Αν χαρακτηρίζει κάτι, την αγορά της τηλεφωνίας (κινητής και σταθερής) στην χώρα μας, αυτό, είναι η ασυδοσία και καμία από τις 4 εξουσίες, δεν φαίνεται να συγκινείται (η 4η αρκείται να εισπράττει τα έσοδα, από τις διαφημίσεις) !
Ίσως, το πρόβλημα ξεκινάει, από την έλλειψη πραγματικού ανταγωνισμού, αφού η ύπαρξη 3, ουσιαστικά, μόνον εταιριών-παρόχων, έχει ως αποτέλεσμα να λειτουργούν, ως κράτος εν κράτει, με δικούς τους, πολύ συχνά καταχρηστικούς, κανόνες και ...νόμους, που θεσπίζουν και εφαρμόζουν, μόνες τους.
Είναι σαφές, ότι και οι 3 παρέχουν σχεδόν ταυτόσημα προϊόντα-συμβόλαια και όποτε βγάζει μία, ένα νέο προϊόν, σπεύδουν και οι άλλες δύο, να ακολουθήσουν, αμέσως !
Ουσιαστικά, δηλαδή, πωλούν "κοστούμια", ραμμένα εκ των προτέρων, στα οποία πρέπει υποχρεωτικά, να χωρέσεις, αντί για το λογικό, να σου πάρουν πρώτα τα μέτρα και μετά να σου ράψουν το κοστούμι...
Κάθε φορά, που πηγαίνεις στα καταστήματά τους, για να ανανεώσεις ή να αλλάξεις τα συμβόλαιά σου, ανεβάζεις πίεση και δεν ξέρεις αν πρέπει να γελάσεις ή να κλάψεις με αυτά, που ακούς (προφανώς δεν φταίνε οι υπάλληλοι των 600 ευρώ) !
θα αναφέρω ενδεικτικά ορισμένα, από την προσωπική μου εμπειρία, αλλά σίγουρα θα υπάρχουν πολλά περισσότερα, που δείχνουν ότι οι εταιρίες αυτές, εφαρμόζουν τον ...δικό τους Αστικό Κώδικα και γενικά κάνουν ό,τι θέλουν (εφόσον -προφανώς- και οι ελεγκτικοί μηχανισμοί -και είναι πολλοί- δεν κάνουν τη δουλειά τους).
Καταρχήν, πας στα φυσικά καταστήματά τους και ανακαλύπτεις ότι εκεί δεν μπορείς να κάνεις ΠΟΛΎ ΒΑΣΙΚΈΣ ενέργειες, όπως η αλλαγή ή ανανέωση προγράμματος, σε παραπέμπουν, σε ...κάποια τηλέφωνα ή ειδοποιούν αυτοί, την εταιρία (τους) να σε πάρει (και ενίοτε συμβαίνει όμως και το αντίστροφο, να σε παραπέμπουν από το τηλέφωνο, στο κατάστημα) !
Έπειτα, στην ερώτηση, τι γίνεται, αν δεν ανανεώσω το συμβόλαιό μου, που λήγει, τον άλλον μήνα, η απάντηση (τους) είναι πως αυτό, ανανεώνεται ...αυτόματα, χωρίς τη δική σου συναίνεση ΚΑΙ ΜΆΛΙΣΤΑ σε τιμές ΠΟΛΎ μεγαλύτερες, από τις τρέχουσες, εικάζουν δηλαδή και αποφασίζουν ταυτόχρονα, για σένα και ερήμην σου, ότι η ...θέλησή σου, είναι να παραμείνεις και να τους δίνεις και τα διπλάσια...
Αν ξεχάσω, δηλαδή, ότι λήγει το συμβόλαιό μου και να τους πω, ότι ...θέλω κάτι φθηνότερο, θα βρεθώ με ένα συμβόλαιο διπλάσιας χρέωσης, χωρίς να το έχω ζητήσει !
