Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2019

αλλαγές στον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας

     Μετα τη συνοπτική παρουσίαση των βασικών αλλαγών του Ποινικού Κώδικα, σε τέσσερα μέρη, ας δούμε τώρα, τι άλλαξε και στον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας, επίσης επιγραμματικά :
-Η κατάργηση των πταισμάτων, ως κατηγορίας (ελαφρών) εγκλημάτων, επέβαλε μοιραία και την κατάργηση και των Πταισματοδικείων, ως Δικαστηρίων, που τα εκδίκαζαν.
-Θεσπίζονται επίσημα ως Εισαγγελείς ειδικών καθηκόντων, ο Εισαγγελέας οικονομικού εγκλήματος και ο Εισαγγελέας εγκλημάτων διαφθοράς, για οικονομικά εγκλήματα, εις βάρος του Δημόσιου τομέα, εν γένει και για τα κακουργήματα των υπαλλήλων, πάλι εν ευρεία εννοία, του Δημοσίου, αντίστοιχα.
-Θεσπίζεται, για πρώτη φορά, η δυνατότητα να απέχει ο Εισαγγελέας, από τη δίωξη, είτε συγκεκριμένων, είτε γενικά των πλημμελημάτων (που απειλούνται με φυλάκιση ως 3 έτη), αλλά και σε συγκεκριμένα κακουργήματα, υπό -συγκεκριμένους επίσης- όρους).
-Επανέρχεται και ορθά, η πρόβλεψη, να επιδίδεται στον εγκαλούντα, η τυχόν απορριπτική διάταξη του Εισαγγελέα, ώστε αν θέλει, να ασκήσει προσφυγή (με ...παράβολο όμως, 250 ευρώ).
-Προβλέπεται ρητά ότι σε περίπτωση θανάτου του πολιτικώς ενάγοντα, συνεχίζουν νόμιμα τη Δίκη οι κληρονόμοι του και ότι η παράσταση δεν επηρεάζεται-καταργείται, από τυχόν απόσβεση των αστικών αξιώσεων (π.χ καταβολή αστικής αποζημίωσης).
-Ο πολιτικώς ενάγων, πλέον, θα αποκαλείται ως "παριστάμενος για την υποστήριξη της κατηγορίας"...(ενώ καταργείται ο "αστικώς υπεύθυνος").
-Προβλέπεται (μάλλον περιττά) η δυνατότητα παραίτησης του κατηγορούμενου, από το να έχει συνήγορο (περιττά, αφού αυτό μπορεί να συμβεί, μόνον, όπου δεν είναι ...υποχρεωτική η συμπαράσταση συνηγόρου).
-Στους μη εξεταστέους μάρτυρες, στο ακροατήριο, πλέον περιλαμβάνονται και όσοι έχουν παραπεμφθεί να δικαστούν για την ίδια πράξη, έως ότου καταστεί αμετάκλητη η ενοχή τους.
-Θεσπίζονται ειδικές διατάξεις, για την προστασία των μαρτύρων σε ορισμένα σοβαρά εγκλήματα.
-Καταργείται πλέον ο θρησκευτικός όρκος των μαρτύρων.
-Σε περίπτωση υπόνοιας ότι ο κατηγορούμενος αποκόμισε ή προσκόμισε σε άλλον, περιουσιακό όφελος, από κακουργηματική πράξη, ο Ανακριτής μπορεί να αίρει το τραπεζικό και φορολογικό απόρρητο (όχι όμως το δικηγορικό ή το τηλεπικοινωνιακό).
-Θεσπίζεται, για πρώτη φορά, η Αρχή της Αναλογικότητας, στις ανακριτικές πράξεις, όπως προβλέπεται και από το Σύνταγμα.
-Οι (ανακριτικές, εν γένει) έρευνες πλέον, θα γίνονται μόνον υπό την παρουσία εκπροσώπων της δικαστικής εξουσίας.
-Προβλέπεται η δυνατότητα να δεσμεύει ο Ανακριτής κάθε τυχόν περιουσιακό στοιχείο, που κρίνεται ότι μπορεί να έχει προέλθει από αξιόποινη πράξη.
-Αναβαθμίζεται ο ρόλος του κατ' οίκον περιορισμού, με ηλεκτρονική επιτήρηση, σε βάρος της προσωρινής κράτησης.
-Αναβαθμίζονται επίσης οι θεσμοί της ποινικής συνδιαλλαγής και της ποινικής διαπραγμάτευσης, είτε σε ορισμένα αδικήματα, είτε γενικά, αλλά με εξαιρέσεις, πριν, αλλά και μετά το πέρας της Ανάκρισης.
-Μειώνεται το παράβολο προσφυγής κατά του κλητηρίου θεσπίσματος, στα 150 ευρώ (από 250).
-Θεσπίζεται, για πρώτη φορά, ο (επικίνδυνος) θεσμός της "ποινικής διαταγής" στα ελαφρά πλημμελήματα.
-Ανεβαίνει το ύψος της αποζημίωσης για άδικη κράτηση ή φυλάκιση, σε 20 έως 50 ευρώ, την ημέρα (από ...8,80 έως 29, που ήταν πριν).
    Αυτές είναι οι βασικότερες αλλαγές, όπως προκύπτουν από μια γρήγορη επισκόπηση του νέου Κώδικα, σίγουρα, θα υπάρχουν και άλλες (πιο καλά κρυμμένες), στις οποίες θα αναφερθούμε εν ευθέτω χρόνω και με βάση την εφαρμογή του Κώδικα, στην πράξη.
   (Η ανάρτηση βασίστηκε σε πόνημα του συναδέλφου Αλέξανδρου Μαντζούτσου, για το lawspot.gr)

Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2019

τι άλλαξε με το νέο Ποινικό Κώδικα (μέρος Τέταρτο και τελευταίο)

    Ξεκινώντας κάπως ανάποδα, να αναφέρουμε τις γενικού χαρακτήρα αλλαγές, που έφερε ο νέος Κώδικας, ήτοι : α) ότι καταργήθηκαν τα πταίσματα (έχει αναφερθεί ήδη) β) ότι καταργήθηκε ο περιβόητος Νόμος περί καταχραστών του Δημοσίου και γ) ότι μειώθηκαν όλες οι απειλούμενες ποινές, που προβλέπονταν σε ειδικούς ποινικούς Νόμους  ! Κατά τ' άλλα :
-Θεσπίστηκε ένα νέο αδίκημα, με τίτλο "επικίνδυνη οδήγηση", που είναι κακούργημα, εφόσον προκλήθηκε θάνατος (ισόβια, σε περίπτωση πολλών θυμάτων).
-Προστέθηκαν τα αδικήματα της παρακώλυσης τηλεπικοινωνιών και της προσβολής του απορρήτου αυτών.
-Στο (βασικό) αδίκημα της ανθρωποκτονίας, πλέον, εκτός από την ισόβια κάθειρξη, προβλέπεται εναλλακτικά και η ποινή της κάθειρξης, από 10 έως 15 έτη (!)
-Καταργήθηκε το αδίκημα της απρόκλητης σωματικής βλάβης και προστέθηκε αυτό της "σωματικής βλάβης αδύναμων ατόμων".
-Καταργήθηκε το αδίκημα του σεξουαλικού τουρισμού (ίσως επειδή οι ...αριστεροί επιδίδονται σε αυτόν, ποιος ξέρει ;)
-Καταργήθηκαν τα αδικήματα, της ασέλγειας μεταξύ συγγενών και της εκμετάλλευσης πόρνης, αλλά και της σωματεμπορίας !
-Προστέθηκε άρθρο που τιμωρεί τις παραβάσεις, σχετικά με την υιοθεσία ανηλίκου (πλημμέλημα και υπό προϋποθέσεις, κακούργημα).
-Καταργήθηκε η απρόκλητη έμπρακτη εξύβριση (π.χ γιαούρτωμα ...πολιτικού).
-Καταργήθηκε το αδίκημα της δυσφήμησης ανώνυμης εταιρίας !
-Η κλοπή χρήσης μεταφορικού μέσου, τιμωρείται πλέον ως "αυθαίρετη χρήση" αυτού.
-Καταργήθηκε το αδίκημα της παρασιώπησης ανεύρεσης (οπότε πλέον ...έχουν νόημα τα "μπράβο" που λέγονται, σε όσους βρίσκους λεφτά κλπ και τα παραδίδουν στην Αστυνομία ή στον κάτοχο τους).
-Καταργήθηκαν οι περιπτώσεις διακεκριμένης φθοράς ξένης ιδιοκτησίας !
-Προστέθηκε ειδική περίπτωση απάτης, η απάτη "σχετική με τις επιχορηγήσεις", αλλά καταργήθηκε η ασφαλιστική απάτη (!).
-Καταργήθηκε επίσης το αδίκημα της χρεοκοπίας.





Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2019

τι άλλαξε με το νέο Ποινικό Κώδικα (μέρος Τρίτο)

     Με την παρατήρηση, ότι πλέον στα δικαιούμενα πρόσωπα για υποβολή έγκλησης, μετά το θάνατο του θύματος, περιλαμβάνεται και αυτός που συζούσε με τον θανόντα, κλείνει το Γενικό Μέρος και μπαίνουμε στο Ειδικό, δηλαδή στα επιμέρους εγκλήματα, που προβλέπει και τιμωρεί ο Ποινικός Κώδικας.
   Ως γενική παρατήρηση και εδώ, μπορούμε να πούμε, ότι ο νέος Κώδικας μειώνει σημαντικά τις ποινές (έχουμε αναφέρει ήδη ότι το ανώτατο όριο της κάθειρξης, έπεσε από τα 20 στα 15 έτη) και ειδικά στα ...κακουργήματα μάλλον, παρά σε πλημμελήματα, ενώ καταργούνται και μια σειρά από ποινικά αδικήματα.
  Οι σημαντικότερες αλλαγές, λοιπόν, είναι :
-Θεσπίζεται ως νέο αδίκημα, η παραβίαση κανονισμών της Ε.Ε, δηλαδή κυρώσεων ή περιορισμών, που έχουν επιβληθεί σε βάρος κρατών, οντοτήτων, οργανισμών και φυσικών ή νομικών προσώπων, με φυλάκιση έως 2 έτη (αν δεν τιμωρείται βαρύτερα, από άλλη διάταξη).
-Δεν προβλέπεται πια ως ξεχωριστό αδίκημα, η "βία κατά πολιτικού κόμματος" (που είναι και επίκαιρο ζήτημα, μετά τις επιθέσεις σε γραφεία της ΝΔ, τυχαίο ;)
-Καταργήθηκε το αδίκημα της "θρασύτητας κατά της Αρχής".
-Καταργήθηκε το αδίκημα της "αντιποίησης Στολής".
-Καταργήθηκε το αδίκημα της "παραβίασης περιορισμών διαμονής".
-Καταργήθηκε το αδίκημα του να "εγκωμιάζεις δημόσια έγκλημα που διαπράχθηκε από άλλον".
-Καταργήθηκε το αδίκημα της "συμμετοχής σε αθέμιτο σωματείο".
-Καταργήθηκαν τα αδικήματα της κακόβουλης βλασφημίας, της καθύβρισης θρησκευμάτων και της περιύβρισης νεκρών (κακώς, βέβαια).
-Καταργήθηκαν όσα αδικήματα προβλέπονταν, αναφορικά με την ...αποφυγή στράτευσης (είναι πλέον προφανές πόσο εμποτισμένες με ...αριστερή ιδεολογία, είναι οι αλλαγές στον Π.Κ).
-Καταργήθηκε το αδίκημα της ψευδούς ανωμοτί κατάθεσης, ενώ για την ψευδορκία, που ονομάζεται πλέον "ψευδής κατάθεση", προβλέπεται, για πρώτη φορά, δυνατότητα απαλλαγής, αν ο υπαίτιος ανακαλέσει ελεύθερα την ψευδή του κατάθεση με νέα και εφόσον δεν έχουν επέλθει ακόμα έννομες συνέπειες, από την πρώτη.
-Καταργήθηκαν οι παραβάσεις των ταχυδρομικών, τηλεγραφικών και τηλεφωνικών υπαλλήλων (!).
-Καταργήθηκαν τα άρθρα περί υπεξαίρεσης και απιστίας στην υπηρεσία (!!).
-Δεν τιμωρούνται πλεόν, όταν τελούνται από αμέλεια : ο εμπρησμός, η πλημμύρα, η έκρηξη, η πρόκληση ναυαγίου, η δηλητηρίαση πηγών και τροφίμων, καθώς και η (με δόλο) νοθεία τροφίμων !!




Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2019

επίκαιρη Νομολογία

   1) Επειδή ο νέος Ποινικός Κώδικας, δεν προβλέπει κάτι σχετικά, ρωτήθηκε ο Εισαγγελέας του Α.Π, να γνωμοδοτήσει, αν η πρόβλεψη του προηγούμενου, ότι μετά τα 65 έτη, στην φυλακή, κάθε ημέρα μετράει σαν δύο, ισχύει ακόμα.
  Η απάντηση ήταν βέβαια θετική, εφόσον, για πράξεις που τελέστηκαν μέχρι την 30.6.2019, ισχύουν οι, κάθε φορά, πιο ευνοϊκές για τον καταδικασθέντα διατάξεις, κανόνας που αποτυπώνεται ρητά (αλλά μάλλον περιττά) και στο άρθρο 465 του νέου Π.Κ.
  2) Απόφαση του (αστικού) Εφετείου Πατρών (δικαστής Ηλίας Σταυρόπουλος, απλή συνεπωνυμία, χαχα), που χαρακτηρίστηκε από βλάκες δημοσιογράφους ως "σταθμός", ενώ απλά συνεχίζει μια Νομολογία ...δεκαετιών, μείωσε την αποζημίωση θύματος τροχαίου και συγκεκριμένα οδηγού μηχανής, επειδή δεν φορούσε κράνος, άρα είχε συνυπαιτιότητα στην ζημία που υπέστη (από 14 χιλιάρικα περίπου, έπεσε στα 9).
 3) Απόφαση του Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών (έτους 2018), που δημοσιεύτηκε στο www.adjustice.gr, με θέμα την Αστική Ευθύνη του Δημοσίου, έκρινε ότι πρέπει να αποζημιωθεί ιδιοκτήτης ακινήτου, επειδή στα γνωστά επεισόδια της 7.12.2008 (10 χρόνια μετά, δηλαδή), η Αστυνομία δεν είχε προετοιμαστεί και λάβει τα αναγκαία μέτρα, ενόψει και ...της βεβαιότητας ότι θα γίνονταν φασαρίες και μάλιστα για αποθετική ζημία, δηλαδή διαφυγόντα κέρδη, επειδή λόγω των ζημιών, έφυγαν οι μισθωτές του και έχασε ενοίκια.
   4) Ζευγάρι ...δικηγόρων, πριν καν φτάσει σε διάσταση, πόσο μάλλον σε διαζύγιο, είχε υπογράψει ιδιωτικό συμφωνητικό, όπου και οι δύο παραιτούνταν από τυχόν αξίωση για τα αποκτήματα του γάμου, υπό την προϋπόθεση ότι ο γάμος θα λύνονταν με συναινετικό διαζύγιο, όπερ και εγένετο.
    Η σύζυγος ωστόσο, φαίνεται πως το μετάνιωσε (ως δικηγόρος δεν μπορούσε να πει ότι ...δεν ήξερε) και άρχισε να διεκδικεί, με την υπόθεση να φτάνει μέχρι την Ολομέλεια του Α.Π.
    Ο Α.Π τελικά απεφάνθη ότι η συμφωνία αυτή, είναι έγκυρη, εφόσον πληρώθηκε φυσικά η αίρεση (συναινετικό διαζύγιο) και θα μπορούσε να προσβληθεί μόνον υπό τις γενικές διατάξεις (για πλάνη, απάτη, απειλή κλπ).
    Μόνον ένας δικαστής μειοψήφησε, με το σκεπτικό ότι η συμφωνία αυτή απαγορεύεται, επειδή ανάγεται στο μέλλον και αφορά αξίωση, που δεν έχει ακόμα γεννηθεί (ορθόν, εφόσον η αξίωση συμμετοχής στα αποκτήματα, γεννιέται μετά το διαζύγιο).
     Η απόφαση πάντως, παραπέμπει στο αρμόδιο Τμήμα, το ζήτημα, για το οποίο επιφυλάχθηκε, ήτοι το αν μπορεί να θεμελιωθεί αξίωση με βάση τις διατάξεις περί αδικαιολόγητου πλουτισμού (μάλλον χλωμό, το βλέπω).
    5) Στην πλήρη Ολομέλεια του Αρείου Πάγου, παραπέμφθηκε και το εξής σημαντικό ζήτημα : το κατά πόσον δηλαδή, καλείται νόμιμα, από πολιτικό Δικαστήριο, να πληρώσει κάποιος αστική αποζημίωση, σε άλλον, για πράξη, για την οποία έχει αθωωθεί αμετάκλητα από το ποινικό Δικαστήριο !
     Η αιτίαση είναι πως έτσι παραβιάζεται το τεκμήριο της αθωότητας, που βασίζεται σε διατάξεις υπέρτερης ισχύος (ΕΣΔΑ), από αυτές που ορίζουν ότι τα αστικά δικαστήρια δεν δεσμεύονται από τις αποφάσεις των ποινικών και αντίστροφα.
      Η παραπομπή στην Ολομέλεια, έγινε, διότι προφανώς το ζήτημα εμφανίζει μεγάλη, νομική και πρακτική, σπουδαιότητα και επειδή, έως σήμερα, είχαν εκδοθεί, επ' αυτού, αντιφατικές αποφάσεις του ίδιου του Α.Π.
       Υπήρξε πάντως και μειοψηφία, που έκρινε ότι το ζήτημα είναι λυμένο, από το ΕΔΔΑ, ότι δηλαδή το τεκμήριο αθωότητας, είναι ευρύτερο και δεν περιλαμβάνει μόνον το ποινικό σκέλος, αλλά κάθε πτυχή του ζητήματος (αστική, διοικητική, κλπ), με μοναδικό αστερίσκο την περίπτωση αθώωσης, λόγω αμφιβολιών !
     Εξάλλου, πέρα από την αγανάκτηση και αναστάτωση, που προκαλούν στους διαδίκους, αυτές οι αντιφατικές αποφάσεις (ποινικού και αστικού Δικαστηρίου, για όμοια γεγονότα), εμφανίζουν και μια δυσάρεστη εικόνα, προς τα έξω, για τα ίδια τα Δικαστήρια και την ποιότητα των αποφάσεων τους.
    6) Τέλος, με απόφαση του ΕΔΔΑ (δημοσιεύτηκε στο www.humanrightscaselaw.gr), δικαιώθηκε Ρουμάνος πολίτης, για παραβίαση της Αρχής ne bis in idem, που σημαίνει ότι δεν μπορεί κάποιος να καταδικαστεί, δύο φορές, για το ίδιο πράγμα !
       Ο εν λόγω, είχε βρεθεί θετικός σε αλκοτέστ, ωστόσο αρνήθηκε να δώσει αίμα, για επιβεβαίωση του αποτελέσματος, με συνέπεια να κινηθεί ποινική διαδικασία σε βάρος του.
          Ο Εισαγγελέας, αξιολογώντας την υπόθεση ως όχι σοβαρή, δεν τον παρέπεμψε σε Δίκη, αλλά του επέβαλε ένα πρόστιμο 250 ευρώ, το οποίο και πλήρωσε.
           Αργότερα, ωστόσο, η Εισαγγελία, ανέσυρε το φάκελο, από το Αρχείο και τον έστειλε να δικαστεί, όπου και καταδικάστηκε σε 1 έτος φυλάκιση με αναστολή, επί τη βάση των ίδιων πραγματικών περιστατικών, με συνέπεια το ΕΔΔΑ, να διαπιστώσει ότι παραβιάστηκε η Αρχή ne bis in idem, από το Ρουμάνικο (ποινικό) Δικαστήριο.
         Απόκλιση από τον Κανόνα αυτόν, μπορεί να υπάρξει μόνον, αν προκύψουν νέα αποδεικτικά στοιχεία ή υπήρξε "θεμελιώδες σφάλμα" στην προηγούμενη διαδικασία (δικονομικό, δηλαδή).


 

Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2019

τι άλλαξε με το νέο Ποινικό Κώδικα (μέρος Δεύτερο)

      Πριν δούμε τις επόμενες αλλαγές, να υπενθυμίσω, ότι, αν αύριο αλλάξει προς το αυστηρότερο ο Ποινικός Κώδικας, από τη νέα κυβέρνηση, στις εκκρεμείς υποθέσεις, θα εφαρμόζεται ο Κώδικας του συριζα, επειδή είναι πιο ευνοϊκές οι διατάξεις του, σύμφωνα με τη Γενική Αρχή της εφαρμογής του επιεικέστερου Νόμου (ο Π.Κ της ΝΔ, θα εφαρμόζεται πλέον, σε πράξεις, που θα τελούνται ΜΕΤΆ την θέση του σε ισχύ).
   Οι επόμενες αλλαγές, λοιπόν, είναι :
-Όσον αφορά τα μέτρα ασφαλείας, πλέον προβλέπονται μόνον η δήμευση και τα μέτρα θεραπείας ατόμων που πάσχουν από ψυχική ή διανοητική διαταραχή (συν όσα προβλέπονται για ανήλικους εγκληματίες) και αυτά επιβάλλονται δυνητικά και μόνον με ειδική αιτιολόγηση.
-Αυτό σημαίνει ότι καταργήθηκαν : η παραπομπή σε κατάστημα εργασίας, η απαγόρευση διαμονής και η απέλαση αλλοδαπού.
-(αλγεινή) Εντύπωση προκαλεί και το γεγονός, ότι στο νέο Κώδικα, δεν υπάρχει, όπως στον προηγούμενο, ειδική πρόβλεψη, για τοξικομανείς και αλκοολικούς, για εισαγωγή τους δηλαδή σε θεραπευτικό κατάστημα!
-Καταργήθηκαν επίσης οι διατάξεις, που προέβλεπαν ότι αν ο καταδικασθείς, δεν μπορούσε να πληρώσει και τη χρηματική ποινή κλπ και την αποζημίωση στο θύμα, υπήρχε προτίμηση στην πληρωμή της αποζημίωσης και ότι σε περίπτωση περισσοτέρων δραστών, αυτοί θα ενέχονταν εις ολόκληρο (άβυσσος η ψυχή του Νομοθέτη).
-Ως προς την επιμέτρηση της ποινής, τώρα, για πρώτη φορά τίθενται (πιο) συγκεκριμένα κριτήρια, που λειτουργούν είτε υπέρ, είτε κατά του κατηγορούμενου.
-Έτσι, λοιπόν, υπέρ θα μετράνε : α) ότι ο κατηγορούμενος διαδραμάτισε υποδεέστερο ρόλο, σε πράξη που τελέστηκε από πολλούς β) ότι τέλεσε την πράξη, υπό καθεστώς δικαιολογημένης συναισθηματικής φόρτισης γ) ότι έθεσε τον εαυτό του, στην διάθεση των Αρχών, χωρίς μεγάλη καθυστέρηση, ενώ μπορούσε να διαφύγει και δ) ότι διευκόλυνε ουσιωδώς την εξιχνίαση του εγκλήματος.
-Αντίθετα θα υπολογίζονται : α) η κατ' επάγγελμα τέλεση της πράξης β) η ιδιαίτερη σκληρότητα γ) η εκμετάλλευση της εμπιστοσύνης του θύματος δ) το γεγονός ότι το θύμα δεν μπορούσε να προστατεύσει τον εαυτό του και ε) το ότι ο υπαίτιος διαδραμάτισε ιθύνοντα ρόλο, σε πράξη με πολλούς συμμετόχους.
-Ως προς τα ελαφρυντικά τώρα, έχει γίνει ήδη γνωστό, ότι το ελαφρυντικό του πρότερου έντιμου βίου, έγινε "σύννομη ζωή" και μάλιστα αυτό δεν αναιρείται από καταδίκη για ελαφρό πλημμέλημα και ότι προστέθηκε και "η μη εύλογη διάρκεια της ποινικής διαδικασίας, που δεν οφείλεται σε υπαιτιότητα του κατηγορουμένου" (!).
-Καταργήθηκαν επίσης οι διατάξεις για την υποτροπή και τις ποινές, σε περίπτωση υποτροπής καθώς και (ορθά) η πρόβλεψη περί κάθειρξης ...αορίστου διάρκειας.
-Προβλέπεται πλέον και για πρώτη φορά, η ...μερική αναστολή της ποινής, ήτοι να μείνει κάποιος στη φυλακή, από 10 ημέρες έως 3 μήνες και να ανασταλεί το υπόλοιπο της ποινής (που δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 3 έτη).
-Για πρώτη φορά επίσης, προβλέπεται η δυνατότητα να ΜΗΝ επιβάλλει ποινή το Δικαστήριο ("δικαστική άφεση ποινής"), σε πλημμέλημα, για (πέντε) συγκεκριμένους λόγους.
   Για τα ζητήματα επιμέτρησης, έκτισης της ποινής και απόλυσης με όρους, από τη φυλακή, θα χρειαστεί μάλλον ξεχωριστή ανάρτηση-πιο αναλυτική παρουσίαση, εν ευθέτω χρόνω.

Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2019

τι άλλαξε με το νέο Ποινικό Κώδικα (μέρος Πρώτο)

    Μία βδομάδα, πριν μας εγκαταλείψει (ως "κύκνειο άσμα") η άθλια κυβέρνηση των συριζοψεκασμένων, έθεσε σε εφαρμογή ένα νέο Ποινικό Κώδικα, με εκτεταμένες αλλαγές, που σίγουρα θέλουν καιρό να αφομοιωθούν...
  Μιλάμε για καταργήσεις άρθρων ή επιμέρους παραγράφων, προσθήκες νέων, αλλά και για αναδιατύπωση άρθρων, που παραμένουν σε ισχύ.
 Πριν προχωρήσω στην επιγραμματική και συνοπτική παρουσίαση των αλλαγών, σε σχέση με τον άριστο (στην αρχική του μορφή, τουλάχιστον, το 1950) και ισχύοντα επί πάρα πολλά έτη, προηγούμενο Ποινικό Κώδικα, πρέπει να πω ότι βασίστηκα στο πόνημα συναδέλφων, τα ονόματα των οποίων δυστυχώς δεν ενθυμούμαι, για να τα μνημονεύσω, όπως αυτό δόθηκε από το Σύλλογο (και δημοσιεύθηκε, αν δεν απατώμαι, στο www.lawspot.gr). 
   Οι (βασικέςαλλαγές, λοιπόν, έχουν ως εξής :
-Καταργήθηκε (μάλλον ορθά) η δυνατότητα έκδοσης ποινικών Νόμων, με προσωρινή ισχύ.
-Αν μια πράξη, χαρακτηριστεί μη αξιόποινη, αργότερα, παύει πλέον, εκτός από την ποινή κλπ ΚΑΙ η εκτέλεση των μέτρων ασφαλείας (τα οποία, όπως θα δούμε, περιορίστηκαν σημαντικά).
-Επίσης, αν το ερμηνεύω σωστά, στα μέτρα ασφαλείας πλέον, θα έχει εφαρμογή ο επιεικέστερος Νόμος και όχι αυτός, που θα ισχύει, κατά την εκδίκαση της πράξης, όπως συνέβαινε.
-Τα πταίσματα Ελλήνων στο εξωτερικό, δεν θα τιμωρούνται (εφόσον δεν θα τιμωρούνται, ούτε εδώ, πλέον).
-Η ποινική δίωξη θα αποκλείεται, αν για την ίδια πράξη, έχει εκδοθεί οριστική απόφαση, από Δικαστήριο της Ε.Ε.
-Αφαιρέθηκαν από τους ορισμούς του Π.Κ, οι έννοιες "ιδιαίτερα επικίνδυνος δράστης" και "τέλεση εγκλήματος κατά συνήθεια", παρέμεινε μόνον ο όρος "κατ' επάγγελμα τέλεση".
-Στα εγκλήματα που τελούνται με παράλειψη και όχι με πράξη, δίνεται πλέον η δυνατότητα, να επιβληθεί μειωμένη ποινή (!).
-Στις κατηγορίες των αξιόποινων πράξεων, δεν υπάρχουν πλέον τα πταίσματα...(καταργήθηκαν, όπως είπαμε ήδη).
-Πλέον, για να μην τιμωρηθεί, όποιος εγκλημάτισε, κατόπιν προσταγής (δηλαδή υπάλληλος), θα πρέπει αυτή (δηλ. η προσταγή) να μην είναι προδήλως παράνομη και αντισυνταγματική (και ενώ, ως γενική προϋπόθεση, άρσης του άδικου χαρακτήρα της πράξης, τίθεται ...η πρόβλεψη του Νόμου, ότι ο αποδέκτης της προσταγής ΔΕΝ επιτρέπεται να εξετάσει τη νομιμότητα αυτής !!)
-Αν κριθεί ότι ο κατηγορούμενος, μπορούσε να αποφύγει τη (νομική) πλάνη, η πράξη του καταλογίζεται, αλλά με δυνατότητα μειωμένης ποινής.
-Θεσπίζεται ως λόγος άρσης του καταλογισμού το "ανυπέρβλητο δίλημμα, εξ αιτίας σύγκρουσης συμφερόντων", που εμπόδισε το δράστη, να αποφύγει το άδικο...
-Καταργείται η πρόβλεψη να εκτίουν οι εγκληματίες μειωμένου καταλογισμού, την ποινή τους, σε ιδιαίτερα ψυχιατρικά  καταστήματα ή παραρτήματα των φυλακών.
-Το Δικαστήριο μπορεί να κρίνει ατιμώρητη την απόπειρα τέλεσης πλημμελήματος, που απειλείται με φυλάκιση ως ένα έτος ή μόνον χρηματική ποινή ή παροχή κοινωφελούς εργασίας.
-Καταργείται (δεν τιμωρείται δηλαδή πλέον) η περίπτωση της απρόσφορης απόπειρας τέλεσης εγκλήματος.
-Καταργείται η διάκριση σε άμεσο και απλό συνεργό, στο έγκλημα, ωστόσο δίνεται η δυνατότητα, για μεγαλύτερη ποινή (ίση με τον αυτουργό) στον ...άμεσο συνεργό.
-Η διάρκεια της πρόσκαιρης κάθειρξης, πέφτει από 5 έως 20, σε 5 έως 15 έτη...
-Η παροχή κοινωφελούς εργασίας (ως ποινή, εννοείται), δύναται να έχει διάρκεια από 100 έως 720 ώρες (αν δεν ορίζεται άλλως).
-Η χρηματική ποινή, θα υπολογίζεται σε "ημερήσιες μονάδες", όπου μία ημερήσια μονάδα = 1 έως 100 ευρώ.
-Καταργήθηκε, ως παρεπόμενη ποινή, η αποστέρηση των πολιτικών δικαιωμάτων.
-Προβλέπεται πλέον όμως, η δυνητική αποστέρηση "θέσεων και αξιωμάτων" (στο Δημόσιο, προφανώς).
-Παραμένουν επίσης, υπό προϋποθέσεις, η απαγόρευση άσκησης επαγγέλματος, για ένα διάστημα και η δημοσίευση της καταδικαστικής απόφασης, ενώ προστίθενται ως παρεπόμενες ποινές η δήμευση (που είναι και μέτρο ασφαλείας) και η αφαίρεση άδειας οδήγησης ή εκμετάλλευσης μεταφορικού μέσου.



Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου 2019

αν ήμουν Πρωθυπουργός...

