Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη 2 Οκτωβρίου 2018

φάκελος "συνεργεία αυτοκινήτων"

    Θα αναφέρω τον ετήσιο Γολγοθά μου (δεν έχει τελειώσει) με τα συνεργεία αυτοκινήτων, προκειμένου να προβληματιστούμε όλοι και κυρίως οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες-λειτουργούντες τα συνεργεία, που μόνον λίγοι δεν είναι !
 Πριν 15 μήνες περίπου και ελάχιστα μετά την λήξη της 3ετούς εγγύησης του αυτοκινήτου, το αμάξι άρχισε να "πετάει" έναν κωδικό βλάβης, αρχικά μόνον σε ανηφόρες (και σχεδόν στις ίδιες) και αργότερα και όταν γυρνάς τη μίζα, για να βάλεις μπρος.
 Αρχικά, το πήγα στο επίσημο σέρβις, όπου πήγαινα, λόγω εγγύησης, υποχρεωτικά : το κράτησαν κάποια (αρκετή) ώρα, ώσπου μου είπαν ότι είναι "Οκ", με χρέωσαν 20 ευρώ και κάτι ψιλά, ο υπεύθυνος του συνεργείου, με έκανε ένα γύρο το τετράγωνο, για να πειστώ και έφυγα...
 Το απόγευμα της ίδιας μέρας, παρατήρησα, ότι μου είχαν βάλει, χωρίς φυσικά να με ρωτήσουν, διαφημιστικό πλαίσιο, γύρω από την πινακίδα, αλλά όταν πήγα να το βγάλω, έντρομος, παρατήρησα ότι είχαν βγάλει τις αρχικές βίδες της πινακίδας, είχαν βάλει μεγαλύτερες και τις είχαν βιδώσει πάνω ...στη λαμαρίνα !
  Με απλά λόγια, μου άνοιξαν τρύπες, μου έκαναν ζημιά και όταν τους είπα ότι θα το φτιάξω και θα σας στείλω το λογαριασμό, είπαν ότι "δε δίνουμε λεφτά, έλα εδώ, να στο φτιάξουμε δωρεάν, με σιδερόστοκο"...
   Εννοείται ότι σε αυτό το συνεργείο και δεν ξαναπέρασα, ούτε απ' έξω (και μάλιστα ήταν μακριά από το σπίτι μου) και πήγα σε άλλο, πάλι επίσημο, εφόσον φυσικά το πρόβλημα, όχι μόνον δεν είχε διορθωθεί, αλλά είχε επιδεινωθεί.
  Συγκεκριμένα και ενώ οι ενδείξεις του καντράν είναι ψηφιακές, κάποιες φορές, σε ανηφόρες κυρίως και σε δεξιές στροφές, οι ενδείξεις "τρελαίνονται", είτε σβήνουν τελείως, είτε ανάβουν λαμπάκια και ηχητικές ειδοποιήσεις.
 Σημειωτέον, ότι, ενώ το πρόβλημα αυτό, υπάρχει για τόσους μήνες, δεν έχει μείνει ποτέ το αυτοκίνητο, κινείται, κατά τ' άλλα, κανονικά, ενώ εμφανίζεται, ανά διαστήματα και η λυχνία βλάβης, ξανασβήνει μόνη της, ξανά ανάβει μετά κ.ο.κ.
  Στο επόμενο -επίσημο, δηλαδή εξουσιοδοτημένο- συνεργείο, μου είπαν ότι "θέλει αλλαγή ο εγκέφαλος", αλλά δεν ήξεραν, υποτίθεται, αν είναι εντός εγγύησης ή όχι και να πάω να ρωτήσω στο κεντρικό (μετά έμαθα, ότι δεν υπάρχει κεντρικό, όλα ίδια είναι...).
