Επειδή ουδέν κακόν αμιγές καλού, χρειάστηκε ένα "τυχαίο" γεγονός, ήτοι το κόλλημα των τρένων στα χιόνια επί 18 σχεδόν ώρες, με τους επιβάτες να εγκλωβίζονται στο κρύο, επί τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα, για να προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ...
Ενώ η συμφωνία είχε γίνει εδώ και μήνες, το Ελεγκτικό Συνέδριο, είχε παρατήσει στα συρτάρια του, τον σχετικό φάκελο και θα τον λιβάνιζε ακόμα, αν δεν είχε μεσολαβήσει, αυτό το "ξεβράκωμα", που επιτάχυνε τις διαδικασίες και έπεσαν οι υπογραφές, σε χρόνο-ρεκόρ, χθες !
Εκτός αν δεχθούμε ότι το Ε.Σ άρχισε, τώρα, να κάνει την δουλειά του, να ψάχνει συμβάσεις κλπ, ό,τι δηλαδή δεν έκανε τα προηγούμενα χρόνια και συνέβαλε, έμμεσα, στην χρεοκοπία του 2010...
Κάποια γατάκια (ως συνήθως, είτε της ακροδεξιάς, είτε της άκρα αριστεράς-σοβιετίας), ψέλλισαν ή θα ψελλίσουν ότι το τίμημα, ήταν ιδιαίτερα χαμηλό.
Ωστόσο, όπως έχω ξαναπεί την άποψή μου, ακόμα και δωρεάν να δίνονται οι ΔΕΚΟ σε ιδιώτες, ΌΛΟΙ θα βγαίνουμε ωφελημένοι, μεσομακροπρόθεσμα, μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για "επιχειρήσεις", που αν και μονοπώλια, συνήθως, "κατορθώνουν" να έχουν ζημιές και μάλιστα συσσωρευμένες, συνεπώς η κάθε μέρα παραμονής τους, υπό δημόσιο έλεγχο, "μας βάζει όλους μέσα" !
Το σημαντικότερο βέβαια και το ανεκτίμητο, είναι να μπορείς να φτάνεις στον προορισμό σου, στην προκαθορισμένη ώρα και όχι να κολλάς στο χιόνι και στο κρύο, άϋπνος και νηστικός, επί μία σχεδόν ημέρα...
Από τα τρένα, έχω πολλές προσωπικές εμπειρίες, από την παιδική μου ηλικία, καθώς πηγαίναμε στο χωριό (Χράνοι Αρκαδίας), με αυτά, ένα -κατά κυριολεξία, αφού διαρκούσε έξι ώρες, στην καλύτερη- ταξίδι, για μια διαδρομή, που με Ι.Χ πλέον, από τον νέο αυτοκινητόδρομο, γίνεται σε 2 ώρες !
Λέω, έξι ώρες, στην καλύτερη, γιατί, 3 στις 5 φορές, το τρένο χάλαγε, μία ή και δύο φορές, καθ' οδόν και αναγκαζόμασταν να περιμένουμε να μας ρυμουλκήσουν, με άλλη μηχανή...
Η γραμμή Αθήνα-Καλαμάτα πλέον δεν λειτουργεί, εδώ και πολλά χρόνια, ωστόσο και εκεί έχουν γίνει Σκάνδαλα, αφού αντί να ξηλωθούν οι ράγες, πρώτα έστρωσαν νέες και ...μετά κατάλαβαν, ότι η γραμμή θα είναι ασύμφορη (λόγω προφανώς του ανταγωνισμού, από τον -προϋπάρχοντα !- αυτοκινητόδρομο), ζημιώνοντας έτσι με εκατομμύρια ευρώ, τον προϋπολογισμό.
Χώρια οι υπάλληλοι του ΟΣΕ, που πληρώνονταν για να κάθονται στα καφενεία, μετά έγιναν ίσως αγροφύλακες, για λίγο και τελικά βγήκαν σε πρόωρη σύνταξη (με πολλά παραπανίσια κιλά).