    Όταν η ΝΔ ήταν στην αντιπολίτευση, είχα υποψίες ότι στην Πειραιώς με διαβάζουν και εύχομαι να το κάνουν ακόμα.
 Όσο και αν προσπαθούσα, δεν θα μπορούσα με τίποτα, να συμμεριστώ το κλίμα αισιοδοξίας και ευεξίας, που καλλιεργείται, είτε από όσους πήραν μειωμένα εκκαθαριστικά ΕΝΦΙΑ, είτε από αρδάκια, που μέχρι τις εκλογές υποστήριζαν τον συριζα (lol).
  ...Ακούμε στα δελτία τους, μαρτυρίες ότι πλέον "τα τηλέφωνα χτυπάνε περισσότερο", αλλά ...βλέπουμε μαγαζιά να κλείνουν διαρκώς και οι μόνες ...επενδύσεις να είναι καφέ, νυχάδικα, κομμωτήρια σκύλων και σουβλατζίδικα !
   Η ζοφερή πραγματικότητα, είναι πως η βενεζουέλα των βαλκανίων, είναι σήμερα ένα απέραντο γηροκομείο και για να μην γίνει ένα απέραντο νεκροταφείο, χρειάζονται άμεσα και δραστικά μέτρα, όχι αναπτυξιακά νομοσχέδια του ...πισινού.
   Τα λέω, χωρίς να έχω πολλές ελπίδες να εισακουστώ, αλλά μόνον αν τα πω, θα φύγει από πάνω μου η Αμαρτία (της σιωπής).
   Λοιπόν, ποια είναι τα πρώτα και άμεσα μέτρα σωτηρίας της πατρίδας (και ίσως και του Έθνους), που θα έπαιρνα :
-Πρώτο νομοσχέδιο, θα ήταν η μείωση του αριθμού των βολευτών, σε 200 από 300, ένα μέτρο όχι μόνον συμβολικό, αλλά και ουσιαστικό, που θα ξαλάφρωνε σημαντικά τον Προϋπολογισμό, διότι πέρα από όσα κοστίζει ένας βολευτής, έχει και δεκάδες άλλους παρατρεχάμενους, γύρω του, που επίσης μας κοστίζουν ακριβά.
-Έπειτα, αύριο το πρωί, μείωση των μισθών των Δ.Υ, από τον ΠτΔ μέχρι τον τελευταίο, κατά 10%, μια μείωση με μηδενικό πολιτικό κόστος και μετριοπαθή, αφού οι αμοιβές τους, είναι σχεδόν 40% επάνω, από αυτές της Αγοράς, αυτές δηλαδή που θα έπρεπε να είναι, μια κίνηση που απελευθερώνει αμέσως 1,5 δις ευρώ ετησίως, για φοροελαφρύνσεις κλπ.
-Παράλληλα, χρήζουν επανεξέτασης και αλλαγής, όλα τα επιδόματα και λοιπά σκανδαλώδη προνόμια των Δ.Υ (όπως π.χ στα ζητήματα αδειών), οιδοιπορικά και λοιπές αμοιβές, με την μορφή αποζημιώσεων (για εκτός έδρας κλπ).
-Αυτή τη στιγμή και μετά από ...εκατοντάδες χιλιάδες συνταξιοδοτήσεις, οι Δ.Υ ανέρχονται σε περίπου 900.000, με βάση επίσημα στοιχεία και εδώ θα καταργούσα τις διάφορες "φυλές" (ορισμένου-αορίστου χρόνου, δημοσίου-ιδιωτικού δικαίου κλπ) : όλοι σε ενιαίο καθεστώς Δημοσίου Δικαίου, με πρόσληψη όσων συμβασιούχων κρίνονται αναγκαίοι και διώξιμο των υπόλοιπων (ΠΟΤΈ ΞΑΝΆ συμβασιούχος στο Δημόσιο) !
-Κλείσιμο ή συγχώνευση ή ιδιωτικοποίηση όλων των ΝΠΙΔ, που ελέγχονται από το Κράτος και των "ανεξάρτητων" (εδώ γελάμε) Αρχών.
-Καμία Ανώνυμη Εταιρία υπό κρατικό έλεγχο ! Όσες είναι βιώσιμες, θα λειτουργούν στο εξής μόνες τους και υπό ιδιωτικό καθεστώς και όσες όχι, κλείσιμο ή πώληση-ιδιωτικοποίηση.
-Στο θέμα των συντάξεων (θα μπορούσε να εφαρμοστεί και στους μισθούς των Δ.Υ), θέσπιση αυστραλιανού μοντέλου : αν έχεις εισόδημα από άλλες πηγές (π.χ μισθώματα), η σύνταξη αναστέλλεται ή μειώνεται ! Επίσης, όταν και οι δύο σύζυγοι, υπήρξαν τρωκτικά (π.χ εκπαιδευτικοί ή δικαστικοί) και έχουν φάει ήδη τον αγλέορα από τα κρατικά Ταμεία, το άθροισμα των συντάξεων τους, θα μειώνεται, ακόμα και στο μισό...
-Θέσπιση αφορολόγητου ορίου, ΓΙΑ ΌΛΟΥΣ, στα 5.000 ευρώ.
-Κατάργηση όλων των εργολάβων και ...εξωτερικών συνεργείων, που κάνουν τη δουλειά, που θα έπρεπε να κάνουν οι Δ.Υ και κοστίζουν πανάκριβα.
 -Η μεγαλύτερη ίσως σπατάλη, γίνεται σε προμήθειες κλπ, για έργα και αγορές, από δημόσιους φορείς και εκεί πρέπει να βρεθεί τρόπος, ώστε το Δημόσιο να αγοράζει σε τιμές Αγοράς και όχι 10 φορές επάνω και όχι τα πιο ακριβά πάντα, όπως κάνει μέχρι σήμερα (το ελεγκτικό Συνέδριο προφανώς έχει αποτύχει και χρειάζεται άλλος μηχανισμός ελέγχου των κρατικών δαπανών, για υλικά και υπηρεσίες, που αγοράζει) !
     Σίγουρα, είναι πολλά που πρέπει να γίνουν, αυτά είναι μερικά από τα πιο άμεσα, που μπορώ να σκεφτώ αυτή τη στιγμή και πρέπει να γίνουν ...χθες, προκειμένου να μην πεθάνει η βενεζουέλα των βαλκανίων, που σήμερα και επί δεκαετίες είναι "φυτό".
 

Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2019

μη στεγανό βαρέλι, δε γεμίζει !