  Πήγα λοιπόν στο "κεντρικό", όπου πρέπει να κλείσεις ραντεβού μετά από μια βδομάδα, το έλεγξαν και αυτοί, από την αρχή και κατέληξαν επίσης ότι θέλει αλλαγή εγκεφάλου και ότι τελικά είναι εντός εγγύησης. 
  Ξανά επικοινώνησα με το προηγούμενο συνεργείο, επειδή ήταν πιο κοντά στο σπίτι μου, για την αλλαγή, αλλά άρχισαν να πουλάνε τρέλα και με έστειλαν πίσω στο δεύτερο, χωρίς λόγο (ίσως επειδή δεν θα τους πλήρωνα ;)
  Νέο ραντεβού λοιπόν, για την αλλαγή, όπου μου είπαν σε δύο ώρες θα είσαι έτοιμος, πήγα μετά από τρεις και το βρήκα εκεί, όπου το είχα αφήσει, ενώ όταν παραπονέθηκα, η κυνική παραδοχή ήταν πως "είναι εντός εγγύησης", δηλαδή, αφού δεν πληρώνεις, θα περιμένεις...
  Το απόγευμα με πήραν τηλέφωνο, για να μου πουν ότι "αλλάξαμε εγκέφαλο, αλλά το πρόβλημα παραμένει", θα πρέπει να το ξανά φέρεις και να το αφήσεις (νέο ραντεβού μετά από 10 μέρες δηλαδή), μήπως είναι κάποια "πλεξούδα" που δεν κάνει επαφή, χωρίς να μπορεί να μου προσδιορίσει το κόστος (από 50 έως 500 ευρώ, είπε, ανάλογα, πόσο γρήγορα ή όχι, θα το έβρισκαν).
 Μετά από αυτό, άρχισα να ψάχνομαι αλλού, όχι σε επίσημα συνεργεία, βαδίζοντας όμως στα τυφλά, ψάχνοντας βέβαια και εύλογα για "ηλεκτρολογείο", όχι γενικό συνεργείο.
  Ο πρώτος, που ρώτησα, φαινόταν βέβαιος ότι είναι πλεξούδα, αλλά βαριόταν να ασχοληθεί και μου είπε "πήγαινε το ξανά στο τελευταίο συνεργείο και πες δεν φεύγω αν δεν μου το φτιάξετε".
  Αυτό, επειδή μου το είχαν πει και άλλοι, αναρωτιέμαι, γιατί πρέπει να πεις ή να ...φωνάξεις, ότι πήγες στο συνεργείο, για να σου φτιάξουν το αυτοκίνητο, δεν είναι αυτονόητο (χαχα) ;
  Κάποια στιγμή και ενώ είχα πάει στο χωριό για μια κηδεία και επειδή έχει εκεί ηλεκτρολογείο αυτοκινήτων, αποφάσισα να το δώσω εκεί, αν και ένας χωριανός, όταν του το είπα, άρχισε να γελάει δυνατά, σαν να είχε ακούσει το καλύτερο ανέκδοτο...
   Το άφησα εκεί, από τις 9:30 το πρωί, οι ώρες περνούσαν, δεν είχα ενημέρωση καμία, οπότε αποφάσισα να περάσω από το μαγαζί του, το απόγευμα, μαζί με έναν ξάδερφο : ήταν κλειστό και έλεγε "επιστρέφω σε λίγο".
 Τελικά, με πήρε στις 21:30 το βράδυ και μου είπε ότι "είναι έτοιμο" και ότι το κόστος είναι 70 ευρώ, τον πλήρωσα και το πήρα την άλλη μέρα, πήγα για καφέ και στο γυρισμό, άρχισε πάλι τα ίδια...
  Του το είπα στο τηλέφωνο και ξανά πήγα από εκεί, για τα λεφτά φυσικά ούτε λόγος, έκανε τον παλαβό, τον ρώτησα αν έχει ίντερνετ, είπε ναι και άρχισα να ψάχνω σε διεθνή fora, από άλλους ιδιοκτήτες, μήπως βρω εκεί άκρη.