Το ποιες γραμμές είναι συμφέρουσες ή όχι, ας το βρει η νέα Διοίκηση, πάντως είναι αρκετοί οι ρομαντικοί, που θα προτιμούσαν το τρένο, ακόμα και αν είναι πολύ πιο αργό, από το αυτοκίνητο, εκτός από τα πιο ωραία τοπία, που βλέπεις, έχει και μία άλλη "χάρη" το τρένο (αρκεί βέβαια να μην χαλάει, όπως είπαμε) και φυσικά μην ξεχνάμε ειδικές-τουριστικές διαδρομές, όπως ο οδοντωντός στα Καλάβρυρα και το τρενάκι του Πηλίου!
Το σημαντικό είναι πως υπό την νέα (Ιταλική) διοίκηση, οι σιδηρόδρομοι στην Ελλάδα, περνούν σε μια νέα τροχιά ανάπτυξης και αυτό θα γίνει σύντομα και απτά αντιληπτό, με νέες επενδύσεις, νέες υπηρεσίες και γενικά με έξοδο από το τέλμα και την απαξίωση, της κρατικής-κομματικής επιτροπείας, με διορισμένες διοικήσεις, ρουσφέτια, ρεμούλες κλπ.
Πέρα από το επιβατικό κομμάτι, νομίζω, ότι μεγαλύτερο ίσως βάρος, πρέπει να δοθεί στις εμπορευματικές μεταφορές με τρένα και λόγω της θέσης της χώρας μας και σε συνδυασμό με τις ξένες επενδύσεις, που γίνονται στα λιμάνια μας !
Σε κάθε περίπτωση, οι χθεσινές υπογραφές, ήταν μία καλή επιτέλους είδηση, μετά από καιρό, στο μέτωπο των αποκρατικοποιήσεων, που έδειχναν να έχουν βαλτώσει, μετά την μετακίνηση και σε Υπουργείο, του πιο επιτυχημένου, έως τώρα, προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ, αρκεί να μην απαιτείται, κάθε φορά, ένα "τυχαίο" (το βάζω σε εισαγωγικά, γιατί προφανώς με καλύτερη οργάνωση και διοίκηση, τα τρένα δεν θα κολλούσαν στο χιόνι) δυσάρεστο γεγονός, για να ...μπει μία υπογραφή, που "σέρνεται" επί μήνες.
Ενώ η συμφωνία είχε γίνει εδώ και μήνες, το Ελεγκτικό Συνέδριο, είχε παρατήσει στα συρτάρια του, τον σχετικό φάκελο και θα τον λιβάνιζε ακόμα, αν δεν είχε μεσολαβήσει, αυτό το "ξεβράκωμα", που επιτάχυνε τις διαδικασίες και έπεσαν οι υπογραφές, σε χρόνο-ρεκόρ, χθες !
Εκτός αν δεχθούμε ότι το Ε.Σ άρχισε, τώρα, να κάνει την δουλειά του, να ψάχνει συμβάσεις κλπ, ό,τι δηλαδή δεν έκανε τα προηγούμενα χρόνια και συνέβαλε, έμμεσα, στην χρεοκοπία του 2010...
Κάποια γατάκια (ως συνήθως, είτε της ακροδεξιάς, είτε της άκρα αριστεράς-σοβιετίας), ψέλλισαν ή θα ψελλίσουν ότι το τίμημα, ήταν ιδιαίτερα χαμηλό.
Ωστόσο, όπως έχω ξαναπεί την άποψή μου, ακόμα και δωρεάν να δίνονται οι ΔΕΚΟ σε ιδιώτες, ΌΛΟΙ θα βγαίνουμε ωφελημένοι, μεσομακροπρόθεσμα, μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για "επιχειρήσεις", που αν και μονοπώλια, συνήθως, "κατορθώνουν" να έχουν ζημιές και μάλιστα συσσωρευμένες, συνεπώς η κάθε μέρα παραμονής τους, υπό δημόσιο έλεγχο, "μας βάζει όλους μέσα" !
Το σημαντικότερο βέβαια και το ανεκτίμητο, είναι να μπορείς να φτάνεις στον προορισμό σου, στην προκαθορισμένη ώρα και όχι να κολλάς στο χιόνι και στο κρύο, άϋπνος και νηστικός, επί μία σχεδόν ημέρα...
