Μία είδηση, που "παίζει", από το πρωί, αρκετά, είναι ότι Δικαστήριο υποχρεώνει πολίτη να καταβάλει σε εταιρία, που διαχειρίζεται Εθνική Οδό, το ποσόν των 14.000 ευρώ περίπου, λόγω μη -επανειλημμένης- πληρωμής των διοδίων !
Ο εν λόγω "κύριος", οδηγός (και ιδιοκτήτης, φαντάζομαι) ταξί, σε περιοχή κοντά στην Πάτρα, όφειλε για διόδια, το ποσόν των 666 ευρώ (τυχαίο ;), ενώ τα υπόλοιπα είναι, λέει, πρόστιμο ή σύμφωνα με το ρεπορτάζ "αστική ποινή", ίση με το 20πλασιο του αντιτίμου.
Από τα σχόλια, που είδα, οι περισσότεροι "κράζουν" τον οδηγό και τους λοιπούς οπαδούς του κινήματος "δεν πληρώνω" και νομίζω δικαιολογημένα.
Αν αρχίσουν όλοι να σηκώνουν τις μπάρες ή να "κολλάνε" στον μπροστινό τους και να περνάνε ως παράσιτα (σήμερα μου συνέβη, δεν ήξερα ότι γίνεται και αυτό), θα μιλάμε για αναρχία, όχι για οργανωμένη κοινωνία, αλλά για ζούγκλα.
Για το ζήτημα αυτό, πολλά μπορούν να λεχθούν, όπως π.χ αν οι δρόμοι είναι άθλιοι και δεν αξίζει να πληρώνεις, ειδικά σε ορισμένους, όπως η Αθηνών-Πατρών, ωστόσο κανένας λογικός άνθρωπος, δεν μπορεί να πιστεύει ότι η λύση, είναι να μην πληρώνεις καθόλου ή να πληρώνουν μόνον τα κορόιδα... .
Εκεί που θέλω να σταθώ όμως -νομικά- και εκεί όπου έχω σοβαρές επιφυλάξεις και ενστάσεις, είναι το ζήτημα της "αστικής ποινής" (του προστίμου).
Ο εν λόγω όρος, που χρησιμοποίησαν οι δημοσιογράφοι, είναι μάλλον αδόκιμος, πρόκειται προφανώς για είδος "ποινικής ρήτρας" : η ποινική ρήτρα δεν έχει σχέση με το ποινικό Δίκαιο, είναι όρος του Αστικού Κώδικα και έχει την έννοια της χρηματικής ποινής, σε περίπτωση, που παραβιάσει το ένα μέρος, μίας ΣΥΜΒΑΣΗΣ, έναν ή περισσότερους όρους.
Εδώ βέβαια, καμία (γραπτή τουλάχιστον) σύμβαση δεν έχει υπογράψει ο κάθε οδηγός με την εταιρία, που να προβλέπει αυτό τον όρο, του προστίμου, σε περίπτωση μη πληρωμής των διοδίων, οι περισσότεροι, αν όχι όλοι, αγνοούν αυτόν τον "όρο".
Κανονικά, θα έπρεπε να αναγράφεται κάπου ΕΜΦΑΝΩΣ, όπως μέσα στα μέσα μαζικής μεταφοράς, όπου ισχύει κάτι αντίστοιχο, ώστε να το γνωρίζει ο καθένας και να πράττει ανάλογα.
Αν μεν υπάρχει άλλος δρόμος, όπως π.χ η παλιά εθνική Αθηνών-Πατρών, είναι επιλογή του καθενός μετά, ποια θα επιλέξει και σωστά επιβάλλεται το πρόστιμο (εφόσον ξαναλέω είναι γνωστό εκ των προτέρων !).
Αν όμως δεν υπάρχει εναλλακτική οδός ή η υπάρχουσα εναλλακτική, συνεπάγεται υπερβολική ταλαιπωρία, θεωρώ ότι ΚΑΤΑΧΡΗΣΤΙΚΑ επιβάλλεται το πρόστιμο, από μία μάλιστα ιδιωτική εταιρία, διότι ο "καταναλωτής" δεν έχει υπογράψει τίποτα και επιπλέον ΔΕΝ ΕΧΕΙ εναλλακτική δυνατότητα επιλογής, αν θα χρησιμοποιήσει την οδό με τα διόδια ή όχι !
Θεωρώ ότι δεν μπορεί μία ανώνυμη εταιρία να επιβάλλει (και να εισπράττει !) μονομερώς πρόστιμα, ακόμα και κατά "παραχώρηση" από το Κράτος, αν και αυτό το ζήτημα είναι μάλλον διοικητικού Δικαίου, παρά αστικού-ιδιωτικού και ομολογώ ότι δεν καταπιάνομαι ιδιαίτερα με το δημόσιο-διοικητικό Δίκαιο, οπότε άλλοι είναι πιο αρμόδιοι πάνω σε αυτό.