Εδώ κρύβεται και μια από τις μεγαλύτερες "απάτες" (το βάζω σε εισαγωγικά, γιατί είναι στα όρια της νομιμότητας και επειδή το κάνουν όλοι οι έμποροι) : η περιβόητη "ΑΡΧΙΚΉ ΤΙΜΉ", την οποία έχουν ορίσει αυτοί, αυθαίρετα και από μόνοι τους και σου λένε μετά, ότι σου κάνουμε έκπτωση, για να τους πεις και "ευχαριστώ" και να δικαιολογήσουν τα (πολλά) λεφτά, που σου παίρνουν (μπορεί να είναι πολλά, αλλά ...η αρχική τιμή, ήταν ακόμα μεγαλύτερη).
Ουσιαστικά, όπως είπα, τα "φιξαρισμένα" προγράμματά τους, στα οποία πρέπει να μπεις, θες δεν θες, χωρίς δική σου επιλογή, αφού τα βγάζουν εκείνοι εκ των προτέρων και μονομερώς, είτε σου δίνουν περισσότερα, από όσα χρειάζεσαι, σε αυξημένες τιμές, είτε παρέχουν (τα φθηνότερα) πολύ λίγα και δεν σε καλύπτουν, λείπει δηλαδή, η μέση και ιδανική λύση...
Και φυσικά, όπως όλοι γνωρίζουμε, οι λύσεις βρίσκονται πολύ γρήγορα και "ως δια μαγείας", όταν ζητήσεις ...διακοπή συμβολαίου ή επιχειρήσεις να πας σε μία από τις άλλες εταιρίες και μόνον τότε (πράγμα, που επίσης δεν τιμά τις εταιρίες) !
Για μένα, το πιο λογικό και δίκαιο, θα ήταν ο κάθε πελάτης-συνδρομητής, να ορίζει ένα ποσόν, το οποίο θέλει και μπορεί να πληρώνει κάθε μήνα και εν συνεχεία, να το χρησιμοποιεί εκείνος, όπως θέλει (ομιλία, μηνύματα, ίντερνετ).
Δεν έχει καμία λογική π.χ επίσης, να μου δίνεις 1500 λεπτά ομιλίας "δωρεάν" και να με χρεώνεις για υπηρεσίες, όπως ...ο τηλεφωνητής ή να χρεώνεις 3 λεπτά, μια κλήση ...διάρκειας 10 δευτερολέπτων ή να πληρώνω 5 ευρώ, επιπλέον, όταν υπερβώ ...κατά 1, τα 2000 ΜΒ ίντερνετ, που έχω "δωρεάν".
Τα παράλογα, βέβαια, συνεχίζονται και με τα περιβόητα "πέναλτι", για την πρόωρη διακοπή συμβολαίου, τα οποία έχουν μεν κάποια λογική βάση, ωστόσο σου πέφτουν τα μαλλιά, όταν ακούς, ότι το πέναλτι ...είναι ίδιο, είτε διακόψεις ένα συμβόλαιο 730 ημερών, την 2η μέρα, είτε την 722η !
Για να μην πολυλογούμε, οι εταιρίες τηλεφωνίας, πολύ συχνά, δίνουν την εντύπωση ότι, επιβάλλουν χρεώσεις παράλογες ή παράνομες, με το σκεπτικό, ότι αν ο καταναλωτής δεν το αντιληφθεί, καλώς, τα τσεπώσαμε, αν δεν "τσιμπήσει", τι είχαμε και τι χάσαμε...
Συμβαίνει ακόμα και να χρεώνουν λάθος, ανύπαρκτες κλήσεις (σε ξάδερφό μου π.χ για ...ραδιοταξί), να κάνουν λάθη στους λογαριασμούς, τα οποία, ακόμα και αν είναι αθώα, σε αναγκάζουν να παρατάς τις δουλειές σου και να τρέχεις για αυτούς !
Η αλήθεια είναι πως ένα σωρό δημόσιοι υπάλληλοι, από πολλές και διάφορες υπηρεσίες, είναι επιφορτισμένοι, υποτίθεται, με τον έλεγχο και την εποπτεία και (μεταξύ άλλων) αυτής της Αγοράς, αλλά κρίνοντας εκ του αποτελέσματος, θα λέγαμε ότι δεν κάνουν και πολλή δουλειά...
