Η αξία αυτή είναι (ή θα έπρεπε να είναι) αυταπόδεικτη και αυτονόητη, ειδικά ενώπιον του Ανακριτή, όπου εκεί κρίνεται η ίδια η ελευθερία του κατηγορούμενου, αν θα προφυλακιστεί δηλαδή ή όχι, αλλά και οι έγγραφες εξηγήσεις στα πλημμελήματα, αν γίνουν αποδεκτές, σε γλιτώνουν από τη βάσανο του ακροατηρίου, δηλαδή από το να δικαστείς !
Θα ασχοληθώ και σήμερα, με δεύτερη ανάρτηση, συνέχεια της προηγούμενης, με το τραγικό δυστύχημα, που συνέβη στο λιμάνι του Πειραιά, με το πλοίο blue horizon, καθώς προχθές προφυλακίστηκε ΆΔΙΚΑ ο καπετάνιος του πλοίου...
Επιμένω να το χαρακτηρίζω "δυστύχημα", επειδή μιλάω νομικά, όπως επιμένουν η κυρία μάρα, η κυρία κατίνα και οι λοιποί αρδ, να το χαρακτηρίζουν "δολοφονία", μιλώντας "λαϊκά" και για 0,5% παραπάνω τηλέθεαση !
Απλά, αν αυτό ήταν "δολοφονία", για λόγους ...ισότητας, θα έπρεπε να χαρακτηρίζουν έτσι και τα τροχαία, όπου ο αφηρημένος οδηγός παραβιάζει το STOP και θερίζει τον αναβάτη της μηχανής...
Βέβαια, εδώ δεν είναι ακριβώς το ίδιο, ο βασικός κατηγορούμενος, ο ύπαρχος, ο οποίος δεν υπήρχε περίπτωση να μην προφυλακιστεί, για να καταλαγιάσει η "λαϊκή οργή", θα αντιμετωπίσει τελικά την κατηγορία της θανατηφόρας σωματικής βλάβης, που είναι κακούργημα και επομένως δικαιολογεί προσωρινή κράτηση (βέβαια, αν δεν είχε πάρει τόσο μεγάλες διαστάσεις το θέμα, μπορεί και να αφήνονταν ελεύθερος με περιοριστικούς όρους, ενόψει και των λοιπών προϋποθέσεων της προφυλάκισης, που δεν φαίνεται να συντρέχουν στο πρόσωπο του).
Ακόμα και αυτός βέβαια, δεν θα μείνει πολύ καιρό στην φυλακή, αφού το πλαίσιο ποινής είναι 5 ως 10 έτη κάθειρξης, οπότε και με ένα ελαφρυντικό, καταλαβαίνουμε ότι θα βγει σχετικά σύντομα (και αυτό υπό τον όρο ότι το δικαστικό Συμβούλιο δεν θα τον αποφυλακίσει, αν κάνει αίτηση αποφυλάκισης, ισχυριζόμενος ότι πρόκειται για ανθρωποκτονία εξ αμελείας) !
Όπως λέγαμε και στην προηγούμενη ανάρτηση, η κατηγορία του υπάρχου θα αλλάξει, από ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο σε θανατηφόρα σωματική βλάβη κατά 80% ή σε ανθρωποκτονία εξ αμελείας κατά 20% (εξάλλου, η εμπειρία δείχνει ότι αν οι δικαστές κάνουν λάθος, θα κοιτάξουν στην πορεία να το διορθώσουν με νέο λάθος, για να καλύψουν το προηγούμενο, εννοώ ότι θα επιμείνουν στο κακούργημα και όχι στο πλημμέλημα, για να δικαιολογήσουν και την προσωρινή κράτηση)...
Και στην υπόθεση αυτή, παρατηρήθηκε το παράνομο φαινόμενο, οι δικογραφίες να βγαίνουν φωτοτυπία και να ...μοιράζονται σε δημοσιογράφους, παραβιάζοντας τη μυστικότητα της Ανάκρισης !