Από τα τρένα, έχω πολλές προσωπικές εμπειρίες, από την παιδική μου ηλικία, καθώς πηγαίναμε στο χωριό (Χράνοι Αρκαδίας), με αυτά, ένα -κατά κυριολεξία, αφού διαρκούσε έξι ώρες, στην καλύτερη- ταξίδι, για μια διαδρομή, που με Ι.Χ πλέον, από τον νέο αυτοκινητόδρομο, γίνεται σε 2 ώρες !
Λέω, έξι ώρες, στην καλύτερη, γιατί, 3 στις 5 φορές, το τρένο χάλαγε, μία ή και δύο φορές, καθ' οδόν και αναγκαζόμασταν να περιμένουμε να μας ρυμουλκήσουν, με άλλη μηχανή...
Η γραμμή Αθήνα-Καλαμάτα πλέον δεν λειτουργεί, εδώ και πολλά χρόνια, ωστόσο και εκεί έχουν γίνει Σκάνδαλα, αφού αντί να ξηλωθούν οι ράγες, πρώτα έστρωσαν νέες και ...μετά κατάλαβαν, ότι η γραμμή θα είναι ασύμφορη (λόγω προφανώς του ανταγωνισμού, από τον -προϋπάρχοντα !- αυτοκινητόδρομο), ζημιώνοντας έτσι με εκατομμύρια ευρώ, τον προϋπολογισμό.
Χώρια οι υπάλληλοι του ΟΣΕ, που πληρώνονταν για να κάθονται στα καφενεία, μετά έγιναν ίσως αγροφύλακες, για λίγο και τελικά βγήκαν σε πρόωρη σύνταξη (με πολλά παραπανίσια κιλά).
Το ποιες γραμμές είναι συμφέρουσες ή όχι, ας το βρει η νέα Διοίκηση, πάντως είναι αρκετοί οι ρομαντικοί, που θα προτιμούσαν το τρένο, ακόμα και αν είναι πολύ πιο αργό, από το αυτοκίνητο, εκτός από τα πιο ωραία τοπία, που βλέπεις, έχει και μία άλλη "χάρη" το τρένο (αρκεί βέβαια να μην χαλάει, όπως είπαμε) και φυσικά μην ξεχνάμε ειδικές-τουριστικές διαδρομές, όπως ο οδοντωντός στα Καλάβρυρα και το τρενάκι του Πηλίου!
Το σημαντικό είναι πως υπό την νέα (Ιταλική) διοίκηση, οι σιδηρόδρομοι στην Ελλάδα, περνούν σε μια νέα τροχιά ανάπτυξης και αυτό θα γίνει σύντομα και απτά αντιληπτό, με νέες επενδύσεις, νέες υπηρεσίες και γενικά με έξοδο από το τέλμα και την απαξίωση, της κρατικής-κομματικής επιτροπείας, με διορισμένες διοικήσεις, ρουσφέτια, ρεμούλες κλπ.
Πέρα από το επιβατικό κομμάτι, νομίζω, ότι μεγαλύτερο ίσως βάρος, πρέπει να δοθεί στις εμπορευματικές μεταφορές με τρένα και λόγω της θέσης της χώρας μας και σε συνδυασμό με τις ξένες επενδύσεις, που γίνονται στα λιμάνια μας !
Σε κάθε περίπτωση, οι χθεσινές υπογραφές, ήταν μία καλή επιτέλους είδηση, μετά από καιρό, στο μέτωπο των αποκρατικοποιήσεων, που έδειχναν να έχουν βαλτώσει, μετά την μετακίνηση και σε Υπουργείο, του πιο επιτυχημένου, έως τώρα, προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ, αρκεί να μην απαιτείται, κάθε φορά, ένα "τυχαίο" (το βάζω σε εισαγωγικά, γιατί προφανώς με καλύτερη οργάνωση και διοίκηση, τα τρένα δεν θα κολλούσαν στο χιόνι) δυσάρεστο γεγονός, για να ...μπει μία υπογραφή, που "σέρνεται" επί μήνες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.