   Κάπου διάβασα ότι ίσως είναι ο αισθητήρας λάμδα, του το λέω, πάει τον ξεβιδώνει και μου λέει "αυτό είναι, άκου πως κουδουνίζει".
   Γυρνώντας στην Αθήνα, πήγα στο συνεργείο της γειτονιάς, όπου είμαι πελάτης, για να του πω να το ακούσει και αυτός, να βεβαιωθούμε, πριν το παραγγείλω, αλλά είτε βαριόταν να το ξεβιδώσει (2 λεπτά υπόθεση), είτε ήθελε να πληρωθεί (!) και είπε απλά ότι αν κουδουνίζει, είναι χαλασμένος.
  Ευτυχώς, ένας ξάδερφος τον ξεβίδωσε και διαπιστώσαμε ότι κουδούνιζε ...ένας μεταλλικός δακτύλιος, που είχε πάνω, οπότε γλιτώσαμε άλλα 70-80 ευρώ !
   Για το συνεργείο του χωριού, πλέον, υποθέτω βάσιμα, ότι, ενώ το κράτησε 12 ώρες, για να δικαιολογήσει τα 70 ευρώ, ασχολήθηκε το πολύ μία ώρα, μετά έκλεισε, πήγε να ποτίσει τα ζώα και τον κήπο και με πήρε τηλέφωνο το βράδυ, ουσιαστικά δεν έκανε τίποτα, απλά έσβησε τους κωδικούς βλάβης, από το διαγνωστικό.
 Πήγα σε άλλο συνεργείο της γειτονιάς, ο οποίος δήλωσε αναρμόδιος, ζήτησε μόνον 15 ευρώ για τον έλεγχο (του έδωσα 20) και με παρέπεμψε σε άλλο, πιο εξειδικευμένο συνεργείο, αλλά και πιο μακριά.
  Εκεί το άφησα συνολικά 3 μέρες, χωρίς ωστόσο να βρουν τη βλάβη και χωρίς να έχω δώσει ούτε ένα ευρώ, είπαμε να το ξανά πάω, αλλά δεν το πήγα ποτέ, διότι : α) δεν είχα καταλάβει ποτέ τι ακριβώς είναι αυτό το μαγαζί, είναι εμπορικό ; είναι συνεργείο ; τι είναι ; β) το άφησα με ντεπόζιτο στα 3/4 και μου το έδωσαν στο 1/2 και αφού είχαν κάνει καμιά 200ρια χιλιόμετρα, ίσως, δεν ξέρω, δεν το είχα σημειώσει και γ) μου είχαν κάνει μπροστά δεξιά, γρατζουνιά στον προφυλακτήρα (όταν πήγα να το πάρω, ήταν εξαφανισμένο και περίμενα ...να εμφανιστεί, σε ένα γραφείο).
 Απλά, μετά από εκεί και για ένα διάστημα, λειτούργησε το σύστημα start and stop, που δεν λειτουργούσε και πάλι δεν λειτουργεί (από τότε που άλλαξα την μπαταρία)...
  Στις διακοπές, στο άλλο χωριό, ρώτησα σε ένα άλλο (γενικό) συνεργείο, αλλά ο άνθρωπος μου είπε, ότι δεν θέλει και δεν μπορεί να ασχοληθεί, μου έφτιαξε μόνον τις "πιτσιλιέρες", που δεν έριχναν νερό στο τζάμι, με 10 ευρώ, αλλά μετά από λίγο, ξανά χάλασαν...
  Εκεί, στο χωριό, ρώτησα έναν φίλο, αν ξέρει κανέναν καλό ηλεκτρολόγο αυτοκινήτων στην Αθήνα και είπε ναι, με έστειλε σε κάποιον, ο οποίος ...έβγαλε διάγνωση, με αυτά που του είπα και είπε είναι μάλλον "αυτό", θα πρέπει να το αλλάξουμε, μου πήρε 130 ευρώ και μέχρι να επιστρέψω στο γραφείο, έκανε πάλι τα ίδια...
