Λένε ότι οι συχνότερες αιτίες θανάτου και δη πρόωρων θανάτων, είναι τα λεγόμενα "3Κ", ήτοι Κ.Ο.Κ (όχι ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, αλλά η παραβίασή του, φυσικά), Καρδιά και Καρκίνος, απλά πρόσθεσα και ένα τέταρτο, δηλαδή το Κάπνισμα, επειδή συνδέεται άρρηκτα, με τα δύο τελευταία...
Τα τροχαία ατυχήματα, που κοστίζουν πολλούς νεκρούς και ανάπηρους, κάθε χρόνο, είναι αποτέλεσμα πολλών παραγόντων, οι οποίοι αναλύονται, κατά καιρούς, ωστόσο, η κατάσταση ελάχιστα βελτιώνεται !
Από το πως εκπαιδεύονται και παίρνουν τις άδειες οδήγησης, οι νέοι οδηγοί, μέχρι το παλιό και άθλιο οδικό δίκτυο, με τον ελλιπή φωτισμό, τις διασταυρώσεις-καρμανιόλες και τους φθαρμένους ασφαλτοτάπητες.
Μιλάμε για έναν συνδυασμό παραγόντων, εξωτερικών, αλλά (και ίσως κυρίως) και για ανθρώπινα λάθη, που αν έλειπαν, θα οδηγούσαν στη μείωση των ατυχημάτων ή στον περιορισμό των συνεπειών τους.
Τα βασικότερα, ανθρώπινα, αίτια, λοιπόν, είναι η υπερβολική ταχύτητα (και γενικότερα η επιθετική και όχι συντηρητική οδήγηση), η οδήγηση υπό την επήρεια μέθης ή άλλων ουσιών, η απόσπαση της προσοχής (από τηλέφωνα, κυρίως) και φυσικά η μη χρήση ζώνης και κράνους.
Δυστυχώς, υπάρχουν συνάνθρωποί μας, που θεωρούν, ότι πρέπει να φοράμε ζώνη, για να ..μην χτυπάει η ενοχλητική προειδοποίηση, ενώ οι πιο "προχωρημένοι" βρίσκουν τρόπους, για να το αποφεύγουν (με τις λεγόμενες "πατημένες ζώνες").
Κάποιοι ίσως έχουν την ψευδαίσθηση, ότι αυτό είναι "μαγκιά" ή έχουν υπερβολική εμπιστοσύνη στα συστήματα ασφαλείας του αυτοκινήτου, όμως, χωρίς ζώνη, όλα τα άλλα είναι μάταια..
Εδώ ανοίγω μία παρένθεση, επειδή αυτή την περίοδο, συζητείται το αν θα δοθεί παράταση στο μέτρο της απόσυρσης των Ι.Χ, διότι οι δανειστές φέρεται να έχουν αντιρρήσεις, οικονομικής φύσης.
Η απόσυρση δεν είναι ένα μέτρο, που ωφελεί μόνον το περιβάλλον, αλλά θα οδηγήσει και σε μείωση των τροχαίων και των συνεπειών τους, καθώς πολύς κόσμος, δεν μπορεί να αγοράσει νέο, ασφαλέστερο αυτοκίνητο ή δεν μπορεί καν να συντηρήσει το υπάρχον "σαράβαλο" (δεν νοείται π.χ εν έτει 2016, να κυκλοφορούν ακόμα Ι.Χ χωρίς ABS και χωρίς αερόσακους) !
Για το κάπνισμα τώρα, τι να πει κανείς ; Όταν ο αντικαπνιστικός Νόμος, ισχύει, υποτίθεται, εδώ και εφτά, σχεδόν χρόνια, αλλά στην πράξη δεν εφαρμόστηκε ποτέ, καταλαβαίνει κανείς, σε τι "Κράτος" ζούμε...
Η αύξηση της τιμής και η είσοδος του ηλεκτρονικού τσιγάρου, στην αγορά, έχει μειώσει, είναι η αλήθεια, των αριθμό των καπνιστών, ενώ οι πιο αισιόδοξοι, αναφέρουν ότι το 2025, δεν θα υπάρχουν πλέον παραδοσιακοί καπνιστές.
Σε κάθε περίπτωση, δεν χωράει αμφιβολία, ότι η βλαβερή αυτή συνήθεια, ευθύνεται για χιλιάδες πρόωρους θανάτους, κάθε χρόνο και μας έχει στερήσει, από σημαντικούς ανθρώπους (καλλιτέχνες και όχι μόνον), που θα είχαν πολλά ακόμα να προσφέρουν, αν δεν κάπνιζαν μανιωδώς (όχι ότι ο θάνατος των υπόλοιπων, είναι ασήμαντος).
