Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 8 Μαΐου 2019

"ήθη και έθιμα" του Πάσχα (2)

   Η προηγούμενη ανάρτηση είχε περισσότερο θεολογικό χαρακτήρα, αυτή είναι πιο πολύ νομική, καθώς εξ αιτίας κάποιων εθίμων (εντός ή εκτός εισαγωγικών), ένας εικονολήπτης έχασε την ζωή του, στην Καλαμάτα και ένα κοριτσάκι, από τις Θεσπιές, χαροπαλεύει στο Νοσοκομείο !
  Ξεκινώντας αντίστροφα, να πούμε ότι τα γλέντια, πασχαλινά ή άλλα, δεν είναι κάτι κακό, είναι μια χαρά, ως ένα σημείο...
  Βέβαια, ο Χριστός δεν υποσχέθηκε γλέντια σε αυτή την ζωή, αλλά προειδοποίησε για δοκιμασίες και θλίψεις, ενώ λέει σε όσους θέλουν να Τον ακολουθήσουν να απαρνηθούν τον εαυτό τους (άρα και τα γλέντια) και να σηκώσουν το δικό τους Σταυρό !
   Στα πασχαλινά γλέντια, συμβαίνουν και ακρότητες, όπως όλοι βλέπουμε γύρω μας, υπερβολικό φαγητό και ποτό, μουσική στη διαπασών και άλλες "καφρίλες", όπως άσκοποι πυροβολισμοί κλπ.
    Το περίεργο της υπόθεσης είναι, πως αυτοί που τα κάνουν αυτά, πιθανόν να μην πηγαίνουν στην Εκκλησία, ίσως να μην πιστεύουν καν στον Χριστό και στην Ανάσταση Του κ.ο.κ, άρα γλεντάνε επειδή ...έτσι κάνουν και οι άλλοι ή για "να μπουν στο μάτι" του γείτονα ή ποιος ξέρει γιατί άλλο...
    Όσον αφορά το καθαρά νομικό σκέλος της υπόθεσης, θεωρώ ότι ΚΑΚΏΣ διώκεται για κακούργημα αυτός που πυροβόλησε, σίγουρα δεν είχε δόλο, ήταν αυτό που λέμε "η κακιά στιγμή" και βαρύνεται μόνον με αμέλεια και ορθώς δεν προφυλακίστηκε !
  Κάτι αντίστοιχο, δηλαδή "κακιά στιγμή" ήταν και στην Καλαμάτα, ωστόσο εδώ υπάρχουν και πολλές διαφορές.
      Εδώ δε μιλάμε για την βλακεία ή την απερισκεψία κάποιου που πυροβολεί στο πουθενά, αλλά για ένα οργανωμένο (και πληρωμένο) από το Δήμο μάλιστα event, που αντιστοιχεί όντως σε ένα πολύ παλαιό (άνω των 150 ετών) έθιμο !
      Βέβαια, αν συνδέεται με την Επανάσταση, δεν καταλαβαίνω το λόγο να γίνεται εντός της Μ.Εβδομάδας και όχι π.χ την 25η Μαρτίου...
      Εδώ οι ευθύνες βαρύνουν σχεδόν αποκλειστικά το Δήμο, που δεν έλαβε τα αναγκαία μέτρα ασφαλείας, δεδομένου ότι μιλάμε για εκρηκτικές ύλες και ενώ μάλιστα διαβεβαίωνε (!!) λίγες ημέρες πριν ότι έχουν ληφθεί όλα τα αναγκαία μέτρα, για να μην κινδυνεύσουν οι θεατές.
  Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω, γιατί συνελήφθησαν όλοι οι συμμετέχοντες, όλο το "μπουλούκι" : αν υπάρχουν ποινικές ευθύνες, αυτές τις έχουν ο/η υπεύθυνος για τα -ανύπαρκτα- μέτρα ασφαλείας του Δήμου (δεν ξέρω αν είναι ο ίδιος ο Δήμαρχος ή κάποιος αντιΔήμαρχος), καθώς και ο ένας, από τα χέρια του οποίου έπεσε (ή έριξε) η (τη) μοιραία "σαΐτα" !
     Ο τελευταίος, θα μπορούσε να υποστηρίξει ότι άφησε κάτω την σαΐτα, νομίζοντας ότι έχει τελειώσει το μπαρούτι, όλοι βλέπουμε, στα πλάνα, ότι η φλόγα δεν είναι συνεχόμενη, αλλά έχει εξάρσεις και μειώσεις, χωρίς να ξέρω αν αυτό είναι αρκετό, για να απαλλαγεί, μένει να φανεί...
     Ο Δήμαρχος με τις δηλώσεις του και τα μπρος-πίσω, είπα-ξείπα, λόγω αντιδράσεων, τα έκανε χειρότερα, διότι ήταν ορθό αυτό που είπε αρχικά, ότι δηλαδή δεν μπορεί μια άτυχη στιγμή να γίνει αιτία να σταματήσει ένα τόσο παλαιό έθιμο της πόλης (βέβαια, όχι έτσι, με τα κατάλληλα μέτρα ασφάλειας, εννοείται).
   Μην ξεχνάμε ότι το έθιμο αυτό, είναι πρώτα και κύρια επικίνδυνο για τους ίδιους τους συμμετέχοντες και όλοι αυτοί οι "ανθρωποφάγοι", που έσπευσαν να "σταυρώσουν" το Δήμαρχο και να μιλήσουν άσχημα, εν γένει, για τους (Λεβέντες και Ήρωες, όπως έχει αποδείξει η Ιστορία) Μεσσήνιους, αν είχε σκοτωθεί ένας συμμετέχων, θα έλεγαν "καλά να πάθει"....
       Σε αντίθεση με τον "σαϊτοπόλεμο", ένα "έθιμο", που πρέπει μάλλον να σταματήσει, πριν θρηνήσουμε απώλειες ζωών και περιουσίας, είναι το καινοφανές "έθιμο" ρίψης μολότωφ, το βράδυ της Ανάστασης !
     Η κατοχή (σήμερα, τουλάχιστον) και ρίψη μολότωφ είναι κακουργήματα, βέβαια, "λόγω της ημέρας" κανείς δε διώκεται, ενώ φαίνεται η ρίψη να γίνεται σε σχετικά ελεγχόμενο περιβάλλον, ωστόσο το θέαμα που δημιουργείται παραπέμπει περισσότερο σε Κόλαση, παρά σε Ανάσταση και καλό θα ήταν να απαγορευτεί, προτού λάβει μεγαλύτερες διαστάσεις και βρει μιμητές...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.