυτό σκοπεύω να κάνω πολύ σύντομα, με συνεργείο αυτοκινήτων, που έφτιαξε το Ι.Χ μου, μετά από 3ετή σχεδόν ταλαιπωρία, σε άλλα ! Είναι το λιγότερο, που μπορείς να κάνεις, σε αυτές τις περιπτώσεις, είναι ηθική υποχρέωση και αχαριστία, αν δεν το κάνεις...
      



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.