Σελίδες

Πέμπτη 24 Ιανουαρίου 2013

Το μονοπώλιο δεν είναι απλά παράνομο...

  Η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου να περιοριστεί το μονοπώλιο του ΟΠΑΠ, είναι ασφαλώς καλοδεχούμενη και αποτελεί μία αχτίδα φωτός, μέσα στο σκοτάδι των ημερών, που διανύουμε !
  Τα μονοπώλια γενικά και ιδίως τα κρατικά μονοπώλια, που παραπέμπουν σε οικονομίες τύπου "σοβιέτ", είναι ξεπερασμένα προ πολλού, αλλά στην Ελλάδα ζουν και βασιλεύουν, προκειμένου να γίνεται το βόλεμα των "ημετέρων".
   Ένας από τους λόγους της χρεοκοπίας μας, είναι ασφαλώς και η ύπαρξη, εν έτει 2013, αυτών των μονοπωλίων (ρεύμα, νερό, παίγνια κ.α), επιχειρήσεων, που ενώ δεν έχουν ανταγωνισμό, εμφανίζουν ελάχιστα κέρδη ή -κατά κανόνα- και ζημίες !
   Ο ανταγωνισμός είναι το οξυγόνο της Οικονομίας, η ύπαρξη επιλογών για τους καταναλωτές, βελτιώνει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες, δημιουργεί θέσεις εργασίας, ρίχνει τις τιμές και γενικά έχει μόνον οφέλη ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ.
   Από την άλλη τα μονοπώλια, ευνοούν τη στασιμότητα, τη σήψη, τη διαφθορά και την ανικανότητα, δεν έχουν -ουσιαστικό- λόγο ύπαρξης.
   Το παράδειγμα του ανοίγματος της αγοράς τηλεπικοινωνιών, είναι χαρακτηριστικό και το πλέον ευχάριστο, είναι ότι από το άνοιγμα αυτό, ευνοήθηκε ΚΑΙ Ο ΙΔΙΟΣ ο ΟΤΕ !
   Το μοναδικό επιχείρημα των υπερασπιστών των (κρατικών) μονοπωλίων, ότι δηλαδή το κράτος πρέπει να παρέχει ορισμένα "ευαίσθητα" προϊόντα ή υπηρεσίες, προκειμένου να προστατεύεται ο καταναλωτής, έχει μικρή έως μηδαμινή πλέον αξία.
   Το Κράτος μπορεί και οφείλει να βάζει ορισμένους κανόνες, προστασίας των καταναλωτών, ωστόσο από εκεί και μετά, πρέπει να απέχει από την αγορά, να παρακολουθεί από μακριά και να μην ανακατεύεται (το "από μακριά και αγαπημένοι" ταιριάζει εδώ γάντι).
    Η αγορά έχει τους δικούς της μηχανισμούς, έχει τρόπους να αυτορυθμίζεται και να αυτοπροστατεύεται, δε χρειάζεται προστάτη-νταβατζή το Κράτος !
    Για να πάρουμε και ένα -επίκαιρο !-παράδειγμα από το μονοπώλιο του κράτους στις αστικές συγκοινωνίες :
    Οι εργαζόμενοι σε αυτές, προκειμένου να διατηρήσουν τα (προκλητικά) προνόμιά τους, επικαλούνται το επιχείρημα ότι ο ιδιώτης θα έχει σκοπό το κέρδος και μπορεί να αυξήσει τα εισιτήρια ! Φοβερό επιχείρημα, έτσι ;
    Δηλαδή τι έπρεπε να κάνει ; Να λειτουργεί, όπως εσείς ; Να επιτρέπει να πληρώνει εισιτήριο 1 στους 5, να έχει διπλάσια έξοδα, απόσα έσοδα, γνωρίζοντας ότι τα ελλείμματα θα τα καλύψουν τα συνήθη κορόιδα, οι φορολογούμενοι ;
    Δεν έχουν καταλάβει ότι και εκείνοι ασκούν επιχείρηση ? !Τζάμπα χρησιμοποιεί ο κόσμος τα ΜΜΜ (άσχετα αν πληρώνουν μόνο οι "μαλάκες") ;
    Ο ιδιώτης θα φροντίσει τα δρομολόγια να είναι στην ώρα τους, να έχει σωστά και καθαρά μέσα μεταφοράς, να εισπράττονται τα κόμιστρα, θα κάνει δηλαδή ό,τι θα έκανε κάθε λογικός επιχειρηματίας, για να διατηρήσει και να αυξήσει την πελατεία του, έναντι των ανταγωνιστών.
     Αν αυτό φαίνεται παράλογο σε κάποιους, είναι -απλά- γιατί δεν ξέρουν ποιο είναι το λογικό.. !






 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.