Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα, 20 Οκτωβρίου 2014

Διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών και συναφή αδικήματα !

   Τα συναφή, με τις συγκοινωνίες, εγκλήματα, επανήλθαν στο προσκήνιο, μετά το περίεργο και πολύνεκρο τροχαίο, επί της Λεωφόρου Πέτρου Ράλλη, την προηγούμενη εβδομάδα.
  Στον υπαίτιο οδηγό, που επικαλέστηκε επιληπτικές κρίσεις, ασκήθηκε δίωξη, όχι μόνο για σωματικές βλάβες και ανθρωποκτονίες εξ αμελείας, αλλά και για διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών, σε βαθμό κακουργήματος !
  Σήμερα, έγινε γνωστό, ότι προέκυψε διαφωνία ανακριτή και εισαγγελέα, για την προφυλάκισή του ή μη και θα αποφασίσει το Δικαστικό Συμβούλιο : το σίγουρο είναι ότι δεν πρέπει να ξανά-οδηγήσει, όχι σύντομα τουλάχιστον, όπως φάνηκε και από τις κάμερες της Τροχαίας...
  Η διατάραξη της ασφάλειας της συγκοινωνίας στους δρόμους, μπορεί να γίνει με πολλούς τρόπους (εκτός από φθορά, γιατί αυτό συνιστά άλλο αδίκημα) και κυρίως με παραβίαση του Κ.Ο.Κ, ήτοι οδήγηση με υπερβολική ταχύτητα, οδήγηση υπό την επήρεια ουσιών, υπερφόρτωση οχήματος, οδήγηση με "προβληματικό" όχημα (στα φρένα και όχι μόνον) κλπ.
   Από τα σχετικά βίντεο, που διέρρευσαν, προκύπτει ότι το όχημα του υπαίτιου, για το μακελειό, στην Π. Ράλλη, κινούνταν με υπερβολική ταχύτητα, παραβίασε ερυθρό σηματοδότη και επιπλέον έκανε επικίνδυνους ελιγμούς, με συνεχείς εναλλαγές λωρίδας κυκλοφορίας, επομένως ορθά ασκήθηκε δίωξη, για υπαίτια διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών.
  Το εν λόγω έγκλημα, μπορεί να διαπραχθεί, τόσο με πρόθεση (άμεσο ή και ενδεχόμενο δόλο), όσο και από αμέλεια : στη δεύτερη περίπτωση είναι πλημμέλημα (φυλάκιση έως 5 έτη), ενώ στην πρώτη, μπορεί να είναι τόσο πλημμέλημα (με την ίδια ποινή), όσο και κακούργημα (με κάθειρξη, από 5 έως 20 έτη) !
   Για να είναι κακούργημα, θα πρέπει να έχει επέλθει θάνατος, ως συνέπεια της (υπαίτιας) διατάραξης της ασφάλειας της συγκοινωνίας, άρα μιλάμε για περίπτωση "εγκλήματος εκ του αποτελέσματος", αποτέλεσμα για το οποίο, δεν απαιτείται όμως δόλος, αλλά αρκεί και αμέλεια...
  Ο δόλος δηλαδή κρίνεται μόνον, για την διατάραξη και όχι για την ανθρωποκτονία, η οποία εξακολουθεί να χαρακτηρίζεται ως "εξ αμελείας" και συρρέει αληθινά, με την (κακουργηματική) διατάραξη, επιβάλλονται δηλαδή ξεχωριστές ποινές !
  Αντίστοιχα, ισχύουν και για τις μη οδικές συγκοινωνίες, ήτοι τις ακτοπλοϊκές, αεροπορικές και σιδηροδρομικές :
-Όποιος, με πρόθεση, διαταράσσει την ασφάλεια αυτών, τιμωρείται με φυλάκιση, από 2 έως 5 έτη, αν από την πράξη, μπορεί να προκύψει κίνδυνος, για ξένα πράγματα.
-Με κάθειρξη, από 5 έως 20 έτη, αν μπορεί να προκύψει κίνδυνος, για άνθρωπο και
-Με ισόβια κάθειρξη ή κάθειρξη, από 10 έως 20 έτη, αν επήλθε θάνατος !
  Αν η πράξη τελέστηκε από αμέλεια, επιβάλλεται μόνον φυλάκιση, έως 5 έτη, ενώ πρέπει να τονίσουμε, ότι για τη στοιχειοθέτηση των σχετικών εγκλημάτων, ΑΡΚΕΙ η διακινδύνευση, ότι δηλαδή δημιουργήθηκε (αντικειμενικά) κίνδυνος, χωρίς να απαιτείται και επέλευση του κινδύνου...
   Πριν από ένα χρόνο, προστέθηκε άρθρο, στον ποινικό Κώδικα, μετά τα αλλεπάλληλα κρούσματα κλοπής τροχαίου υλικού, κυρίως από τον ΟΣΕ (καλώδια χαλκού κλπ), σύμφωνα με το οποίο, όποιος κλέβει ή καταστρέφει υλικό, που προορίζεται, για το σιδηρόδρομο, τιμωρείται με κάθειρξη (κακούργημα), από 5 έως 20 έτη, ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ από την αξία αυτών που αφαιρέθηκαν ή της ζημίας, που προκλήθηκε !
   Τέλος, υπάρχει και το γνωστό αδίκημα της παρακώλυσης των συγκοινωνιών, γνωστό κυρίως από τις κινητοποιήσεις των αγροτών, κατά καιρούς, με κλείσιμο εθνικών οδών (μάλιστα, για τις μεγάλες κινητοποιήσεις του έτους 1997, υπήρξε απαλλαγή με Νόμο !).
   Πρόκειται για πλημμέλημα, που τιμωρείται με φυλάκιση, από 3 μήνες έως 5 έτη, όταν τελείται με πρόθεση και φυλάκιση έως 6 μήνες, όταν τελείται από αμέλεια (ομολογώ πως έως σήμερα, είχα την εντύπωση, ότι η παρακώλυση τιμωρείται, μόνον, όταν υπάρχει δόλος) : συνεπώς, ακόμα και αν παρκάρεις βιαστικά κάπου, όπου (χωρίς να το καταλάβεις) εμποδίζεις την κυκλοφορία, είναι εφικτό να διωχθείς ποινικά !
     Η παρακώλυση της συγκοινωνίας, δεν αναφέρεται φυσικά, μόνον στις οδικές μεταφορές, αλλά σε όλα τα είδη συγκοινωνιών, συμπεριλαμβανομένων των ταχυδρομικών και "τηλεγραφικών"...



 

1 σχόλιο:

  1. Σίγουρα, χρειάζεται προσοχή, στην εφαρμογή των σχετικών διατάξεων, από τους δικαστές, προκειμένου, κάθε ανθρωποκτονία από αμέλεια, σε τροχαίο, να μην μεταβάλλεται σε κακούργημα, με τις διατάξεις περί διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών ! Η κρίσιμη διαφορά, είναι ασφαλώς ο βαθμός της υποκειμενικής υπαιτιότητας (αμέλεια και δόλος, αντίστοιχα). Από την άλλη, ο Νόμος, όπως φάνηκε πρόσφατα και στο μακελειό της Εγνατίας, δίνει τη δυνατότητα προφυλάκισης, ακόμα και σε περίπτωση πλημμελήματος, όταν υπάρχει συρροή, πολλά θύματα, όπως στην Π. Ράλλη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Παρουσιάστηκε σφάλμα σε αυτό το gadget