     Η μόνιμη πλάνη των ανεπάγγελτων και μια ζωή κρατικοδίαιτων πολιτικών της βενεζουέλας των βαλκανίων, από τη Μεταπολίτευση και μετά, είναι αυτή : νοιάζονται μόνον για το πόσο νεράκι μπαίνει στο βαρέλι και όχι για το πόσο χάνεται, πάει στράφι, από τις τρύπες, που έχει...
    Για το σκοπό αυτό, στέλνουν εφοριακούς ως τουρίστες να δουν, αν τα εποχιακά μαγαζιά κόβουν αποδείξεις (προκειμένου να βάλουν το Κράτος-νταβατζή συνέταιρο στις επιχειρήσεις τους, με ποσοστό ...μεγαλύτερο από το δικό τους) και μιλάνε συνέχεια, για τη "φοροδιαφυγή" !
  Άτομα, με μοναδικό "προσόν" ένα "καλό" πτυχίο, με επαγγελματική εμπειρία (αν υπάρχει), μόνον ως κρατικοδίαιτοι (π.χ καθηγητούληδες) και με μηδενική εμπειρία σε θέσεις Διοίκησης, γίνονται υπουργοί και διαχειρίζονται δις ευρώ.
    Όταν έχεις μεγαλώσει και ζεις διαρκώς από τα έτοιμα, αρμέγεις τα δημόσια ταμεία και νομίζεις ότι τα λεφτά φυτρώνουν, είναι φυσικό και επόμενο, να μην μπορείς να κατανοήσεις ακόμα και απλές έννοιες, όπως "έσοδα-έξοδα" και τι σημαίνει "σπατάλη" !
   Δεν μπορείς να αντιληφθείς π.χ ότι οι μισθοί που πληρώνεις, στους Δ.Υ είναι υπερβολικοί, όταν είσαι και εσύ -ουσιαστικά- Δ.Υ και πληρώνεσαι αντίστοιχα υπερβολικά : έτσι, για τον βουλευτή των 7 χιλιάδων το μήνα, το να δώσει (από που ; από την τσέπη του ; lol) σε έναν Δ.Υ 1,5 χιλιάρικο το μήνα, του φαίνεται λίγο και ικανοποιητικό, ενώ με συνθήκες Αγοράς και Πραγματικής Οικονομίας και με βάση το τι προσφέρει, είναι τεράστιο και παράλογο...
    Η προηγούμενη κυβέρνηση, εμφάνιζε τα πέτσινα πλεονάσματα, μη πληρώνοντας τις υποχρεώσεις της, έκλεινε δηλαδή την κάνουλα του βαρελιού, δεν έκλεισε τρύπες (μάλλον άνοιξε, με τις στρατιές μετακλητών, συμβούλων και λοιπών τρωκτικών του κερατά), ενώ η σημερινή, μας λέει κάτι άλλο.
    Ότι θα γεμίσει το βαρέλι, ρίχνοντας μέσα περισσότερο νερό, δηλαδή με την περιβόητη ...Ανάπτυξη, που θα έρθει όμως (ΑΝ έρθει) με ρυθμούς χελώνας, οπότε ως τότε, μπορεί να χρειαστεί ...νέο Μνημόνιο.
   Ακόμα και αν ερχόταν γρήγορα η (πραγματική, μέσω παραγωγικών δηλαδή επενδύσεων) ανάπτυξη, η στάθμη του νερού, ίσως ανέβαινε, εφόσον οι εισροές ήταν μεγαλύτερες, από τις εκροές, ωστόσο κανένας Λογικός άνθρωπος, δεν θα βασιζόταν σε αυτό, αλλά θα φρόντιζε ΠΡΏΤΑ, να στεγανοποιήσει το βαρέλι και μετά να ρίξει, είτε λίγο είτε πολύ, όντας ήσυχος πως ό,τι και αν ρίξει, δεν θα χαθεί από τις τρύπες !
     Το να μιλάμε για Ανάπτυξη, σε μια χώρα, όπως η βενεζουέλα των βαλκανίων, που οι πολιτικοί της "κατόρθωσαν" 4 στους 10 κατοίκους της (40%, αν βγάλουμε τους ανήλικους το ποσοστό ανεβαίνει πάνω από το 60%), να είναι είτε συνταξιούχοι, είτε Δ.Υ, είναι απλά ανέκδοτο...
      Και δεν είναι μόνον το κόστος για συντάξεις και μισθούς Δ.Υ, διότι οι τελευταίοι απολαμβάνουν και ένα σωρό άλλα παράνομα και αντισυνταγματικά "προνόμια" : εκπτώσεις σε λογαριασμούς, οδοιπορικά και άλλα έξοδα, πλασματικές υπερωρίες και ένα σωρό άλλα σκανδαλώδη, που νομοθέτησαν Δ.Υ για ...Δ.Υ, κατά παραβίαση του Συντάγματος !
      Την ίδια ώρα λοιπόν που μιλάνε για Ανάπτυξη τα ντουγάνια της ΝΔ, έχουν αρχίσει ήδη να ανοίγουν και αυτοί, τις δικές τους τρύπες στο βαρέλι...
      Στο Νόμο για το "επιτελικό Κράτος" (που έχει αφήσει πάνω από 450.000 συντάξεις στο "περίμενε" και θέλει πάνω από 10 χρόνια, για να δώσει άδεια στα υδροπλάνα να πετάξουν, φαντάσου να μην ήταν και επιτελικό, lol), λοιπόν, προβλέπεται η δημιουργία Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, με την πρόσληψη 500 περίπου νέων αργόμισθων !
     Πέρα, από την τρύπα, που ανοίγεται στον Προϋπολογισμό, για τη μισθοδοσία αυτών των αργόμισθων, προκύπτουν και άλλα ερωτήματα.
     Πόσο π.χ χαμηλή αυτοεκτίμηση και αξιοπρέπεια, πρέπει να έχει κάποιος, για να πάει να "δουλέψει" σε μια τέτοια Αρχή, όταν ξέρει εκ των προτέρων, ότι δεν πρόκειται (ακόμα και αν θέλει, δηλαδή) να κάνει ΤΊΠΟΤΑ ;
       Διότι είναι ανέκδοτο, να μιλάμε για ...διαφάνεια, σε μια χώρα, με ΤΌΣΗ διαπλοκή, διαφθορά και πελατειακές σχέσεις, όπως η βενεζουέλα των βαλκανίων, όπου πας μπροστά (τρόπος του λέγειν) μόνον ...με γνωριμίες και "βύσματα" !
       Τους βαφτίζουν δε και εκεί είναι το γέλιο, ως "ανεξάρτητους" και εκείνοι ...το πιστεύουν (!), ότι θα είναι ανεξάρτητοι και θα μπορούν να ελέγχουν αυτούς ...που τους διόρισαν και τους πληρώνουν (χαχα).
       Σήμερα, λοιπόν, διαβάζουμε ότι σωφρονιστικοί υπάλληλοι, άφηναν κρατούμενο ...να βγει από την φυλακή, να κάνει ληστείες και να επιστρέψει (αυτό βέβαια, παραπέμπει περισσότερο σε Κολομβία, παρά Βενεζουέλα) !
       Ποιος θα "κάνει ντα" αυτά τα διεφθαρμένα παλιόπαιδα ; Τα 500 άτομα της Αρχής Διαφάνειας ; Υποτίθεται ότι για αυτό, υπήρχαν ήδη τα γατάκια οι Εισαγγελείς, τα Πειθαρχικά Συμβούλια και ένα σωρό άλλοι ! Άρα, ποιο είναι το νόημα στο να δημιουργείς νέες "ανεξάρτητες" Αρχές και νέους αργόμισθους, επιβαρύνοντας και το Δημόσιο Ταμείο ; Κανένα, απολύτως κανένα.
       Και δεν είναι αυτή η μοναδική τρύπα, που δημιούργησαν οι αριστεροί νεοδημοκράτες, μέσα σε ένα δίμηνο, οπωσδήποτε υπάρχουν και άλλες, όπως ...η μη κερδοσκοπική αστική εταιρία (είναι λογικό μετά να χάνεται η μπάλα και να μην ξέρει καν το Δημόσιο το ...μέγεθος του, ποιους και γιατί πληρώνει, όταν φτιάχνει μέχρι και εταιρίες του Αστικού Κώδικα), που θα ασχολείται με το Μάτι, με μόλις ...14 άτομα στο Δ.Σ, οπότε καταλαβαίνει κανείς και πόσο ...γρήγορα θα λαμβάνονται οι αποφάσεις κλπ.
       Από όπου και αν την πιάσεις, η βενεζουέλα των βαλκανίων είναι μια πικραμένη Ιστορία και παρά τον ...ενθουσιασμό που σκόρπισε η μείωση του ΕΝΦΙΑ, η κατάσταση μάλλον χειροτερεύει, παρά βελτιώνεται !
       Και θα χειροτερεύσει, απλά επειδή με τις μειώσεις φόρων, θα μπαίνει λιγότερο νεράκι, στο τρύπιο, σαν σουρωτήρι, βαρέλι...

 

Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου 2019

αναφορικά με τη νέα κυβέρνηση

    Ακούγοντας κανείς τις δηλώσεις, τόσο των κυβερνητικών στελεχών, όσο και των ξένων παραγόντων (πολιτικών, ΜΜΕ κλπ), για την κυβέρνηση, που προέκυψε από τις εκλογές της 7ης Ιουλίου, αναρωτιέται αν ζει σε αυτή τη χώρα ή σε άλλη !
   Πέρα από τα ψέματα (π.χ δεν θα αυξηθούν τα τιμολόγια της ΔΕΗ) και τις δηλώσεις στα όρια του γραφικού (δεν θα πάμε διακοπές, θα δουλεύουμε και τη νύχτα), ακούμε συνέχεια για "ανάπτυξη" και "επενδύσεις", ενώ γύρω ...δεν κινείται φύλλο.
  Για να μην θεωρηθώ εμπαθής, αναγνωρίζω φυσικά, ότι η κυβέρνηση της ΝΔ είναι πιο φιλική στις επενδύσεις, από τους μηδενιστές του συριζα και ξεμπλόκαρε ορισμένες μεγάλες επενδύσεις (Ελληνικό, Σκουριές κλπ).
  Από το σημείο αυτό, όμως, μέχρι ...να έρθει η Ανάπτυξη, υπάρχει μεγάλη απόσταση και με τους ρυθμούς, που (δεν) κινείται το ...επιτελικό Κράτος (άλλο ανέκδοτο αυτό, κάτι σαν το "αλβανός τουρίστας), μάλλον θα αργήσει αρκετά (έως πολύ) !
   Μην ξεχνάμε ότι πρωθυπουργός της κυβέρνησης, είναι ένας από τους πιο αποτυχημένους υπουργούς του Σαμαρά, αυτός, που βαρύνεται εσαεί με το φιάσκο της διαθεσιμότητας (φιάσκο, με την έννοια ότι τελικά δεν απολύθηκε κανένα αργόμισθο τρωκτικό)...
  Κάποιος, που έγινε πρόεδρος της ΝΔ, λόγω επιθέτου και πρωθυπουργός, λόγω της αποτυχίας του ναυαγίου, που ονομάζεται "τσίπρας" !
   Ο μια ζωή κρατικοδίαιτος Κούλης, είναι ο τελευταίος άνθρωπος στον πλανήτη, που θα απέλυε Δ.Υ και εντούτοις, η προπαγάνδα του συριζα, έπιασε τόπο και τον έστειλε πάνω από 30% (ήδη, στις νέες δημοσκοπήσεις και αφού κατάλαβε και το τελευταίο ντουγάνι, ότι το γατάκι ο κούλης δεν κάνει απολύσεις, ο συριζα έχει πέσει κάτω από το 25%, σε δύο μήνες)...
   Λοιπόν, οι επενδύσεις και η Ανάπτυξη, δεν θα έρθουν, ούτε με τα ψεύτικα τα λόγια, ούτε με αυτούς τους ανεπάγγελτους πολιτικούς (οι περισσότεροι), που έχουμε !
    Κανείς δεν θα έρθει να επενδύσει τα ωραία του λεφτά, σε ένα ...ανεπιτελικό (αν υπάρχει αυτή η λέξη) χαμαιτυπείο, με τέτοια γραφειοκρατία, με ΤΌΣΗ διαφθορά, με τόσο υψηλή φορολογία και γενικά, σε μια κρατικοδίαιτη νοοτροπία, όπου ο επενδυτής φαντάζει ως ...το κορόιδο, που θα το αρμέξει η βενεζουέλα των βαλκανίων, για να ζουν οι μισοί κάτοικοι της, από τα έτοιμα.
    Οι μεταρρυθμίσεις και οι μειώσεις φόρων, παραπέμπονται ...στις καλένδες και κατά τ' άλλα, θέλουν να μας πουν ότι δουλεύουν και μάλιστα εντατικά και γρήγορα, φέρνουν άσχετα νομοσχέδια, δείχνοντας ότι άλλες είναι οι προτεραιότητες τους, από αυτές που λένε πως είναι !
     Μειώνουν τους φόρους κυρίως στα ακίνητα και στα μερίσματα, κάνοντας έτσι ρουσφέτι ...στον εαυτό τους και δίνουν και κάποια ψίχουλα, στους πελάτες-ψηφοφόρους (Δ.Υ και συνταξιούχους).
     Αν δεν έρθουν στην εξουσία, σοβαροί άνθρωποι, με πραγματική επαγγελματική εμπειρία και χωρίς κομματικές-πελατειακές εξαρτήσεις, δεν πρόκειται να δει άσπρη μέρα η βενεζουέλα των βαλκανίων, θα τρώει τις σάρκες της, μέχρι να ...φτάσει στο κόκκαλο.

Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2019

γιατί τρώνε ξύλο οι χαρατσήδες ;

      Χαρατσήδες ονομάζονταν οι υπάλληλοι που εισέπρατταν τους φόρους υποτέλειας, στην περίοδο της Τουρκοκρατίας και φαίνεται ότι η σημερινή εποχή, έχει πολλές ομοιότητες με τότε.
  Διότι, μετά την επίσημη χρεοκοπία της βενεζουέλας των βαλκανίων, το 2010, οι Οθωμανοί (με την έννοια, ότι είναι πονηροί, διεφθαρμένοι και φιλοχρήματοι), που μας κυβερνούν, για να καλύψουν την ζημιά (που οι ίδιοι προκάλεσαν) επέβαλαν κεφαλικούς φόρους.
   Και μάλιστα τους επέβαλαν σε αυτούς, που ελάχιστη ή καμία συμμετοχή είχαν στην επέλευση της χρεοκοπίας, αντί να στείλουν τον λογαριασμό στον Πάγκαλο και την τεράστια παρέα του, τον έστειλαν σε άλλους, διότι οι πρώτοι "είναι ψηφοφόροι τους" (σύμφωνα πάντα με δικές τους ομολογίες).
  Ένα μόνον παράδειγμα κεφαλικού φόρου, ανάλογου (ή χειρότερου) με την περίοδο της Τουρκοκρατίας, είναι το τέλος επιτηδεύματος των 650 ευρώ : για να ...είσαι απλά ελεύθερος επαγγελματίας, θα πρέπει να πληρώνεις 54 ευρώ το μήνα, στους Οθωμανούς (για να κάνουν "κοινωνική πολιτική" και να εμφανίζουν "πλεονάσματα", εδώ γελάμε).
  Το καλοκαίρι, αλλά και ακόμα, απασχόλησαν τα ΜΜΕ περιστατικά βιαιοπραγίας, εναντίον "χαρατσήδων", οι οποίοι εμφανίζονταν για έλεγχο, ως τουρίστες ενίοτε, πρακτική αμφιβόλου νομιμότητας.
     Δεν θα μιλήσω για το "υφάκι" των ελεγκτών και τον τρόπο που αντιμετωπίζουν τους ...υποτελείς των φόρων, που σίγουρα είναι προκλητικό.
   Χθες μάλιστα είχαμε και απόφαση καταδίκης, σε ανάλογο περιστατικό, στη Βόρεια Ελλάδα, ενώ οι Οθωμανοί, θορυβημένοι, σχεδιάζουν, λέει, αυστηροποίηση των ποινών, θα χρησιμοποιήσουν δηλαδή πάλι, τους μηχανισμούς επιβολής της κρατικής Βίας (μπάτσους-διχαστές), για να "λύσουν" το θέμα.
    Εδώ να ανοίξουμε παρένθεση, διότι στον ποινικό μας Κώδικα, προβλέπονταν ήδη αυξημένες ποινές, όταν το θύμα ήταν Δ.Υ, διότι προφανώς είχαν ξεχάσει, οι Οθωμανοί, όταν νομοθετούσαν, το ...Σύνταγμα, που λέει ότι όλοι είναι ίσοι, άρα δεν μπορεί η ζωή ή σωματική ακεραιότητα ενός Δ.Υ, να αξίζει περισσότερο, από ενός τσοπάνη, δικηγόρου, φανοποιού, ηλεκτρολόγου κ.ο.κ (μάλλον το αντίθετο ισχύει).
   Όταν λοιπόν, σχεδόν ΌΛΟ το φορολογικό σύστημα, είναι άδικο, παράνομο και ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ, με χαράτσια-κεφαλικούς φόρους, προκαταβολές φόρων (!), αφορολόγητο για ορισμένους μόνον και πολλά άλλα, που καταλήγουν στο να ΔΗΜΕΎΕΤΑΙ το 70 με 80% του εισοδήματος, τότε, καθαρά νομικά μιλώντας, οι επιθέσεις εναντίον των χαρατσήδων, ίσως να ΜΗΝ είναι καν άδικες !!
   Αν υπήρχαν δικαστές και όχι γατάκια-υπάλληλοι-πιόνια του συστήματος διχαστές, θα έπρεπε, σε αυτές τις περιπτώσεις, να διαγνώσουν ότι ο επαγγελματίας, αποκρούει νόμιμα, μια άδικη εναντίον του επίθεση και κάνει ΕΥΘΈΩΣ χρήση του Συντάγματος.
   Διότι, όπως λέει και το ίδιο, η τήρηση του επαφίεται στον πατριωτισμό των Ελλήνων και όταν οι ανεξάρτητοι (lol) δικαστές δεν προστατεύουν τον πολίτη, έχει δικαίωμα ο τελευταίος να αντιδράσει και να αμυνθεί, εναντίον όσων το καταπατούν (της φορολογικής Αρχής, εν προκειμένω).
 Επειδή αυτή η κατάσταση της υπέρμετρης και αντισυνταγματικής υπερφορολόγησης, διαρκεί σχεδόν 9 χρόνια, θα πρέπει να λέμε "πάλι καλά", που οι ...ραγιάδες, δεν έχουν πάρει ακόμα τα όπλα και περιορίζονται σε βιαιοπραγίες !
    Και όχι βέβαια, να λέμε "τι έπαθαν οι καημένοι οι χαρατσήδες", όπως λένε τα άλλα πιόνια του συστήματος, τα γλοιώδη αρδάκια.
     Επειδή ο Κούλης, θα ανακοινώσει, λέει, φοροελαφρύνσεις στη ΔΕΘ, πρέπει να προσέξει, λοιπόν, καλά, να ...μην ρίξει και άλλο μπαρούτι, να δει ποιοι είναι οι πραγματικά αδικημένοι, από το φορολογικό σύστημα !
   Το να ελαφρύνει μισθωτούς και συνταξιούχους, που απολαμβάνουν το υψηλότερο αφορολόγητο της Ε.Ε στην χρεοκοπημένη βενεζουέλα των βαλκανίων, επειδή αυτοί είναι οι ψηφοφόροι τους, θα είναι μια ακόμα αλητεία...
      Πρώτα και εντελώς ενδεικτικά, είναι θέμα Αρχής δηλαδή, πρέπει να ακυρωθούν όλα τα αντισυνταγματικά φορολογικά μέτρα, της περιόδου των Μνημονίων, όπως το τέλος επιτηδεύματος και η προκαταβολή φόρου, να θεσπιστεί ενιαίο για όλους, χαμηλότερο, αφορολόγητο όριο και να αυξηθεί το όριο απαλλαγής από ΦΠΑ στις 25.000 ευρώ, παράλληλα με την σταδιακή και προοδευτική αποκλιμάκωση των φορολογικών συντελεστών.