Εδώ μάλιστα, οι ΑΡΔ το τερμάτισαν, το πήγαν σε άλλο επίπεδο, αφού έγραψαν κείμενα (πως λέγεται αυτό ; ρεπορτάζ ; χαχα) στα οποία ...αντέκρουαν, δήθεν τους υπερασπιστικούς ισχυρισμούς των κατηγορούμενων, λειτουργώντας ως αυτόκλητοι εισαγγελείς ή συνήγοροι πολιτικής αγωγής (και φυσικά ΕΣΗΕΑ και δικηγορικοί σύλλογοι πετάνε χαρταετό)...
Για να επανέλθουμε όμως στο θέμα και στον τίτλο, ανάμεσα σε αυτά που διέρρευσαν, ήταν και η απολογία του καπετάνιου, που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και "τραγική" (φαίνεται άλλωστε από το αποτέλεσμα) !
Ενώ είχαν όλο το χρόνο να προετοιμαστούν και τους τα είχα ήδη δώσει όλα έτοιμα, στην περασμένη ανάρτηση, μόνον ο δικηγόρος του υπάρχου τα αξιοποίησε (βέβαια, είπαμε, ήταν ούτως ή άλλως βέβαιη η προφυλάκιση του, για να ηρεμήσει η "κοινή γνώμη"), ο συνήγορος του καπετάνιου, που δεν τον ξέρω και δεν θέλω να τον χαρακτηρίσω, για να μην έχω μπλεξίματα και με το πειθαρχικό (sic), περί άλλων τύρβαζε...
Αφού ομολόγησε (!) ότι είδε από την κάμερα τον άνθρωπο να πέφτει στην θάλασσα, περιορίστηκε μετά σε αστείες δικαιολογίες, για να πει το λόγο που τον άφησε και έφυγε !
Το μόνο που χρειαζόταν, για να αντιμετωπίσει τη μοναδική κατηγορία, που θα μπορούσε να τον στείλει φυλακή (κακουργηματική έκθεση), ήταν να πει αυτό, που είναι και το Αληθές : ότι από την στιγμή που έπεσε στη θάλασσα ο μοιραίος Αντώνης, ο θάνατος του, επειδή δεν ήξερε και κολύμπι και υπήρχε η περιδίνηση από την προπέλα του πλοίου, ήταν σχεδόν ακαριαίος, τίποτα και κανείς δεν θα μπορούσε να τον βοηθήσει...
Επειδή μάλιστα οι ΑΡΔ είναι και "ό,τι να ναι" και όχι τόσο ξευτέρια, στην προσπάθεια τους να χαντακώσουν τους κατηγορούμενους, τους ενισχύουν με τη μαρτυρία του καβοδέτη, που είπε ΑΚΡΙΒΏΣ αυτό : ότι δεν μπορούσε κανείς να τον βοηθήσει, από την στιγμή που έπεσε μέσα !!
Αν έριχναν σωσίβιο και υποθέτουμε ότι ήταν ακόμα εν ζωή, μέχρι να το ρίξουν, θα ήταν μάλλον απίθανο να φτάσει στα χέρια του, ενώ, αν έπεφτε άλλος να τον βοηθήσει, κατά 99,9 %, θα πνιγόταν και αυτός...
Το αδίκημα της έκθεσης προϋποθέτει ένα σημαντικό (και μετρήσιμο) χρονικό διάστημα που κάποιος μένει αβοήθητος και όχι μερικά δευτερόλεπτα όπως εδώ, άρα ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΆΤΩΝ, δεν μπορεί να στοιχειοθετηθεί εδώ η κατηγορία της κακουργηματικής έκθεσης, για τον καπετάνιο και κακώς, ξαναλέω, προφυλακίστηκε !!
Ο πλοίαρχος θα μπορούσε να κατηγορηθεί μόνον, αν όντως ισχύει αυτό που διάβασα, ότι βάσει κανονισμού, το πλοίο ξεκινάει αφότου κλείσει ο καταπέλτης και όχι ενώ αυτός σηκώνεται, όπως εδώ, το οποίο όμως μεταφράζεται σε ανθρωποκτονία εξ αμελείας, που δε δικαιολογεί προσωρινή κράτηση...
Τέλος, ευελπιστώ, το δικαστικό Συμβούλιο να μην στείλει μέσα και τους άλλους δύο φουκαράδες, που ήταν απλοί θεατές του συμβάντος και σίγουρα δεν έχουν ποινικές ευθύνες τέτοιες, που θα μπορούσαν να τους στείλουν στη φυλακή !
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.