Ίσως, το πρόβλημα ξεκινάει, από την έλλειψη πραγματικού ανταγωνισμού, αφού η ύπαρξη 3, ουσιαστικά, μόνον εταιριών-παρόχων, έχει ως αποτέλεσμα να λειτουργούν, ως κράτος εν κράτει, με δικούς τους, πολύ συχνά καταχρηστικούς, κανόνες και ...νόμους, που θεσπίζουν και εφαρμόζουν, μόνες τους.
Είναι σαφές, ότι και οι 3 παρέχουν σχεδόν ταυτόσημα προϊόντα-συμβόλαια και όποτε βγάζει μία, ένα νέο προϊόν, σπεύδουν και οι άλλες δύο, να ακολουθήσουν, αμέσως !
Ουσιαστικά, δηλαδή, πωλούν "κοστούμια", ραμμένα εκ των προτέρων, στα οποία πρέπει υποχρεωτικά, να χωρέσεις, αντί για το λογικό, να σου πάρουν πρώτα τα μέτρα και μετά να σου ράψουν το κοστούμι...
Κάθε φορά, που πηγαίνεις στα καταστήματά τους, για να ανανεώσεις ή να αλλάξεις τα συμβόλαιά σου, ανεβάζεις πίεση και δεν ξέρεις αν πρέπει να γελάσεις ή να κλάψεις με αυτά, που ακούς (προφανώς δεν φταίνε οι υπάλληλοι των 600 ευρώ) !
θα αναφέρω ενδεικτικά ορισμένα, από την προσωπική μου εμπειρία, αλλά σίγουρα θα υπάρχουν πολλά περισσότερα, που δείχνουν ότι οι εταιρίες αυτές, εφαρμόζουν τον ...δικό τους Αστικό Κώδικα και γενικά κάνουν ό,τι θέλουν (εφόσον -προφανώς- και οι ελεγκτικοί μηχανισμοί -και είναι πολλοί- δεν κάνουν τη δουλειά τους).
Καταρχήν, πας στα φυσικά καταστήματά τους και ανακαλύπτεις ότι εκεί δεν μπορείς να κάνεις ΠΟΛΎ ΒΑΣΙΚΈΣ ενέργειες, όπως η αλλαγή ή ανανέωση προγράμματος, σε παραπέμπουν, σε ...κάποια τηλέφωνα ή ειδοποιούν αυτοί, την εταιρία (τους) να σε πάρει (και ενίοτε συμβαίνει όμως και το αντίστροφο, να σε παραπέμπουν από το τηλέφωνο, στο κατάστημα) !
Έπειτα, στην ερώτηση, τι γίνεται, αν δεν ανανεώσω το συμβόλαιό μου, που λήγει, τον άλλον μήνα, η απάντηση (τους) είναι πως αυτό, ανανεώνεται ...αυτόματα, χωρίς τη δική σου συναίνεση ΚΑΙ ΜΆΛΙΣΤΑ σε τιμές ΠΟΛΎ μεγαλύτερες, από τις τρέχουσες, εικάζουν δηλαδή και αποφασίζουν ταυτόχρονα, για σένα και ερήμην σου, ότι η ...θέλησή σου, είναι να παραμείνεις και να τους δίνεις και τα διπλάσια...
Αν ξεχάσω, δηλαδή, ότι λήγει το συμβόλαιό μου και να τους πω, ότι ...θέλω κάτι φθηνότερο, θα βρεθώ με ένα συμβόλαιο διπλάσιας χρέωσης, χωρίς να το έχω ζητήσει !
