Σελίδες

Δευτέρα 4 Μαΐου 2015

το "θέμα" με τα τρακτέρ

   Τον τελευταίο χρόνο, περίπου, με έχει προβληματίσει έντονα, το ζήτημα με τα πολλά θανατηφόρα ατυχήματα, που προκαλούνται από ανατροπή γεωργικών μηχανημάτων, δηλαδή τρακτέρ, με αγρότες, κάθε ηλικίας, να χάνουν τη ζωή τους, με πολύ άσχημο τρόπο, όπως διαβάζουμε, κάθε τόσο, στις ειδήσεις !
  Το πρώτο θέμα, έχει να κάνει, με το αν και κατά πόσον, ανατρέπονται τα τρακτέρ, εύκολα ή όχι και το δεύτερο, με τι είδους προστασία, παρέχεται (αν παρέχεται) στον οδηγό-χειριστή, σε τέτοια περίπτωση..
   Προσωπικά, θεωρώ τραγικό και άδικο, να σκοτώνονται έτσι, κάθε χρόνο, τόσοι άνθρωποι, πάνω στη δουλειά τους, με σχεδόν μηδενικές ταχύτητες και χωρίς εμπλοκή άλλου οχήματος : από επίσημα στατιστικά, στην Ελλάδα, από το 2007 έως και το 2012, είχαμε 20, 44, 25, 25, 35 και 23 νεκρούς αντίστοιχα, ενώ στα νούμερα, αυτά πρέπει να προστεθούν τα μισά, ως βαριά τραυματίες και τα διπλάσια, ως ελαφρά τραυματίες !
   Επομένως, σε παγκόσμια κλίμακα, οι νεκροί αυτού του "ακήρυχτου πολέμου", είναι εκατοντάδες και πρέπει επιτέλους, να ληφθούν μέτρα, τόσο από τις κατασκευάστριες εταιρίες, ώστε τα τρακτέρ, να αποκτήσουν συστήματα ασφαλείας, για να μην ανατρέπονται εύκολα, αλλά και να διασώζεται ο οδηγός-χειριστής, αν κάτι πάει στραβά, όσο και από τους επίσημους φορείς και υπευθύνους, που πρέπει να αλλάξουν τους κανονισμούς, Νόμους κλπ.
   Το ζήτημα αυτό, δεν είναι καθαρά νομικό, απλά το θίγω, γιατί πρέπει να μπει ένας φραγμός σε αυτούς τους "τζάμπα θανάτους", αλλά έχει σίγουρα και νομικές προεκτάσεις, σχετικά με το ποιος φταίει τελικά : ο οδηγός-χειριστής ή υπάρχουν κατασκευαστικές ατέλειες, ώστε να κριθεί αντίστοιχα και το ζήτημα, αν ευθύνεται κάποιος, προς αποζημίωση των θυμάτων !
    Εδώ φυσικά πρέπει να προστεθεί και το γεγονός, ότι ο αγρότης συνήθως εργάζεται μόνος και μακριά από κατοικημένη περιοχή, που σημαίνει ότι αν πάθει κάτι και δεν μπορεί να ειδοποιήσει, χάνεται πολύτιμος-κρίσιμος χρόνος, μέχρι να εντοπιστεί και να του παρασχεθεί βοήθεια..
    Τα καινούργια τρακτέρ έχουν συνήθως roll bars και καμπίνες (δεν ξέρω βέβαια πόσο ασφαλή είναι και αυτά), τα οποία πρέπει να γίνουν υποχρεωτικά και γενικά να βρεθούν "πατέντες", από τους κατασκευαστές, ώστε ο οδηγός, να μην εγκλωβίζεται, κάτω από το τεράστιο βάρος του μηχανήματος, αν αυτό ανατραπεί !
     Σίγουρα, δεν συζητάμε ότι και οι χειριστές, έχουν πολλές φορές ευθύνη, για τα ατυχήματα, όπως όταν τα οδηγούν οι ίδιοι ή τα δίνουν σε άλλους, χωρίς την απαιτούμενη άδεια και εμπειρία, όταν βάζουν πάνω σε αυτά μικρά παιδιά, όταν οδηγούν χωρίς φώτα, το βράδυ κλπ., το ζητούμενο ωστόσο, είναι, εάν συμβεί ατύχημα, να μην είναι θανατηφόρο, να παρέχεται μία ελάχιστη προστασία, στο χειριστή, όπως συμβαίνει με τα Ι.Χ..
    Δεν μπορεί, από επίσημα χείλη, να ακούγεται, ότι τα τρακτέρ ανατρέπονται, όταν ο δρόμος είναι ..κατηφορικός ή όταν υπάρχει ..χαντάκι, αφού για τέτοιες καταστάσεις, προορίζονται και γι' αυτό, είναι καιρός, οι κατασκευαστές να λάβουν τα μέτρα τους (ή αν δεν το κάνουν, να υποχρεωθούν από τις επίσημες Αρχές), για να μειωθούν αυτοί οι άδικοι θάνατοι, εν ώρα εργασίας !

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.