Τα τροχαία ατυχήματα, που κοστίζουν πολλούς νεκρούς και ανάπηρους, κάθε χρόνο, είναι αποτέλεσμα πολλών παραγόντων, οι οποίοι αναλύονται, κατά καιρούς, ωστόσο, η κατάσταση ελάχιστα βελτιώνεται !
Από το πως εκπαιδεύονται και παίρνουν τις άδειες οδήγησης, οι νέοι οδηγοί, μέχρι το παλιό και άθλιο οδικό δίκτυο, με τον ελλιπή φωτισμό, τις διασταυρώσεις-καρμανιόλες και τους φθαρμένους ασφαλτοτάπητες.
Μιλάμε για έναν συνδυασμό παραγόντων, εξωτερικών, αλλά (και ίσως κυρίως) και για ανθρώπινα λάθη, που αν έλειπαν, θα οδηγούσαν στη μείωση των ατυχημάτων ή στον περιορισμό των συνεπειών τους.
Τα βασικότερα, ανθρώπινα, αίτια, λοιπόν, είναι η υπερβολική ταχύτητα (και γενικότερα η επιθετική και όχι συντηρητική οδήγηση), η οδήγηση υπό την επήρεια μέθης ή άλλων ουσιών, η απόσπαση της προσοχής (από τηλέφωνα, κυρίως) και φυσικά η μη χρήση ζώνης και κράνους.
Δυστυχώς, υπάρχουν συνάνθρωποί μας, που θεωρούν, ότι πρέπει να φοράμε ζώνη, για να ..μην χτυπάει η ενοχλητική προειδοποίηση, ενώ οι πιο "προχωρημένοι" βρίσκουν τρόπους, για να το αποφεύγουν (με τις λεγόμενες "πατημένες ζώνες").
Κάποιοι ίσως έχουν την ψευδαίσθηση, ότι αυτό είναι "μαγκιά" ή έχουν υπερβολική εμπιστοσύνη στα συστήματα ασφαλείας του αυτοκινήτου, όμως, χωρίς ζώνη, όλα τα άλλα είναι μάταια..
Εδώ ανοίγω μία παρένθεση, επειδή αυτή την περίοδο, συζητείται το αν θα δοθεί παράταση στο μέτρο της απόσυρσης των Ι.Χ, διότι οι δανειστές φέρεται να έχουν αντιρρήσεις, οικονομικής φύσης.
Η απόσυρση δεν είναι ένα μέτρο, που ωφελεί μόνον το περιβάλλον, αλλά θα οδηγήσει και σε μείωση των τροχαίων και των συνεπειών τους, καθώς πολύς κόσμος, δεν μπορεί να αγοράσει νέο, ασφαλέστερο αυτοκίνητο ή δεν μπορεί καν να συντηρήσει το υπάρχον "σαράβαλο" (δεν νοείται π.χ εν έτει 2016, να κυκλοφορούν ακόμα Ι.Χ χωρίς ABS και χωρίς αερόσακους) !
Για το κάπνισμα τώρα, τι να πει κανείς ; Όταν ο αντικαπνιστικός Νόμος, ισχύει, υποτίθεται, εδώ και εφτά, σχεδόν χρόνια, αλλά στην πράξη δεν εφαρμόστηκε ποτέ, καταλαβαίνει κανείς, σε τι "Κράτος" ζούμε...
Η αύξηση της τιμής και η είσοδος του ηλεκτρονικού τσιγάρου, στην αγορά, έχει μειώσει, είναι η αλήθεια, των αριθμό των καπνιστών, ενώ οι πιο αισιόδοξοι, αναφέρουν ότι το 2025, δεν θα υπάρχουν πλέον παραδοσιακοί καπνιστές.
Σε κάθε περίπτωση, δεν χωράει αμφιβολία, ότι η βλαβερή αυτή συνήθεια, ευθύνεται για χιλιάδες πρόωρους θανάτους, κάθε χρόνο και μας έχει στερήσει, από σημαντικούς ανθρώπους (καλλιτέχνες και όχι μόνον), που θα είχαν πολλά ακόμα να προσφέρουν, αν δεν κάπνιζαν μανιωδώς (όχι ότι ο θάνατος των υπόλοιπων, είναι ασήμαντος).
Τις προάλλες, έχοντας πιει μόνον ένα ποτήρι κόκκινο κρασί, έκανα 15 μέτρα, για να αντιληφθώ, ότι δεν έχω κατεβάσει το χειρόφρενο !
ΑπάντησηΔιαγραφή