Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 24 Οκτωβρίου 2022

de lege ferenda

    Ως μάχιμοι δικηγόροι, δηλαδή ως νομικοί της πράξης, έχουμε όχι μόνον δικαίωμα, αλλά και υποχρέωση να επισημαίνουμε τα "κακώς κείμενα" τόσο της Νομοθεσίας, όσο και της Νομολογίας και ως "συλλειτουργοί της Δικαιοσύνης" να συμβάλλουμε στο να γίνεται πιο δίκαιη η απονομή της, αλλά και η κοινωνία ολόκληρη !
  Το θέμα βέβαια είναι να μας ακούνε κιόλας αυτοί που πρέπει, διότι, στο φινάλε, αυτοί εκτίθενται, όχι εμείς : για αρκετά χρόνια π.χ, "είχε μαλλιάσει η γλώσσα μου", να λέω πως η εργασία στο Δημόσιο με πλαστό πτυχίο ΔΕΝ είναι κακούργημα και μέχρι να αλλάξει ο Νόμος και η Νομολογία, χρειάστηκε να φυλακιστούν με πολυετείς καθείρξεις ...καθαρίστριες που ξεσκάτιζαν ...χωρίς πτυχία και "να γίνουν ρόμπες" οι δικαστές, για την έως τότε Νομολογία τους (επειδή μας αγνοούσαν επιδεικτικά).
  Σήμερα, θα αναφερθώ (ξανά), σε μία περίπτωση, που είναι ίσως η πιο "χτυπητή", η πιο κραυγαλέα ίσως και έχει οδυνηρές συνέπειες, όχι μόνον για τους δράστες, αλλά και ευρύτερα, αφού μιλάμε για ποινικές διατάξεις, που (εμμέσως) σκοτώνουν !
 Μιλάω για τις ποινές, στο αδίκημα της μεταφοράς παράτυπων μεταναστών, που υπολογίζονται σε πολλά χρόνια κάθειρξης, "ανά κεφάλι" και αθροιζόμενες καταλήγουν σε νούμερα (πραγματικά, όχι υποθετικά), όπως 60, 100 και 200 χρόνια κάθειρξης...
    Από αυτά εκτίονται βέβαια μέχρι 25 έτη, που είναι και το σημερινό "ταβάνι", ωστόσο ποια "λογική" υπάρχει στο να μένεις 20 χρόνια μέσα, αν σκοτώσεις, δηλαδή λιγότερα ; Ποιος "εγκέφαλος" έκρινε, ότι το να πας 3 ή 5 παράτυπους μετανάστες, από το σημείο Α της ενδοχώρας στο σημείο Β, έχει μεγαλύτερη ηθική και ποινική απαξία, από το να αφαιρέσεις μία ανθρώπινη ζωή ; (!)
    Υπάρχουν βέβαια και οι περιπτώσεις της θαλάσσιας μεταφοράς, όπου συχνά συμβαίνουν ναυάγια και πεθαίνει κόσμος, εκεί, ΝΑΙ, ο Νόμος και τα Δικαστήρια οφείλουν να είναι αυστηρά και αμείλικτα, ωστόσο σε περιπτώσεις χερσαίας μεταφοράς (ή και θαλάσσιας, όπου δεν υπήρξε θάνατος ή κίνδυνος), οι δρακόντειες αυτές ποινές, δεν έχουν κάποια λογική ή άλλο νομιμοποιητικό έρεισμα.
     Η ποινική διαστρέβλωση αυτή, όμως, όπως είπαμε, έχει "παρενέργειες", που οδηγούν τελικά, ακόμα και σε θανάτους, διότι αφενός οι διακινητές επιλέγουν ολοένα και πιο συχνά να βάζουν ανήλικους οδηγούς (γιατί τα όρια ποινών για αυτούς είναι ΠΟΛΎ μικρότερα) και αφετέρου, λόγω του υπερβάλλοντος ζήλου των αστυνομικών οργάνων, να συλλάβουν τους διακινητές, γεγονότα που οδηγούν, συχνά, σε θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα, ενίοτε και πολύνεκρα !
    Είναι αντιφατικό και οξύμωρο, από τη μία να κάνουμε, ως Κράτος, τα πάντα (και σωστά) για να διασώσουμε τους μετανάστες που θαλασσοπνίγονται ερχόμενοι εδώ (για να μην μας κατηγορούν και οι απέναντι...) και από την άλλη, να καταδιώκουμε ...μέχρι θανάτου, όσους έχουν ήδη μπει και μετακινούνται στην ενδοχώρα.
   Και μιλάμε για ανθρώπους, που έχουν διαπράξει το πλημμέλημα της παράνομης-παράτυπης εισόδου στη χώρα μας και που θέλουν να πάνε κάπου αλλού, για μια καλύτερη ζωή, δε μιλάμε για κακούργους-εγκληματίες...
      Πρόκειται για έγκλημα κανονικό, όχι σε εισαγωγικά, με ενόχους τους αστυνομικούς και τους διοικητές τους και ηθικούς αυτουργούς, όσους θέσπισαν τη διακίνηση μεταναστών ως το Νο1 και βαρύτερο έγκλημα όλων, διότι η καταδίωξη οφείλει να γίνεται με Κανόνες και να μην στοχεύει στην εξόντωση του καταδιωκόμενου, η σύλληψη του διακινητή, μπορεί να γίνει και με ηπιότερα ή εναλλακτικά μέσα (π.χ να ειδοποιηθεί άλλο μπλόκο παρακάτω ή στα διόδια) και σίγουρα ΔΕΝ αξίζει περισσότερο, από τις ζωές, που χάνονται άδικα, καθώς το όχημα, προσπαθεί να διαφύγει από την Αστυνομία, που το καταδιώκει μανιασμένα, σαν να μην υπάρχει αύριο !
     Οι μοναδικοί που δεν φαίνεται να ενοχλούνται από τους δεκάδες νεκρούς, ως τώρα, από παρόμοια περιστατικά καταδίωξης, είναι οι δημοσιοκάφροι, που είτε το καταχωρούν ως απλό τροχαίο ατύχημα (ενίοτε αποκρύβοντας την καταδίωξη που προηγήθηκε...), είτε ως ...αστυνομική επιτυχία.
    Είναι απορίας άξιον πως ΤΌΣΑ χρόνια δεν έχουν αντιδράσει για το φαινόμενο αυτό, Διεθνείς Οργανώσεις για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, ενώ μάλλον θα πρέπει να αρχίσουν οι μηνύσεις κατά αστυνομικών (θα κουκουλωθούν, ως συνήθως, από τα δικαστήρια) και οι αγωγές κατά του Ελληνικού Δημοσίου (αυτές θα γίνουν σίγουρα δεκτές), για ψυχική οδύνη, από συγγενείς νεκρών μεταναστών (σε καμπίνες, καρότσες ή και πορτ μπαγκάζ αυτοκινήτων), που έπεσαν θύματα "υπερβάλλοντος ζήλου" των καταδιωκόντων αστυνομικών οργάνων και δαιμονοποίησης της χερσαίας μεταφοράς "παράτυπων" μεταναστών !

1 σχόλιο:

  1. Αν έλεγα ότι οι ποινές είναι εξοντωντικές, προκειμένου το μονοπώλιο της διακίνησης (στέγασης, σίτισης κλπ) των (λαθρο)μεταναστών να το έχουν το επίσημο Κράτος και οι ΜΚΟ, αφού πρόκειται για "μπίζνα" δις ευρώ, θα ήμουν "κακός" ; ή μήπως "κομμουνιστής" ; χαχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.