  Με αυτά και με εκείνα, έχω πετάξει περίπου 300 ευρώ, αν υπολογίσουμε και τα ταξί για τα πέρα-δώθε στα συνεργεία και το πρόβλημα παραμένει.
  Μέχρι τώρα το έχουν "φτιάξει" καναδυό, αλλά παραμένει..., άλλοι δεν θέλουν να ασχοληθούν, ενώ ενδιάμεσα, ένας φίλος ξαδέρφου, που δουλεύει σε συνεργείο, αλλά όχι ηλεκτρολόγος, μου είχε πει "άνοιξε το καπό" και μετά είπε "το βρήκα", έσφιξε το θετικό πόλο της μπαταρίας και ήταν σίγουρος πως ήταν αυτό, αλλά η χαρά μου κράτησε μόνον ένα βράδυ, μέχρι την επόμενη μέρα, δηλαδή.
  Οι κωδικοί βλάβης, που εμφανίζει, σχετίζονται-αντιστοιχούν σε "πρόβλημα επικοινωνίας" μεταξύ των εγκεφάλων, ενώ κάτι επίσης περίεργο που έχω παρατηρήσει είναι, πως η λυχνία βλάβης, σβήνει, μετά το πλύσιμο του αυτοκινήτου, ότι δηλαδή όταν βρέχεται το αμάξι, το πρόβλημα ελαττώνεται σημαντικά !
    Με βάση παρατηρήσεις άλλων ιδιοκτητών, όπως είπα, σε διεθνή fora, αναφέρεται η περίπτωση ενός άλλου αισθητήρα, ο οποίος όμως κοστίζει 213 ευρώ και δεν είναι σίγουρο 100% πως θα είναι αυτό.
    Ουσιαστικά, παλεύω μόνος και χωρίς ειδικές γνώσεις, να βρω τι φταίει, ενώ τα συνεργεία, είτε δεν θέλουν να ασχοληθούν, είτε πληρώνονται, χωρίς αποτέλεσμα και χωρίς να νιώθουν καμία τύψη ή ντροπή, για αυτό (αυτό μου κάνει μεγαλύτερη εντύπωση, ότι δηλαδή δε λένε, από μόνοι τους, εφόσον απέτυχαν και πήραν κοροϊδίστικα λεφτά, "φέρτο να το ξαναδώ").
  Έχω ταλαιπωρηθεί πολύ, εδώ και έναν χρόνο, αλλά δεν έχω απελπιστεί εντελώς, έχω στο μυαλό μου, έναν καλό μηχανικό (μάλλον όχι ηλεκτρολόγο, βέβαια), στον οποίο πηγαίναμε παλιότερα και είναι αυτό που λέμε και ψάχνουμε "γατόνι", ενώ μου έχουν συστήσει και έναν άλλον, στη γειτονιά, που ενώ δεν έχει και τόσο καλή φήμη (θεωρείται και ακριβός), αυτός που μου τον σύστησε, ορκίζεται ότι θα το λύσει το πρόβλημα, ακόμα και αν χρειαστεί να κάνει το αμάξι "φύλλο και φτερό".
   Πλέον, βέβαια, μετά τις έως τώρα εμπειρίες μου, είναι λογικό, νομίζω, να μην εμπιστεύομαι κανέναν ιδιοκτήτη συνεργείου αυτοκινήτων και αυτό είναι το ρεζουμέ της υπόθεσης, πόσοι "παπατζήδες", "άσχετοι" κλπ, υπάρχουν στην εν λόγω αγορά, που όπως είπα εξαρχής, μόνον μικρή δεν είναι, αφού είναι γεμάτος ο τόπος συνεργεία αυτοκινήτων και μηχανών, αλλά δεν ξέρεις ...σε ποιον να απευθυνθείς και αν θα φτιάξει το όχημα σου ή θα πληρώσεις τζάμπα λεφτά !


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.