Εδώ κρύβεται και μια από τις μεγαλύτερες "απάτες" (το βάζω σε εισαγωγικά, γιατί είναι στα όρια της νομιμότητας και επειδή το κάνουν όλοι οι έμποροι) : η περιβόητη "ΑΡΧΙΚΉ ΤΙΜΉ", την οποία έχουν ορίσει αυτοί, αυθαίρετα και από μόνοι τους και σου λένε μετά, ότι σου κάνουμε έκπτωση, για να τους πεις και "ευχαριστώ" και να δικαιολογήσουν τα (πολλά) λεφτά, που σου παίρνουν (μπορεί να είναι πολλά, αλλά ...η αρχική τιμή, ήταν ακόμα μεγαλύτερη).
Ουσιαστικά, όπως είπα, τα "φιξαρισμένα" προγράμματά τους, στα οποία πρέπει να μπεις, θες δεν θες, χωρίς δική σου επιλογή, αφού τα βγάζουν εκείνοι εκ των προτέρων και μονομερώς, είτε σου δίνουν περισσότερα, από όσα χρειάζεσαι, σε αυξημένες τιμές, είτε παρέχουν (τα φθηνότερα) πολύ λίγα και δεν σε καλύπτουν, λείπει δηλαδή, η μέση και ιδανική λύση...
Και φυσικά, όπως όλοι γνωρίζουμε, οι λύσεις βρίσκονται πολύ γρήγορα και "ως δια μαγείας", όταν ζητήσεις ...διακοπή συμβολαίου ή επιχειρήσεις να πας σε μία από τις άλλες εταιρίες και μόνον τότε (πράγμα, που επίσης δεν τιμά τις εταιρίες) !
Για μένα, το πιο λογικό και δίκαιο, θα ήταν ο κάθε πελάτης-συνδρομητής, να ορίζει ένα ποσόν, το οποίο θέλει και μπορεί να πληρώνει κάθε μήνα και εν συνεχεία, να το χρησιμοποιεί εκείνος, όπως θέλει (ομιλία, μηνύματα, ίντερνετ).
Δεν έχει καμία λογική π.χ επίσης, να μου δίνεις 1500 λεπτά ομιλίας "δωρεάν" και να με χρεώνεις για υπηρεσίες, όπως ...ο τηλεφωνητής ή να χρεώνεις 3 λεπτά, μια κλήση ...διάρκειας 10 δευτερολέπτων ή να πληρώνω 5 ευρώ, επιπλέον, όταν υπερβώ ...κατά 1, τα 2000 ΜΒ ίντερνετ, που έχω "δωρεάν".
Τα παράλογα, βέβαια, συνεχίζονται και με τα περιβόητα "πέναλτι", για την πρόωρη διακοπή συμβολαίου, τα οποία έχουν μεν κάποια λογική βάση, ωστόσο σου πέφτουν τα μαλλιά, όταν ακούς, ότι το πέναλτι ...είναι ίδιο, είτε διακόψεις ένα συμβόλαιο 730 ημερών, την 2η μέρα, είτε την 722η !
Για να μην πολυλογούμε, οι εταιρίες τηλεφωνίας, πολύ συχνά, δίνουν την εντύπωση ότι, επιβάλλουν χρεώσεις παράλογες ή παράνομες, με το σκεπτικό, ότι αν ο καταναλωτής δεν το αντιληφθεί, καλώς, τα τσεπώσαμε, αν δεν "τσιμπήσει", τι είχαμε και τι χάσαμε...
Συμβαίνει ακόμα και να χρεώνουν λάθος, ανύπαρκτες κλήσεις (σε ξάδερφό μου π.χ για ...ραδιοταξί), να κάνουν λάθη στους λογαριασμούς, τα οποία, ακόμα και αν είναι αθώα, σε αναγκάζουν να παρατάς τις δουλειές σου και να τρέχεις για αυτούς !
Η αλήθεια είναι πως ένα σωρό δημόσιοι υπάλληλοι, από πολλές και διάφορες υπηρεσίες, είναι επιφορτισμένοι, υποτίθεται, με τον έλεγχο και την εποπτεία και (μεταξύ άλλων) αυτής της Αγοράς, αλλά κρίνοντας εκ του αποτελέσματος, θα λέγαμε ότι δεν κάνουν και πολλή δουλειά...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.