Ο εν λόγω "κύριος", οδηγός (και ιδιοκτήτης, φαντάζομαι) ταξί, σε περιοχή κοντά στην Πάτρα, όφειλε για διόδια, το ποσόν των 666 ευρώ (τυχαίο ;), ενώ τα υπόλοιπα είναι, λέει, πρόστιμο ή σύμφωνα με το ρεπορτάζ "αστική ποινή", ίση με το 20πλασιο του αντιτίμου.
Από τα σχόλια, που είδα, οι περισσότεροι "κράζουν" τον οδηγό και τους λοιπούς οπαδούς του κινήματος "δεν πληρώνω" και νομίζω δικαιολογημένα.
Αν αρχίσουν όλοι να σηκώνουν τις μπάρες ή να "κολλάνε" στον μπροστινό τους και να περνάνε ως παράσιτα (σήμερα μου συνέβη, δεν ήξερα ότι γίνεται και αυτό), θα μιλάμε για αναρχία, όχι για οργανωμένη κοινωνία, αλλά για ζούγκλα.
Για το ζήτημα αυτό, πολλά μπορούν να λεχθούν, όπως π.χ αν οι δρόμοι είναι άθλιοι και δεν αξίζει να πληρώνεις, ειδικά σε ορισμένους, όπως η Αθηνών-Πατρών, ωστόσο κανένας λογικός άνθρωπος, δεν μπορεί να πιστεύει ότι η λύση, είναι να μην πληρώνεις καθόλου ή να πληρώνουν μόνον τα κορόιδα... .
Εκεί που θέλω να σταθώ όμως -νομικά- και εκεί όπου έχω σοβαρές επιφυλάξεις και ενστάσεις, είναι το ζήτημα της "αστικής ποινής" (του προστίμου).
Ο εν λόγω όρος, που χρησιμοποίησαν οι δημοσιογράφοι, είναι μάλλον αδόκιμος, πρόκειται προφανώς για είδος "ποινικής ρήτρας" : η ποινική ρήτρα δεν έχει σχέση με το ποινικό Δίκαιο, είναι όρος του Αστικού Κώδικα και έχει την έννοια της χρηματικής ποινής, σε περίπτωση, που παραβιάσει το ένα μέρος, μίας ΣΥΜΒΑΣΗΣ, έναν ή περισσότερους όρους.
Εδώ βέβαια, καμία (γραπτή τουλάχιστον) σύμβαση δεν έχει υπογράψει ο κάθε οδηγός με την εταιρία, που να προβλέπει αυτό τον όρο, του προστίμου, σε περίπτωση μη πληρωμής των διοδίων, οι περισσότεροι, αν όχι όλοι, αγνοούν αυτόν τον "όρο".
Κανονικά, θα έπρεπε να αναγράφεται κάπου ΕΜΦΑΝΩΣ, όπως μέσα στα μέσα μαζικής μεταφοράς, όπου ισχύει κάτι αντίστοιχο, ώστε να το γνωρίζει ο καθένας και να πράττει ανάλογα.
Αν μεν υπάρχει άλλος δρόμος, όπως π.χ η παλιά εθνική Αθηνών-Πατρών, είναι επιλογή του καθενός μετά, ποια θα επιλέξει και σωστά επιβάλλεται το πρόστιμο (εφόσον ξαναλέω είναι γνωστό εκ των προτέρων !).
Αν όμως δεν υπάρχει εναλλακτική οδός ή η υπάρχουσα εναλλακτική, συνεπάγεται υπερβολική ταλαιπωρία, θεωρώ ότι ΚΑΤΑΧΡΗΣΤΙΚΑ επιβάλλεται το πρόστιμο, από μία μάλιστα ιδιωτική εταιρία, διότι ο "καταναλωτής" δεν έχει υπογράψει τίποτα και επιπλέον ΔΕΝ ΕΧΕΙ εναλλακτική δυνατότητα επιλογής, αν θα χρησιμοποιήσει την οδό με τα διόδια ή όχι !
Θεωρώ ότι δεν μπορεί μία ανώνυμη εταιρία να επιβάλλει (και να εισπράττει !) μονομερώς πρόστιμα, ακόμα και κατά "παραχώρηση" από το Κράτος, αν και αυτό το ζήτημα είναι μάλλον διοικητικού Δικαίου, παρά αστικού-ιδιωτικού και ομολογώ ότι δεν καταπιάνομαι ιδιαίτερα με το δημόσιο-διοικητικό Δίκαιο, οπότε άλλοι είναι πιο αρμόδιοι πάνω σε αυτό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.