 

Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου 2019

τα παραμύθια του ...Κτηματολογίου

    Σε γενικές γραμμές, οι περισσότεροι συμφωνούμε ότι η κτηματογράφηση χρειάζεται, ότι είναι κάτι θετικό, ως ιδέα-έργο και ως κάτι που υπάρχει, σε όλες τις αναπτυγμένες χώρες.
  Από εκεί και μετά, όμως, υπάρχουν και ενστάσεις, σχετικά με το πως γίνεται (κόστος και διαδικασία), ποιος και πως διαχειρίζεται τα κονδύλια, που στέλνει η Ε.Ε, για το σκοπό αυτό κλπ, ενώ υπάρχουν και ορισμένοι ...μύθοι, που την συνοδεύουν (την κτηματογράφηση).
  Ο μεγαλύτερος, πιο παλιός και πιο διαδεδομένος, είναι, πως αν δεν δηλώσεις ένα ακίνητο ιδιοκτησίας σου, το ...χάνεις, στο παίρνει το Δημόσιο ή κάποιος άλλος (θα βάλουν, λέει, μέσα, μετανάστες) !
   Αν κάποιος, για τον οιονδήποτε λόγο, δεν δηλώσει ένα δικό του ακίνητο, είτε γιατί δεν θέλει ή δεν μπορεί να πληρώσει το χαράτσι, είτε γιατί έχει κινητικά προβλήματα, είτε γιατί δεν θέλει και δεν μπορεί να περιμένει πολλές ώρες, για να κάνει τη δήλωση, είτε μένει στο εξωτερικό ή σε απομακρυσμένο μέρος κ.ο.κ, αυτό, θα παραμείνει ως "αγνώστου ιδιοκτήτη", στο Κτηματολόγιο.
  Ο όρος αυτός, από μόνος του, περιέχει την ομολογία ότι το ακίνητο αυτό ΈΧΕΙ ιδιοκτήτη, αλλά παραμένει άγνωστος, άρα ΠΩΣ θα έρθει να το πάρει κάποιος άλλος και μάλιστα ...αυτόματα ;
   Το Δημόσιο, δεν μπορεί και κυρίως δεν θέλει, να αποκτήσει άλλα ακίνητα, διότι δεν ξέρει ήδη πόσα έχει και δεν μπορεί να τα αξιοποιήσει-διαχειριστεί, άρα η ιδέα ...κάποιων, να καταλήγουν εκεί, τα μη δηλωθέντα, είναι ούτως ή άλλως, κακή !
    Η διάταξη αυτή, είναι ανίσχυρη, ως αντισυνταγματική, βρίσκει ...ντουβάρι στο άρθρο του Συντάγματος, που ...προστατεύει την ατομική ιδιοκτησία και ορίζει πότε μπορεί να την χάσει κάποιος.
 Εκτός λοιπόν, από τις περιπτώσεις φυσικών καταστροφών (σεισμός, κατολίσθηση, πυρκαγιά κλπ), όπου μπορεί να καταστραφεί και να χάσεις το ακίνητο σου, για να σου πάρει το ακίνητο, το Δημόσιο, θα πρέπει να υφίσταται λόγος δημόσιας ωφέλειας και φυσικά να σε έχει αποζημιώσει πλήρως (η γνωστή απαλλοτρίωση).
  Το να έχω συμβόλαιο αγοράς ακινήτου (και αυτό όχι απαραίτητα), νόμιμα μεταγεγραμμένο στο Υποθηκοφυλακείο και να μου το πάρει το Δημόσιο ή Σύρος ή Αφγανός, επειδή ...δεν το δήλωσα στο Κτηματολόγιο, είναι (νομικά, αλλά και πραγματικά) ανέκδοτο !
    Αν εφαρμοζόταν αυτή η αστεία και εντελώς αντισυνταγματική διάταξη, εξάλλου, θα είχαμε το παράδοξο φαινόμενο, το μη δηλωθέν ακίνητο να φέρεται ως ανήκον στο Δημόσιο και εντούτοις ο νόμιμος ιδιοκτήτης του, να συνεχίζει να το δηλώνει στην Εφορία και να πληρώνει φόρους για αυτό...
  Από εκεί και μετά, το Κτηματολόγιο, είναι μια υπηρεσία (εταιρία ; δημόσια αρχή ; πως να το πούμε ;), που υποδέχεται δηλώσεις, όπου και εδώ ισχύει το "ό,τι δηλώσεις. ...έχεις ;", κάνει έναν τυπικό-πρόχειρο έλεγχο, αλλά ΔΕΝ είναι Δικαστήριο, ούτε μπορεί αυτό να λύνει περιπτώσεις αμφισβητήσεων κυριότητας.
  Αυτό το λέω, κυρίως, για τις περιπτώσεις "χρησικτησίας", η οποία έχει συγκεκριμένες, εκ του Νόμου, προϋποθέσεις και λόγω Κτηματολογίου, έχει εκφυλιστεί, ως έννοια και ακούς τον καθένα να λέει ότι "πήγα με 2 μάρτυρες σε συμβολαιογράφο και το δήλωσα".
  Βέβαια, το Κτηματολόγιο και ευτυχώς, δεν αρκείται στις μαρτυρικές καταθέσεις (έτσι, θα μπορούσε π.χ κάποιος να δηλώσει και την Ακρόπολη), ζητάει περισσότερα στοιχεία, αλλά και πάλι, φοβάμαι, ότι θα υπάρξουν θέματα εδώ, με την έννοια ότι μπορεί το Κτηματολόγιο, να κάνει δεκτή μια χρησικτησία, που έχει απορριφθεί από τα Δικαστήρια ή να την κάνει δεκτή και στο μέλλον, να ανατραπεί δικαστικά, διότι, είπαμε, το Κτηματολόγιο ΔΕΝ είναι δικαστήριο και μόνον τα Δικαστήρια, μπορούν, κυριαρχικά, να αποφαίνονται, σε τέτοιες περιπτώσεις, όπου η κυριότητα είναι αμφισβητούμενη.
   Τέλος, προβλήματα, ασφαλώς, δημιουργεί και η απαίτηση του Κτηματολογίου, να προσκομίσει ο πολίτης, συντεταγμένες και όρια του ακινήτου, όπως αυτά εμφαίνονται, σε αεροφωτογραφίες και χάρτες, που ...το ίδιο, έχει καταρτίσει (στο παρελθόν).
   Έτσι π.χ, όταν πήγα να δηλώσω 2 ελαιώνες των παππούδων, στο χωριό, που, βάσει συμβολαίων, έχουν έκταση περί τα 11 στρέμματα, το σύστημα, τα έβγαζε περί τα 4, μιλάμε δηλαδή για τεράστια απόκλιση.
  Ακόμα και αν δεν τα μετρούσαν σωστά παλιότερα, στα συμβόλαια περιγράφονται επακριβώς τα σύνορα και δεν μπορεί η έκταση του δηλούμενου ακινήτου, να εξαρτάται -μονομερώς- από το Κτηματολόγιο ή από το αν το εντόπισες ορθά, στο χάρτη και από ψηλά...